مایکروسافت: از مشکلات سرفیس بوک و سرفیس پرو ۴ آگاهیم و بزودی آن‌ها را رفع می‌کنیم

شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
مطالعه 5 دقیقه
بی تردید سرفیس بوک بار دیگر شور و هیجان را در میان علاقمندان به نوت‌بوک‌های ویندوزی به بالاترین سطح خود رساند. این نوت‌بوک با استقبال خوبی روبرو شد ولی به تازگی اخباری درباره‌ی برخی از مشکلات این محصول جدید مایکروسافت توسط خریداران منتشر شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سرفیس بوک همزمان با معرفی، با استقبال خوبی از سوی علاقمندان مواجه شد. بررسی‌های متنوعی که توسط مراجع معتبر از جمله زومیت روی این نوت‌بوک جدید صورت گرفت نیز نشان داد که سرفیس بوک می‌تواند موج مثبتی را بین علاقمندان به مایکروسافت بخصوص در تعطیلات سال جدید میلادی ایجاد کند. اگرچه قیمت سرفیس بوک برای بسیاری از خریداران ایرانی (و حتی خارجی) گران است ولی با این حال نظرها نسبت به این نوت‌بوک مثبت است. ولی وقتی سرفیس‌بوک‌ها به دست مشتریان رسیدند، اوضاع کمی تغییر کرد. 

برخی از اولین خریداران سرفیس بوک از مسائل متنوعی از جمله پرش تصویر نمایشگر، بی ثباتی سیستم و مسائل مربوط به مدیریت شارژ سرفیس بوک گله‌مند هستند. این بازخوردها موجب شد تا مایکروسافت طی هفته‌های اخیر بروزرسانی‌های نرم‌افزاری و سفت افزاری را برای سرفیس‌بوک ارائه کند که البته موجب شد تا برخی از مسائل سرفیس بوک حل شود ولی شاید کمی دیر شده بود و این موضوع که شاید سرفیس بوک مشکلات سخت افزاری دارد در ذهن برخی از مشتریان نقش بست.

surfacebook 04 zoomit 86f44 20f0e

اما یک موضوع مهم دیگر هنوز برای کاربران سرفیس بوک و سرفیس پرو ۴ باقی مانده و آن مدیریت انرژی نامنظم است. برخی کاربران مدعی شده‌اند که  این دستگاه‌ها به درستی به حالت Sleep نمی‌روند و در حالت استندبای همچنان انرژی بالایی مصرف می‌کنند که بدون تردید خبر خوبی نیست و بخصوص وقتی شارژر همراه کاربر نباشد به موضوعی آزار دهنده تبدیل می‌شود. البته این موضوع برای دستگاه‌های پرچمدار سال ۲۰۱۵ واقعا عجیب است چرا که چنین مواردی از ۱۰ سال پیش توسط تولید کنندگان لپ‌تاپ رفع شده است. اما نکته‌ای که کمی اوضاع را بدتر می‌کند این است که مدیر مهندسی سرفیس اوایل ماه جاری میلادی اظهار کرد که این مشکل سرفیس بوک تا سال ۲۰۱۶ حل نخواهد شد. 

یکی از سخنگو‌های مایکروسافت در این زمینه چنین اظهار نظر کرده است:

ما روی ارائه تجربه عالی کاربری برای هر یک از خریداران سرفیس تمرکز کرده‌ایم. ما می‌دانیم که گروه کوچکی از خریداران سرفیس بوک و سرفیس پرو ۴ با مسائلی روبرو هستند. حل این قبیل مشکلات از اولویت‌های کاری ما محسوب می‌شود. ما تیم‌های مهندسی مختلفی را مامور آماده‌سازی بروزرسانی‌ها کرده‌ایم و در اسرع وقت این بروزرسانی‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهیم. همچنین از فروم‌های پشتیبانی سرفیس‌بوک‌ و سرفیس پرو ۴ خودمان استفاده می‌کنیم تا جدیدترین اطلاعات را بطور مستقیم با مشتریانمان به اشتراک بگذاریم. 

همچنین جمعه گذشته مایکروسافت بطور ضمنی در رابطه با موارد نه چندان رضایت بخشی که برخی از کاربران سرفیس تجربه کردند و مجبور بودند تا طی هفته‌های اخیر بطور دائم دستگاه‌های خود را از نظر نرم‌افزاری بروز کنند، عذرخواهی کرد، البته هیچ اشاره‌ای به مشکلات مربوط به مدیریت انرژی سرفیس‌ها نشد. 

surfacebook 13 zoomit 6e2a0 0bcd4

این که یک دستگاه جدید دارای برخی مشکلات جزیی باشد عجیب نیست بخصوص که با محصول منحصر بفردی مانند سرفیس بوک مواجه هستیم. در این گونه موارد صادق بودن با مشتری شاید بهترین سیاست باشد با این حال حدود ۲ ماه از عرضه سرفیس بوک و سرفیس پرو ۴ می‌گذرد و جای تعجب است که هنوز هم این دستگاه‌ها با مشکلاتی در مبحث انرژی مواجه هستند. 

به نظر می‌رسد نباید انتظار رفع مشکلات مربوط به سرفیس‌ها را به این زودی‌‌ها داشته باشیم. بروزرسانی‌ها نیاز به تست‌های گسترده دارند تا اطمینان حاصل شود که با انجام بروزرسانی‌ها کاربران دچار مشکلات جدید نمی‌شوند، بنابراین به این سادگی نیست که به سرعت بروزرسانی‌ها ارائه شوند و مشکلات را به طور کامل رفع کنند. در شرایطی که جو بلفیور از مدیران مایکروسافت به مشکلات مدیریت انرژی  اشاره کرده ولی هنوز بطور رسمی از سوی مایکروسافت تایید نشده است.  

 البته این امر به این مفهوم نیست که مایکروسافت مشکلات مربوط به سرفیس را ندیده می‌گیرد، در واقع مایکروسافت بطور پیوسته در حال رصد کردن شرایط محصولات خود است. با این حال برخی از مسائل مربوط به محصولات مایکروسافت به زمان بیشتری نیاز دارند تابه طور کامل حل شوند. علاوه بر این مایکروسافت زمان‌بندی بروزرسانی ویندوز را نیز سرعت بخشیده تا بروزرسانی‌ها با سرعت بیشتری در اختیار کاربران قرار بگیرند.

در این بین به نظر می‌رسد که خود مایکروسافت هم از مشکلات بوجود آمده برای سرفیس بوک و سرفیس پرو ۴ متعجب است چرا که محصولات تولیدی این شرکت بارها تحت آزمایش‌های گوناگون قرار می‌گیرند و بعد به بازار عرضه می‌شوند با این حال ایرادات سرفیس بو ک  وسرفیس پرو ۴ تا زمانی که بدست مشتریان برسند، مشخص نشدند. این تجربه‌ای برای مایکروسافت است تا شاید از این پس فرآیند تست محصولات خود را با کاربران آزمایشی بیشتری به پیش ببرد. هرچند ردموندی‌ها هنوز چنین تصمیمی نگرفته‌اند. 

p1010213copy ec1ac

 اما در حال حاضر اوضاع چگونه است؟ مایکروسافت هنوز هم محصولاتش را بروز رسانی می‌کند و اگر شما هم یکی از محصولات سرفیس‌بوک یا سرفیس پرو ۴ را خریداری کرده باشید حتما تمامی بروزرسانی‌های ارائه شده توسط مایکروسافت طی روزهای اخیر را نصب کنید. 

اما شاید خوب باشد که یک نکته را هم در انتهای این مقاله ذکر کنیم. معمولا قضاوت در مورد میزان نقص‌های یک محصول با توجه و دقت در شکایت‌های مطرح شده در فروم‌های مرتبط با محصول کار ساده و درستی نیست؛ چرا که معمولا در این گونه فروم‌ها صدای افرادی که با قسمتی از محصول خریداری شده به مشکل برخورده‌اند نسبت به افرادی که از دستگاه خود راضی هستند بیشتر شنیده می‌شود. ولی وقتی بسیاری از کاربران به طور دائم از یک موضوع خاص گله‌مند هستند اوضاع متفاوت است و نیاز به توجه بیشتری دارد. ما نیز در زومیت هنگام بررسی سرفیس‌بوک برخی از مشکلات را حس کردیم که برای مطالعه آن موارد می‌توانید  بررسی سرفیس بوک توسط زومیت را مطالعه کنید. 

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات