سه ترفند برای استفاده از تاچ‌پد سرفیس بوک مایکروسافت

پنج‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
سرفیس بوک شرکت مایکروسافت از تاچ‌پدی جالب و با دقت بالا بهره‌مند است. این تاچ‌پد از پیکربندی‌های مختلفی برای ارائه‌ی تجربه‌ای بهتر در استفاده از رابط کاربری ویندوز ۱۰، پشتیبانی می‌کند. با زومیت همراه باشید تا به معرفی ۳ نوع از پیکربندی‌های لمسی تاچ‌پد بپردازیم.
تبلیغات

سرفیس بوک شرکت مایکروسافت که جنجال بسیاری را پس از معرفی به پا کرد، دارای تاچ‌پدی با حساسیت و دقت بالا است. کاربران می‌توانند با مراجعه به مسیر Settings→ Devices→ Mouse & touchpad موجود در ویندوز ۱۰ و تعریف ژست‌های لمسی برای پد لمسی سرفیس بوک، تجربه‌ای متفاوت از رابط کاربری ویندوز ۱۰ داشته باشند.

شما قادر به پیکربندی تاچ‌پد سرفیس بوک با ۳ ترفند: ضربه با سه انگشت، ضربه با چهار انگشت و کشیدن انگشت یا اسلاید کردن صفحات با سه انگشت خواهید بود. به عنوان مثال، می‌توانید تنظیمات پد لمسی را طوری پیکربندی کنید که با ضربه‌ی سه انگشتی، کورتانا اجرا شود. همچنین می‌توانید به‌طور کلی استفاده از ژست لمسی سه انگشتی را غیرفعال کنید. این موضوع جالب است که می‌توانید با یک حرکت لمسی، کورتانا را فورا فراخوانی کنید!

مثلا می‌توانید ضربه‌ی چهار انگشتی را برای باز شدن اکشن سنتر ویندوز ۱۰ انتخاب کنید، یا این ژست لمسی را برای اجرای کورتانا هم تنظیم کنید یا آن را غیرفعال کنید. با کشیدن به وسیله‌ی سه انگشت به طرف پایین، در صورت عدم تغییر در تنظیمات پیش‌فرض مربوطه که روی switching apps قرار دارد، همه اپلیکیشن‌ها کمینه می‌شوند و با کشیدن آن‌ها به طرفین می‌توانید به صورت بین نرم‌افزارهای در حال اجرای ویندوز ۱۰ به‌راحتی جابه‌جا شوید. این پیکربندی هم قابلیت غیرفعال شدن دارد.

به غیر از ترفندهای یاد شده، تنظیمات دیگری همانند ضربه‌ی دوانگشتی برای انجام کلیک راست و نیشگون گرفتن دو انگشتی به منظور کوچک‌ یا بزرگ‌نمایی تصاویر برای تاچ‌پد قابل تنظیم است که می‌توانید از همان مسیر یاد شده، اقدام کنید.

بعد از استفاده از ژست‌های لمسی معرفی شده، تجربیات خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات