باتری سرفیس بوک 2 حتی هنگام اتصال به برق شارژ کم می‌کند

سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سرفیس بوک 2 یک لپ‌تاپ هیبریدی است که در دو سایز ۱۳ و ۱۵ اینچی به بازار عرضه شده و با توجه به مشخصات سخت‌افزاری آن، مناسب کارهای گرافیکی و گیمینگ در نظر گرفته شده است.
تبلیغات

اخیرا کاربران سایت PCWorld متوجه مشکلات عجیبی در رابطه با سرفیس بوک 2 شده‌اند؛ بدین صورت که این لپ‌تاپ حتی در حالتی که به برق متصل است، از شارژ باتری آن کم می‌شود. این مدل سرفیس بوک‌ با کارت گرافیک انویدیا GTX 1060 و GTX 1050 به بازار عرضه شده‌ که مناسب بازی‌های رایانه‌ای است. مایکروسافت در مراسم شروع فروش سرفیس بوک 2 از بازی‌های Cuphead و Gears of War 4 استفاده کرد و کاربران PCWorld در این لحظه متوجه کم شدن شارژ باتری در هنگام بازی شدند. 

تست باتری سرفیس بوک 2

آزمایش‌های اولیه نشان می‌دهند مصرف برق سرفیس بوک 2 حتی هنگام اتصال به شارژر خیلی زیاد است و همین مقدار مصرف را نیز از باتری دارد. در واقع مصرف برق هنگامی زیاد می‌شود که تنظیمات سیستم را روی بهترین کارایی قرار دهید. این کار باعث تغییراتی در کارت گرافیک این لپ‌تاپ می‌شود که عملکرد بهتری نسبت به تنظیمات پیش‌فرض دارد. در حالت پیش‌فرض این تنظیمات روی کمترین کارایی قرار دارد. در هر صورت، سرفیس بوک 2 به‌عنوان یک لپ‌تاپ قدرتمند معرفی شده است و نباید چنین مشکلاتی داشته باشد. شارژر مایکروسافت یک دستگاه ۱۰۲ وات با خروجی ۱.۵ + ۱۲۰ ولت است؛ ولی با توجه به آزمایش کاربران PCWorld، لپ‌تاپ آن‌ها ۱۰۱ وات را نشان می‌دهد.

سرفیس 2

آن‌ها این آزمایش را با لپ‌تاپ گیگابایت مدل آیرو با کارت گرافیک GTX 1060 و پردازشگر اینتل 7700HQ نیز انجام دادند که از لحاظ مشخصات مشابه سرفیس بوک 2 است. نتیجه آزمایش نشان داد که لپ‌تاپ گیگابایت هیچ افت عملکردی با اتصال به آداپتور 150W ندارد؛ ولی سرفیس بوک 2 با اتصال به آداپتور 102W میزان ۱۵ درصد کاهش عملکرد دارد.

واکنش مایکروسافت

یکی از سخنگویان مایکروسافت در پاسخ به وب‌سایت PCWorld تایید کرد که در برخی سناریوها، نظیر اجرای ممتد و طولانی‌مدت بازی‌های سنگین، ممکن است در حالی که اسلایدر Power Mode روی حالت «بهترین عملکرد» قرار دارد و سرفیس بوک ۲ از طریق شارژر به منبع برق متصل است، از میزان شارژ باتری کاسته شود. مایکروسافت مدعی است که برای تمرکز هرچه بیشتر روی بهره‌وری، «سیستم مدیریت انرژی، همواره از خالی‌شدن کامل باتری جلوگیری خواهد کرد تا بدین ترتیب کاربران هیچ‌گاه در انجام پروژه‌های خود یا اجرای بازی‌ها با مشکل مواجه نشوند».

با این حال، به‌نظر می‌رسد که پس از بروز چنین مشکلاتی، مایکروسافت از ادعای پیشین خود مبنی بر معرفی سرفیس بوک ۲ به‌عنوان یک ماشین گیمینگ عقب‌نشینی کرده است؛ چرا که ردموندی‌ها در بیانیه‌ای اخیر خود اعلام کرده‌اند:

سرفیس بوک ۲ با هدف ارائه‌ی توان پردازشی و عملکرد بی‌رقیب به کسانی طراحی شده است که به‌دنبال دستگاهی قدرتمند برای انجام و پیاده‌سازی پروژه‌های خود هستند؛ بنابراین سرفیس بوک ۲ انتخابی مناسب برای کاربران حرفه‌ای نظیر طراح‌ها، توسعه‌دهندگان و مهندسان است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات