گیگابایت نسل جدید لپ‌ تاپ‌ ۱۴ اینچی Aero را معرفی کرد

چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت گیگابایت از مدل به‌روزرسانی شده‌ی لپ‌تاپ Aero 14 با کارت گرافیک GTX 1050 Ti و درگاه تاندربولت ۳، رونمایی کرد.
تبلیغات

روز گذشته، شرک تایوانی گیگابایت از مدل جدید لپ‌تاپ‌ ۱۴ ایچی Aero رونمایی کرد. این لپ‌تاپ به لطف بدنه‌ی جمع و جور و عملکرد سریعش، مخصوص حرفه‌ای‌ها و علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری طراحی شده است. مدل جدید این لپ‌تاپ، یک شکاف حافظه‌ی M.2 دیگر و یک درگاه تاندربولت ۳ دارد. اضافه شدن درگاه یو‌اس‌بی نوع C که از استاندارد تاندربولت ۳ هم پشتیبانی می‌کند، پهنای باندی معادل ۴۰ گیگابیت بر ثانیه در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این درگاه در کنار دو درگاه دیگر HDMI و mini-DisplayPort به کاربر این امکان را می‌دهد که به‌طور همزمان، سه نمایشگر با دقت 4K را به Aero 14 متصل کند. شکاف M.2 اضافه شده هم از حافظه‌های SATA و NVMe PCIe 4x از نوع ۲۲۸۰ پشتیبانی می‌کند؛ یعنی این شکاف به کاربر امکان می‌دهد تا بتواند سریع‌ترین حافظه‌های اس‌اس‌دی را به لپ‌تاپ خود اضافه کند.

همانند مدل‌های گذشته، نسل جدید Aero 14 هم از نمایشگر ۱۴ اینچی LCD با دقت QHD معادل ۲۵۶۰×۱۴۴۰ پیکسل، فناوری IPS و روکش مات استفاده می‌کند؛ ولی این‌ بار گواهینامه‌ی Pantone Color Calibration شرکت X-Rite را هم برای بهبود رنگ‌های تولیدشده، دریافت کرده است؛ بنابراین کسانی که به کار تدوین تصاویر و ویدئو می‌پردازند، از عملکرد نمایشگر Aero 14 کاملا راضی خواهند بود.

گیگابایت Aero 14

لپ‌تاپ Aero 14 تنها ۱.۹ سانتی‌متر ضخامت دارد که دلیل این موضوع، سیستم خنک‌کننده‌ی ویژه‌ی آن محسوب می‌شود. بدنه‌ی این لپ‌تاپ در یک لیتوگرافی چاپی ساخته شده است که باعث سبک شدن و در عین حال استحکام بالای بدنه می‌شود. این لپ‌تاپ تنها ۱.۸۹ کیلوگرم وزن دارد.

از سایر مشخصات Aero 14 می‌توان به پردازنده‌ی Core i7 نسل هفت سری HQ و کارت گرافیک GTX 1050 Ti در کنار ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی DDR4 اشاره کرد. نظر شما در مورد لپ‌تاپ گیگابایت Aero 14 چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات