اپل مک بوک ایر رتینا را در WWDC 2018 رونمایی نمی‌کند

سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
گزارش‌ها حکایت از آن دارند که اپل تولید انبوه نسخه‌ی جانشین مک‌بوک ایر با نمایشگر رتینا را تا سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۸ به تعویق انداخته است و آن را در رویداد WWDC معرفی نخواهد کرد.
تبلیغات

گفته می‌شود که اپل برای حذف مک‌بوک ۱۲ اینچی و مک‌بوک ایر، در حال کار روی لپ‌تاپ‌ ۱۳ اینچی جدیدی با نمایشگر رتینا و قیمت اقتصادی است؛ اما وب‌سایت Digitimes در جدیدترین گزارش خود ادعا می‌کند که کوپرتینونشین‌ها تولید محصول جدیدشان را تا فصل سوم سال جاری میلادی به تعویق انداخته‌اند. پیش‌بینی می‌شود که قیمت مک‌بوک ۱۳ اینچی جدید در حدود ۸۹۹ دلار باشد؛ با این حال به‌نظر می‌رسد که احتمال رونمایی اپل از این محصول در رویداد WWDC امسال دور از ذهن خواهد بود. گزارش دیجی‌تایمز حکایت از آن دارد که زنجیره‌ی تأمین‌ کوپرتینونشین‌ها تا زمان تایید اپل برای آغاز تولید، ناگزیر به جمع‌آوری قطعات خواهند بود.

دیجی‌تایمز محصول آتی اپل را نسخه‌ای جدید از مک‌بوک ایر می‌داند؛ اما بی‌شک کوپرتینونشین‌ها می‌توانند در خصوص نام تجاری این محصول تصمیم‌گیری کنند. دیجی‌تایمز مدعی است که لپ‌تاپ‌ جدید از طراحی ظریف و باریک، نمایشگر رتینا و جدیدترین تراشه‌ی موبایل اینتل بهره خواهد برد؛ اما جزئیاتی، نظیر تعداد پورت‌ها هنوز مشخص نیست. در گزارش دیجی‌تایمز چنین آمده است:

به گفته‌ی منابع نزدیک به زنجیره‌ی تأمین، اپل زمان آغاز تولید انبوه مک‌بوک ایر ۲۰۱۸ را از تاریخ ابتدایی سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری به نیمه‌ی دوم سال تغییر خواهد داد. آن‌ها معتقد هستند که چنین تصمیمی، باعث انباشته‌شدن قطعات و بهره‌وری پایین خواهد شد و این مساله تا زمان آغاز عرضه‌ی محصول جدید اپل در سه‌ماهه‌ی سوم سال ادامه خواهد داشت. ظاهرا اپل به زنجیره‌ی تأمین خود اعلام کرده که تولید انبوه مدل جدید مک‌بوک برای سال ۲۰۱۸ تا پیش از نیمه‌ی دوم سال آغاز نخواهد شد. کوپرتینونشین‌‌ها دلیل اتخاذ این تصمیم ناگهانی را اعلام نکرده‌اند. برخی از شرکای تجاری اپل باور دارند که تأخیر به‌وجود آمده به بروز مشکل در چند قطعه‌ی کلیدی از جمله پردازنده بازمی‌گردد.
مک بوک پرو 13 2017 اپل / macbook pro 13 2017 apple

سال گذشته اپل در جریان نطق اصلی رویداد WWDC از نسخه‌ی ارتقاءیافته‌ی تمامی مدل‌های مک‌بوک رونمایی کرد؛ از این رو ممکن است کوپرتینونشین‌ها با وجود آغاز نشدن فرآیند تولید انبوه مک‌بوک جدید، در مراسم WWDC امسال، به‌صورت کوتاه و گذرا این محصول را به‌نمایش بگذارند. اپل مراسم WWDC را با محوریت پرده‌برداری از دستاورد‌های نرم‌افزاری خود برگزار می‌کند؛ اما گاهی اوقات از این مراسم برای معرفی محصولات سخت‌افزاری نیز بهره می‌گیرد. کوپرتینونشین‌ها در رویداد امسال توسعه‌دهندگان قصد دارند تا از نسخه‌ی جدید پلتفرم‌های نرم‌افزاری خود، شامل iOS 12 ،macOS 10.14 ،watchOS 5 و tvOS 12 رونمایی کنند.

در ماه ژانویه‌ی سال جاری میلادی، جزئیات مربوط به جلسه‌ای با سرپرستی کریگ فدریگی فاش شد که براساس آن، نسخه‌ی جدید iOS و macOS با محوریت ایجاد بهبود‌های قابل توجه در عملکرد و پایداری از راه خواهند رسید؛ بدین ترتیب مهندسان اپل قادر خواهند بود تا در صورت آماده‌نبودن قابلیت‌های جدید، آن‌ها را در سال ۲۰۱۹ به پلتفرم‌های یادشده اضافه کنند؛ البته این موضوع به‌مفهوم آن نیست که در سال ۲۰۱۸ شاهد رونمایی از هیچ قابلیت جدیدی نخواهیم بود؛ بلکه کوپرتینونشین‌ها قصد دارند تا به‌جای اضافه‌کردن انبوه قابلیت‌های جدید، تمرکز خود را به رفع باگ‌ها و مشکلات نرم‌افزاری گوناگون اکوسیستم خود طی سال‌های اخیر، معطوف کنند.

در پایان خاطرنشان می‌کنیم که رویداد WWDC اپل در تاریخ ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) آغاز خواهد شد و زومیت همانند گذشته، پوشش جامعی از آن خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات