افشای گزارش سفارش صفحه‌ لمسی توسط اپل برای مک‌ بوک

شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فاش شدن خبر سفارش صفحه‌ لمسی توسط اپل، شایعه‌ی تصمیم کوپرتینویی‌ها برای ساخت مک‌بوک‌ تمام‌لمسی را تقویت کرده است.
تبلیغات

آیا امسال شرکت اپل مک‌بوک جدید ۱۳ اینچی با صفحه‌ نمایش لمسی عرضه خواهد کرد؟ اگر گزارش انتشارات زنجیره‌ی تأمین دیجی‌تایمز درست باشد، پاسخ‌ این سؤال مثبت است. اما ممکن است این مک‌بوک با صفحه‌‌‌ی لمسی، آن چیزی نباشد که همه انتظارش را دارند.

دیجی‌تایمز ابتدا ادعای خود را با این شرح شروع می‌کند که طبق‌ گزارش‌های رسیده، شرکت اپل قصد دارد یک مک‌بوک ۱۳ اینچی ابتدایی را نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ عرضه کند. در ادامه توضیح داده شده است که GIS تایوان در حال‌ حاضر پنل‌های لمسی سه‌بعدی آیفون ۱۰ را تهیه می‌کند و همچنین کار تهیه‌ی ماژول LCD برای خط تولید لپ‌تاپ‌های مک‌بوک اپل را اواخر سال گذشته بر عهده گرفته است. بر اساس گزارش دیجی‌تایمز، GIS اکنون هرماه ۳۰۰ هزار پنل لپ‌تاپ‌ ارائه می‌دهد و انتظار می‌رود که با سفارش جدید مک‌بوک، این عدد تا آخر امسال دو برابر شود.

نکته‌ای که به‌طور مشخص از این سفارش جدید می‌توانیم بفهمیم، این است که اپل می‌خواهد مک‌بوک ۱۳ اینچی را جایگزین مک‌بوک ضعیف ۱۲ اینچی و مک‌بوک ایر ۱۳ اینچی قدیمی خود کند. علاوه‌ بر این، از آنجایی که پای یک سازنده‌ی صفحه‌ی لمسی درمیان است، انتظار می‌رود که مک‌بوک جدید صفحه‌ی لمسی کاملی داشته باشد. قاعدتا چنین کاری برای اپل آسان خواهد بود؛ چراکه طبق گزارش‌ها، سیستم‌ عامل مک در سال جاری میلادی، سازگاری خود با اپلیکیشن‌های آیپد و آیفون را بیشتر خواهد کرد. این قابلیت از مک‌هایی با صفحه‌ی لمسی کامل نشأت می‌گیرد.

متأسفانه توضیح احتمالی دیگری هم برای این سناریو وجود دارد؛ اینکه تاچ‌بار اپل، یک صفحه‌ی لمسی OLED است و جایگزین کلیدهای عملکردی در مک‌بوک‌ پرو می‌شود. مک‌‌بوک پروی پایه درحال‌حاضر تاچ‌بار ندارد؛ ولی اگر شرکت اپل مدل جدیدی از پرو یا یک مک‌بوک ۱۳ اینچی (که پرو نیست) عرضه کند، فروش مک‌بوک‌های مجهز به صفحه‌ی لمسی نسبت به حال‌ حاضر دوبرابر خواهد شد.

رایج‌ کردن تاچ‌بار در مک زیاد هیجان‌انگیز نیست و کاربران مک را مجبور خواهد کرد تا با استفاده‌ از ترک‌پد مک‌بوک با آیپد و آیفون کار کنند. این درحالی است که بسیاری از رقبای لپ‌تاپ‌های اپل در چند سال گذشته به صفحات‌ لمسی کامل روی آورده‌اند. البته این کار با تصمیمات اخیر اپل درمورد لپ‌تاپ‌ها سازگار خواهد بود.

باید منتظر خبرهای آتی در این مورد باشیم و برای اظهار نظر درباره‌ی این موضع زود است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات