مک بوک پرو 2018 احتمالا تغییر بزرگی نخواهد داشت

سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارش دیجی‌تایمز، به نظر می‌رسد که اپل به‌روزرسانی بزرگی برای مک‌بوک پرو ۲۰۱۸ تدارک ندیده است.
تبلیغات

مک بوک پرو یکی از محصولات مهم اپل به شمار می‌رود که بازار لپ‌تاپ‌های پریمیوم را هدف قرار داده است. عملکرد این لپ‌تاپ در بازار همواره مناسب بوده است و گزارش‌ها از فروش مناسب آن‌ها در سال‌های اخیر حکایت دارند. دیجی‌تایمز در گزارش اخیر خود از افزایش سهم فاکسکان در تولید مک‌بوک‌های جدید سخن گفته است و به نظر می‌رسد این کاهش سهم کوانتا، به‌منظور کاهش ریسک و هزینه‌ها صورت گرفته است. کارشناسان با توجه به این تغییر سیاست پیش‌بینی می‌کنند که به‌روزرسانی بزرگی در مک‌بوک پرو ۲۰۱۸ شاهد نخواهیم بود.

تأمین مک‌بوک پرو ۲۰۱۷ حتی در صورت بروز مشکلات کنترل کیفیت، در زمان این تغییر سهم با قدرت ادامه خواهد داشت. شایان ذکر است که اپل اولین بار در سال ۲۰۱۶ طراحی مدرن کنونی مک‌بوک‌ پرو را معرفی کرد. پیش از این اپل نزدیک به ۲۰ درصد از سفارش‌های مک‌بوک پرو را به فاکسکان و ۸۰ درصد آن را کوانتا می‌سپرد؛ اما این سهم با تغییر بسیار بزرگی روبه‌رو شده است. طبق برنامه‌ریزی جدید اپل، سهم فاکسکان از سفارش‌های جدید مک‌بوک پرو با ۳۰ درصد افزایش به ۵۰ درصد خواهد رسید. اپل به دنبال افزایش تولیدکنندگان محصولات خود است که هم باعث کاهش ریسک تأمین خواهد شد و هم با ایجاد رقابت بین تأمین‌کنندگان، کاهش قیمت تمام‌شده را به دنبال خواهد داشت.

دیجی‌تایمز سابقه‌ی خوبی در پیش‌بینی محصولات اپل دارد و عموما شاهد پیش‌بینی‌های و گزارش‌های درست این منبع در مورد مشکلات چرخه‌ی تولید هستیم؛ بنابراین گزارش جدید از اعتبار خوبی برخوردار است. مسئله‌ی دیگری که احتمال صحت این گزارش را افزایش می‌دهد، سکوت رسانه‌های دیگر دنیای فناوری در مورد به‌روزرسانی بزرگ در مک‌بوک‌های سال ۲۰۱۸ است.

به احتمال فراوان اپل از همان طراحی شاسی گذشته استفاده خواهد کرد. در مورد سخت‌افزار نیز اپل احتمالا استفاده از پردازنده‌های جدید و ارائه‌ی مدلی با ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم را در دستور کار قرار خواهد داد. همچنین به نظر نمی‌رسد که اپل در مورد صفحه‌کلید مک‌بوک پروهای دو سال اخیر که با شکایت‌های زیادی همراه بود، قصد تجدید نظر داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات