Asus Taichi، لپ‌تاپ / تبلت هیبریدی با دونمایشگر مجزا و سیستم‌عامل ویندوز۸ [Computex 2012]

دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
اسوس در نمایشگاه Computex 2012 تایوان، محصول هیبریدی جدید خود را که کارایی لپ‌تاپ و تبلت را دارد با نام Taichi معرفی کرد. Taichi مجهز به دو صفحه نمایش ۱۳.۳ و ۱۱.۶ اینچی است که هر دو نمایشگر از نوع IPS و با رزولوشن فوق‌العاده 1900x 1280 پیکسل هستند. پردازنده این محصول جذاب Core i7 و از خانواده Ivy Bridge است. مشخصات کامل این محصول که اسوس آن را «تلفیقی باورنکردنی از لپ‌تاپ و تبلت» می‌نامد را در ادامه بخوانید.
تبلیغات

Asus Taichi یک محصول عجیب با دو نمایشگر مجزا ۱۱.۶ و ۱۳.۳ اینچی است که کاربرد دوگانه لپ‌تاپ و تبلت دارد. Taichi مجهز به حافظه ذخیره‌سازی SSD، حافظه 4GB RAM، دوربین جلو HD، دوربین پشت ۵ مگاپیکسلی، پردازنده Core i7 از نسل سوم اینتل و دو پورت USB 3.0 است.

وقتی Taichi به حالت لپ‌تاپ در می‌آید، کاربر می‌تواند از کی‌برد فیزیکی با نور پس‌زمینه و کلید‌های کامل به همراه یک تاچ‌پد تمام عیار استفاده کند. اسوس عنوان «تلفیق باورنکردنی از نوت‌بوک و تبلت» را برای Taichi انتخاب کرده است. Taichi به باریکی و سبکی اولترابوک‌های سری Zenbook است.

جالب است بدانید که نمایشگر داخلی و خارجی می‌توانند بصورت مستقل از یکدیگر کار کنند. یعنی به عنوان مثال دو کاربر می‌توانند برروی نرم‌افزارهای متفاوت ولی بصورت همزمان کار کنند. حال این قابلیت کجا و به چه میزان بکار می‌آید واقعا مشخص نیست!

صفحه نمایش ۱۱.۶ اینچی خارجی از نوع چند-لمسی است و از قلم دیجیتال نیز پشتیبانی می‌کند. وقتی از صفحه بیرونی Taichi استفاده می‌کنید دقیقا با یک تبلت ویندوز ۸ روبرو هستید. حتی دکمه اختصاصی و فیزیکی ویندوز ۸، دکمه‌های کم و زیاد کردن حجم صدا و قفل چرخش تصویر نیز برای نمایشگر بیرونی تعبیه شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات