کروم بوک ها پرفروش ترین لپ تاپ های نیمه‌ی اول ۲۰۱۵ بوده‌اند

جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
در سال‌های اخیر با وجود تکیه زدن ویندوز در صدر جدول پرکاربردترین سیستم‌عامل و رشد روزافزون مک اپل، گوگل نیز با سیستم عامل کروم جای خود را در میان رقبا باز کرده و اخیر با استقبال خوبی نیز روبرو شده است. NPD گزارش داده که کروم بوک‌ها عنوان پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌های به فروش رفته در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۵ را از آن خود کرده‌‌اند.
تبلیغات

براساس گزارش منتشر شده توسط NPD، کروم بوک‌های گوگل در نیمه‌ی اول سال جاری میلادی رتبه‌ی پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌های عرضه شده را از آن خود کرده است. با وجود اینکه سیستم‌عامل ویندوز از دیرباز برتری خود را حفظ کرده و اپل سهم مک‌های خود را بیش از پیش افزایش می‌دهد، گوگل نیز موفق شده تا کروم‌بوک‌های خود را به عنوان یک گزینه‌ی پرقدرت در میان سایر محصولات مطرح کند. بسیاری از لپ‌تاپ‌های مبتنی بر سیستم‌عامل کروم جز در موارد استثنا، زیر ۴۰۰ دلار قیمت دارند، از این‌رو این محصولات موفق شده‌اند عوان پرفروش‌ترین لپ‌تاپ‌های آمازون را در فصل خرید تعطیلات از آن خود کنند؛ اما این تنها موفقیت اخیر کروم بوک‌های گوگل نیست.

به گزارش NPD، کروم‌بوک‌های گوگل در نیمه‌ی اول سال جاری میلادی رکورد جدیدی ثبت کرده و با بیشترین درخواست برای خرید در تاریخ عرضه‌ی خود روبرو شده‌اند. با وجود اینکه در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۵ میلادی فروش تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها با کاهش روبرو بوده، کروم بوک‌های گوگل با افزایش فروش ۴۳ درصدی روبرو شده‌ و تاحدودی بار منفی کاهش فروش در این حوزه از بازار را خنثی کرده‌‌اند. در ۶ ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۵ کروم‌بوک‌ها بیش از ۵۰ درصد از لپ‌تاپ‌های عرضه شده را به خود اختصاص داده‌اند که بیشتر از فروش لپ‌تاپ‌های ویندوزی و مک‌بوک‌ها است.

بسیاری از گمانه‌ها حکایت از این داشتند که رفته رفته فروش تبلت‌ها بر لپ‌تاپ‌ها پیشی گرفته و نهایتا شاهد جایگزین شدن لپ‌تاپ‌ها با تبلت‌ها خواهیم بود. این روزها میزان فروش لپ‌تاپ‌ها در مقایسه با سیر نزولی درخواست برای تبلت‌ها با کاهش شدید‌تری روبرو است و تنها چند کمپانی معدود در رشد فروش موفق هستند. در مقابل سیستم‌عامل کروم با توجه به سهولت استفاده، قیمت پایین کروم بوک‌ها که اغلب زیر ۴۰۰ دلار هستند و همچنین بهینگی سیستم‌عامل که مصرف باتری بسیار مطلوبی دارد، میان کاربران از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار شده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات