هر آنچه در مورد لپ تاپ ویندوز 10 اسنپدراگون مایکروسافت می‌دانیم

پنج‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
بررسی تمامی اطلاعات مربوط به لپ‌تاپ‌های جدید مایکروسافت که به تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ و ویندوز ۱۰ مجهز شده‌اند.
تبلیغات

کمپانی‌های بزرگ تکنولوژی هفته‌ی جاری به علت برگزاری همایش سالانه‌ی 5G کوالکام در شهر هنگ‌کنگ دور هم جمع شده‌اند. یکی از موردتوجه‌ترین نام‌های همایش امسال، مایکروسافت بود.

خبر خوب این است که نمایندگان کمپانی مایکروسافت با دست پر به این همایش آمده بودند و مشتاقانه در مورد لپ‌تاپ‌های ویندوز ۱۰ جدید مایکروسافت به صحبت پرداختند؛ لپ‌تاپ‌هایی که گفته می‌شود به تراشه‌ی موبایل اسنپدراگونِ  کوالکام مجهز شده‌اند.

مایکروسافت لپ‌تاپ‌های یادشده را در ماه دسامبر سال ۲۰۱۶ معرفی کرد. این لپ‌تاپ‌ها تجربه‌ی کاملی از ویندوز ۱۰ به کاربر ارائه می‌دهند؛ اما نکته‌ی جالب‌ توجهی در مورد آن‌ها وجود دارد. لپ‌تاپ‌های جدید ردموندی‌ها به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ مجهز شده‌اند. درست متوجه شدید! این همان پردازنده‌ای است که در گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار نظیر سامسونگ گلکسی اس ۸، ال‌جی وی ۳۰ و وان‌پلاس ۵ از آن استفاده شده است.

در ادامه‌ی این مقاله می‌توانید از ۴ موردی که مایکروسافت در نشست 5G امسال در مورد لپ‌تاپ‌های جدیدش اعلام کرد مطلع شوید.

ویندوز ۱۰

تاریخ عرضه‌ی آن‌ها همچنان برای دسامبر ۲۰۱۷ تنظیم شده است

مایکروسافت سال گذشته به هنگام رونمایی رسمی از لپ‌تاپ‌های ویندوز ۱۰ اسنپدراگون اعلام کرد که این محصولات جدید تا پایان سال ۲۰۱۷ عرضه خواهند شد؛ اما از آن زمان تاکنون، اطلاعات بسیاری اندکی در این باره منتشر شده است.

ظاهرا ردموندی‌ها قصد دارند لپ‌تاپ‌های جدید خود را تا پیش از فرا رسیدن کریسمس روانه‌ی بازار کنند. دان مگوایر، معاون ارشد بخش بازاریابی محصولات در کمپانی کوالکام، در گفت‌و‌گوی اخیر خود با مطبوعات گفته است:

در ماه دسامبر سال پیش، ما یک جدول زمانی یک‌ساله برای عرضه‌ی این دستگاه‌ها به بازار تنظیم کردیم و بهتر است بدانید که ما همچنان به آن جدول زمانی پایبندیم و مطابق آن جلو می‌رویم. من معتقد هستم که تا پایان ۲۰۱۷ این دستگاه‌ها عرضه می‌شوند. طی هفته‌های آینده جزئیات بیشتری در رابطه با این دستگاه‌ها منتشر خواهیم کرد.

مایکروسافت در حال آزمایش کردن صدها دستگاه از آن‌ها است

با توجه به نزدیک بودن تاریخ عرضه‌ی این لپ‌تاپ‌ها به بازار، ساخته شدن صدها دستگاه لپ‌تاپ ویندوز ۱۰ اسنپدراگون و تست کردن آن‌ها در شرکت مایکروسافت، اصلا اتفاق دور از انتظاری نبود.

پیت برنارد، از سرپرستان داخلی مایکروسافت، در مصاحبه‌ی جدیدش با مطبوعات گفته است:

به مدت تقریبا یک سال، عملی کردن پروژه را در دستور کار قرار داده‌ایم. یک سال است که خودمان به‌طور جدی در ردموند و از آن طرف با شرکایمان در سن‌دیگو به سختی کار کرده‌ایم. اکنون صدها دستگاه از این لپ‌تاپ‌ها را آماده کرده‌ایم و روزانه آن‌ها را مورد استفاده قرار می‌دهیم.
سرفیس مایکروسافت

باتری این لپ‌تاپ‌ها تا چند روز دوام می‌آورد

با توجه به ادعای مایکروسافت در مورد عمر باتری این لپ‌تاپ‌های جدید، وب‌سایت TrustedReviews به گفت‌و‌گو با پیت برنارد پرداخت و از او خواست جزئیاتی در این‌باره منتشر کند. او در پاسخ به این درخواست گفت:

گرچه فعلا ظرفیت نهایی این باتری‌ها مشخص نیست؛ اما بهتر است بدانید که آن‌ها واقعا خوب هستند.

برنارد ادامه داد:

صادقانه می‌گویم که عملکرد این باتری‌ها فراتر از انتظارات ما بود. ما برای توسعه‌دهندگانمان در مورد ظرفیت نهایی این باتری‌ها توضیح داده بودیم و الان باید بگوییم که آن ها توانسته‌اند فراتر از آن‌چه انتظارش را داشتیم، پیش بروند. من به طور روزانه از این باتری‌ها استفاده می‌کنم و لازم نیست شارژر خود را به همراه داشته باشم. ممکن است پس از چند روز به شارژ کردن آن احتیاج پیدا کنم. عمر این باتری‌ها، چنین عملکردی دارد. از نظر من، این باتری‌های جدید می‌توانند نحوه‌ی تجربه‌ی مردم از کار با رایانه‌های شخصی را تغییر دهند.

ممکن است مدلی ارزان‌تر از این لپ‌تاپ‌ها ساخته شود

گرچه مایکروسافت در زمینه‌ی ساخت این لپ‌تاپ‌ها فعلا با سه کمپانی اچ‌پی، ایسوس و لنوو همکاری می‌کند؛ اما انتظار می‌رود که این تعداد، بیشتر شود. دو کمپانی مایکروسافت و کوالکام گفته‌اند که قرار است دستگاه‌های بیشتری از سوی دیگر شرکا تولید شود و همین موضوع باعث می‌شود که شاهد مدل‌های مختلفی باشیم که با هم اختلاف قیمت دارند.

 او در پایان گفت که لپ‌تاپ‌های جدید مایکروسافت به هیچ‌یک از تراشه‌های فعلی کوالکام -به غیر از اسنپدراگون ۸۳۵- مجهز نخواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات