اچ پی نسل جدید لپ تاپ اسپکتر x360 را با نسل هشتم پردازنده های اینتل معرفی کرد

جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
لپ‌تاپ اسپکتر x360 اچ‎پی در حال حاضر یکی از محبوب‎ترین نمونه‎ها در رده محصولات تبدیل‎پذیر شناخته می‎شود و اچ‎پی به کمک نسل هشتم پردازنده‎های اینتل، به این لپ‌تاپ روحی تازه دمیده است.
تبلیغات

نسخه جدید اسپکتر x360 از پایان ماه جاری میلادی در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت و برخی از فروشگاه‎ها در حال پذیرش درخواستهای پیش‌خرید از سوی علاقهمندان هستند. این محصول در چندین پیکربندی مختلف عرضه خواهد شد که بالاترین نسخه آن از نسل هشتم پردازندههای Core i7 اینتل مدل 8550U با فرکانس پردازشی پایه ۱.۸ گیگاهرتز و قابلیت اورکلاک تا ۴ گیگاهرتز بهره می‎برد. کاربران میتوانند تا ۱۶ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR3 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی اس‎اسدی برای این دستگاه سفارش دهند. نسخه ارزان‌قیمت‌تر به همراه پردازنده Core i5 عرضه خواهد شد.

اچ‎پی از صفحه نمایش ۱۳.۳ اینچی با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل در نسل جدید اسپکتر x360 استفاده کرده است. این صفحه نمایش 4K از پنل IPS بهره می‎برد و به همراه حاشیههای بسیار کم و پوشش گوریلا گلس طراحی شده است. البته مدل دیگر این لپ‌تاپ به نمایشگر فول اچدی مجهز شده که مجهز به قابلیت Sure View است. به کمک این قابلیت افرادی که در پشت سر یا کنار کاربر قرار دارند، نمی‎توانند محتوای نمایش داده‌شده در دستگاه را مشاهده کنند و امنیت بیشتری برای کاربر به ارمغان میآورد.

hp spectre x360

از سایر مشخصات اسپکتر x360 می‎توان به پردازنده گرافیکی مجتمع اینتل ۶۲۰، یک پورت یو‎اسبی ۳.۱ نسل اول از نوع A، دو پورت تاندربولت/یواس‎بی C و درگاه ورودی کارت حافظه اشاره کرد. اچ‎پی یک حسگر اثر انگشت نیز در قسمت راست دستگاه تعبیه کرده است که به گفته این شرکت، در تمامی حالات استفاده از لپ‌تاپ به‌راحتی قابل دسترسی خواهد بود. وبکم دستگاه نیز از ماژول ترو ویژن اچپی به همراه حسگر مادون قرمز بهره میبرد و به همراه دو میکروفون داخلی میتواند از قابلیت تشخیص چهره ویندوز هلو پشتیبانی کند.

شرکت سازنده ادعا می‎کند که باتری سه سلولی دستگاه میتواند در رزولوشن 4K بسته به نوع استفاده کاربر، تا ۱۰ ساعت شارژدهی کند. هم‎چنین گفته شده است که بیشترین زمان شارژدهی این لپ‌تاپ در حدود ۱۶ ساعت خواهد بود که در نسخه ارزان‌قیمت آن به همراه نمایشگر فول اچ‎دی و پردازنده Core i5 به دست آمده است. باتری دستگاه در حالت خاموش، طی ۹۰ دقیقه تا ۹۰ درصد شارژ می‎شود و پس از آن، سرعت شارژ شدن دستگاه به حالت عادی بازخواهد گشت.

hp spectre x360

تغییرات صورت‌گرفته در نسل جدید تنها محدود به بهبودهای سخت‌افزاری نمی‎شود و اچپی تصمیم گرفته است برخی جزئیات در سیستم انتقال حرارت دستگاه را نیز اصلاح کند. در مدل جدید خروجی هوا از کنار دستگاه به قسمت لولاها منتقل شده است تا هوای گرم خارج‌شده به دست کاربران برخورد نکند. مشکل دیگری که کاربران در نسلهای قبلی از آن شکایت داشتند، صدای زیاد فنها بود که در هنگام گوش دادن به موسیقی یا سایر فعالیتها بسیار ناخوشایند است. برای حل این مشکل، سنسور حرارتی به همراه محفظه‎ گازی با فشار بالا در دستگاه قرار گرفته است تا بتواند علاوه بر سنجش دمای پردازنده، میانگین دمای دستگاه را نیز تشخیص دهد که موجب می‎شود فنها کمتر از گذشته فعالیت داشته باشند.

کاربران ممکن است در نسل جدید لپ‌تاپ اسپکتر x360 شاهد بهبود صدای دستگاه نیز باشند. اچ‎پی تصمیم گرفته است از آمپلیفایر جداگانه استفاده کند و تعداد بلندگوهای آن را نیز از دو به چهار عدد ارتقاء دهد. در پایان باید گفت که به کمک استفاده از نسل جدید پردازندههای اینتل شاهد مصرف انرژی بهینهتر در سری جدید این لپ‌تاپ خواهیم بود. از زمان معرفی اسپکتر x360 تاکنون، محصولات تبدیل‎پذیر بسیاری به‌عنوان رقیب برای آن معرفی شدند؛ اما اچپی توانسته است با بهبود مداوم محصول خود همچنان در مسیر رقابت باقی بماند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات