لنوو در IFA 2015 از لپ‌تاپ‌های IdeaPad جدید خود رونمایی کرد

چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
لنوو در نمایشگاه ایفا برلین از چند لپ تاپ ویندوز ۱۰ از سری آیدیاپد رونمایی کرده است. تنوع مشخصات سخت‌افزاری این لپ‌تاپ‌ها زیاد است و به همین دلیل نمی‌توان به طور مشخص گفت که کدامیک بالارده و کدام یک محصولی ارزان‌قیمت به شمار می‌روند.
تبلیغات

کمپانی چینی لنوو که بزرگ‌ترین تولیدکننده پی‌سی در جهان به شمار می‌رود از لپ‌تاپ‌های جدید سری آیدیاپد رونمایی کرده است که در بین آنها سری ۵۰۰ و سری ۳۰۰ مهم‌ترین سری محسوب می‌شوند. سری ۵۰۰ به پردازنده‌های نسل ششمی اینتل که امروز معرفی شدند، مجهز شده و سری ۳۰۰ از پردازنده‌های برسول بهره می‌برند. این لپ‌تاپ‌ها به حافظه‌هایی تا ۱ ترابایت هارد دیسک یا حافظه‌های هیبریدی مجهز شده‌اند و برخی مدل‌های آن ۱۶ گیگابایت حافظه رم دارند. سری ۳۰۰ در نسخه‌های ۱۴، ۱۵.۶ و ۱۷.۳ اینچی عرضه می‌شوند و سری ۵۰۰ در ابعاد ۱۴ و ۱۵.۶ اینچی روانه بازار خواهند شد.

لنوو این محصولات را با هدف راحتی در جابجایی تولید کرده، چرا که مدل‌های ۱۴ اینچی ۲.۱ کیلوگرم و نسخه‌های ۱۵ اینچی تا ۲.۳ کیلوگرم وزن دارند.

اگر مشخصات فنی متنوعی که برای هر سری از این محصولات ارائه می‌شوند شما را هم سردرگم کرده، زیاد تعجب نکنید، چرا که به نظر می‌رسد خود لنوو هم نمی‌تواند مشخص کند که هر کدام از این خانواده‌ها در چه رده قیمتی جای می‌گیرند. شما می توانید یک IdeaPad 300 رده بالا بگیرید که از یک لپ‌تاپ از سری ۵۰۰ قدرتمندتر باشد. تنها تفاوت این دو خانواده در این است که سری ۵۰۰ به طور کلی کارت گرافیک‌های قدرتمندتری دارند (پردازنده‌های گرافیکی Radeon R7 M360 در سری ۵۰۰ مورد استفاده قرار گرفته و سری ۳۰۰ از نسخه M330 بهره می‌گیرند) و البته از فناوری دوربین سه بعدی RealSense اینتل پشتیبانی می‌کنند. با این فناوری می‌توانید قفل صفحه کامپیوتر خود را با استفاده از فناوری تشخیص چهره در ویندوز ۱۰ باز کنید. این فناوری تنها در مدل‌های ۱۵ اینچی در دسترس هستند.

در کنار این دو سری آیدیاپد، لنوو دو خانواده دیگر 300s و 500s را هم معرفی کرده است. این لپ‌تاپ‌ها محصولاتی ضعیف‌تر با نهایتا ۸ گیگابایت حافظه رم و مشخصات گرافیکی پایین‌تر هستند. با این حال این محصولات نیز با تراشه‌های اسکای‌لیک اینتل و حافظه‌های هیبریدی یا دیسک سخت تا ۱ ترابایت ارائه می‌شوند. سری 500s در نسخه‌های ۱۳.۳، ۱۴ یا ۱۵.۶ اینچ عرضه می‌شوند در حالی که سری 300s آیدیاپدهای جدید نهایتا ابعادی ۱۴ اینچی خواهند داشت.

به نظر می‌رسد استراتژی لنوو این است که خانواده آیدیاپد که پیش‌تر لپ‌تاپ‌هایی میان‌رده محسوب می‌شدند را برای گستره بیشتری از کاربران با نیازهای متنوع ارائه کند.

اخبار و مقالات مرتبط با IFA 2015 را دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات