چرا مک‌بوک با نمایشگر رتینا؟ اپل دلایل زیادی ارائه می‌کند...

جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۲
مطالعه 3 دقیقه
اپل باید قیمت بسیار بالای ۲۲۰۰ دلاری کامپیوتر جدیدش را توجیه کند. نمایشگر رتینا با رزولوشن ۲۸۰۰ در ۱۸۰۰ پیکسل مک‌بوک پرو جدید، از عمده‌ترین دلایل قیمت بالای این محصول است. شما هم برای این که ۲۱۹۹ دلار بی زبان را خرج مک‌بوک پرو رتینا کنید، تردید دارید؟ بالاخره باید بپذیریم که این قیمت برای یک لپ‌تاپ خیلی زیاد است. اپل دلایل زیادی برای وجود این نمایشگر و قیمت بالای مک‌بوک جدید ارائه کرده که در ادامه مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

اپل سعی می‌کند تا با ارائه دلایل متعدد برای خرید مک‌بوک پرو رتینا، شما را در تصمیم‌تان مصمم‌تر کند. حرفه‌ای‌ها راحت‌تر قانع می‌شوند، اما آیا برخی ویژگی‌های آن برای کاربر معمولی هم اهمیت دارد؟ در زیر لیستی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که اپل مدعی است مک‌بوک پرو رتینا را برتر از رقبا می‌کند، آمده است:

خصوصیات سخت افزاری: ۱۵.۴ اینچ، وضوح‌تصویر ۲۸۰۰ در ۱۸۰۰پیکسل، تراکم ۲۲۰ پیکسل در اینچ. برای مقایسه، بد نیست بدانید نسل سوم آیپد وضوح ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ و تراکم ۲۶۴ پیکسل بر اینچ دارد.

زاویه دید، کنتراست: ضریب کنتراست بالاتر، رنگ مشکی عمیق‌تر، زاویه دید بهتر (با تکنولوژی IPS)، بازتاب و خیرگی کمتر (تا ۷۵٪ کاهش یافته است)

OS X به روز شده: نسخه به روز شده OS X Lion طوری طراحی شده که بهترین استفاده را از نمایشگر رتینا داشته باشد. فیل شیلر، نایب رییس بخش بازاریابی اپل می‌گوید: «خواندن ایمیل‌تان مثل خواندن یک نامه پرینت شده با کیفیت بالا است.» اگر واقع بینانه‌تر به قضیه نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که برای آن که نرم‌افزارهای غیر اپلی برای رتینا آماده شوند نیاز به زمان زیادی است.

Safari: شیلر گفت: «گشت و گذار در وب مثل تجربه تصویر پرینت شده است» و حتی واضح‌تر از صفحه چاپ شده! باز هم با نگاه واقع بینانه متوجه می‌شویم که این موضوع ضرورتا در مرورگرهای دیگر اعمال نخواهد شد.

iPhoto: شیلر در این باره گفت: «وقتی در حالت نمایش event view به پیش نمایش کوچک تصاویر نگاه می‌کنید، وضوح و شفافیت و جزئیات را در سطحی مشاهده می‌کنید که قبلا نظیرش را ندیده‌اید».

Aperture: این اپلیکیشن به روز رسانی بزرگی را داشته است. شیلر ادامه می‌دهد: «کل رابط کاربری آن برای نمایشگر رتینا به روز شده... تمام عناصرش... حالا تصاویر را با وضوح چهار برابر می بینید».

Final Cut Pro: شیلر می‌گوید: «به خاطر تراکم بالای نمایشگر رتینا، ویدئوها 1080p HD در گوشه بالای صفحه جای می‌گیرد. این بدان معناست که زمانی که یک ویدیو 1080p در صفحه دارید هنوز بیش از سه میلیون پیکسل برای تایم لاین و ابزارهای ویرایشی دیگر فضا خواهید داشت. حالا می‌توان ۹ استریم ویدئویی ProRes همزمان و ۴ استریم ویدئویی غیر فشرده به طور همزمان پخش شوند».

Adobe: نسخه‌ای از فتوشاپ که برای نمایشگر رتینا بهینه شده است به زودی عرضه خواهد شد.

Autodesk: شیلر می‌گوید نسخه جدید اتوکد، سطحی از جزئیات کار را در اختیار قرار می‌دهد که تاکنون در نوت‌بوک‌ها امکان‌پذیر نبوده است.

البته شیلر این نکته را نیز افزود که «برنامه‌ها باید برای بهترین استفاده از نمایشگر رتینا به روز شوند. اما اگر سازگار نشوند باز هم ما با دو برابر کردن تعداد پیکسل‌ها آن‌ها را با سایز جدید سازگار می‌کنیم.» همان‌طور که می‌دانید، دوبرابر کردن پیکسل‌های تصویر، نتیجه چندان خوبی را به همراه نخواهد داشت.

اما اگر به لیست بالا با دقت بیشتری بپردازیم. اپل استدلال های مشابهی برای استفاده از نمایشگر رتینا در آیپد نسل سوم نیز داشت و این کمپانی برای متقاعد کردن مصرف‌کنندگان برای خرید این محصول چندان با مشکل مواجه نشد.

اما باز هم می‌گویم، این دیگر آیپد ۶۰۰ دلاری نیست. این یک کامپیوتر ۲۲۰۰ دلاری است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات