اچ پی از لپ تاپ گیمینگ جدید اومِن ایکس رونمایی کرد

یک‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
شرکت اچ‌پی لپ‌تاپ مخصوص بازی اومِن ایکس (Omen X) را با نمایشگر ۱۷ اینچی و پردازنده‌ی Core i7 رونمایی کرد.
تبلیغات

اچ‌پی اولین نوت‌بوک گیمینگ سری اومن ایکس را برای بازاری که بیشترین تقاضا را برای سخت‌افزار دارد، معرفی کرد؛ بازاری که در آن مشتریان به دنبال حداکثر کارایی هستند و ترسی از اورکلاک ندارند. سیستم‌های جدید به اجزای بسیار رده‌بالای موبایل مجهز شده‌اند که از جمله می‌توان به چیپ‌ست ‌موبایل Core i7 اینتل، پردازنده‌ی گرافیکی جی‌فورس جی‌تی‌ایکس ۱۰۷۰/ ۱۰۸۰ انویدیا، DIMMs رده‌بالا و اس‌اس‌دی‌ پیشرفته اشاره کرد که درست همانند رایانه‌های دسکتاپ سری اومن ایکس، امکان ارتقاء آن توسط کاربر وجود دارد. لپ‌تاپ‌های جدید سری اومن ایکس کمپانی اچ‌پی از اواخر سال جاری در چند مدل با مشخصات فنی مختلف به بازار عرضه خواهند شد.

اچ پی اومن ایکس

اکنون مدتی است که اچ‌پی همانند برخی از رقبای خود در بازار اصلی پی‌سی‌های مخصوص بازی، حتی در زمینه‌ی دسکتاپ یک محصول خیلی قدرتمند و فوق رده‌بالا عرضه نکرده است. مدل‌های موجود نوت‌بوک‌های سری اچ‌پی اومن آن‌قدر که باید قدرتمند نیستند و علاوه بر این، امکان اورکلاک و تغییر ولتاژ در آن‌ها وجود ندارد و به همین دلیل افرادی که به دنبال گذر از محدودیت‌های پی‌سی‌های خود هستند، نمی‌توانند به این هدف دست پیدا کنند. اما در لپ‌تاپ‌های جدید سری اومن ایکس اچ‌پی، این کمپانی روش خود را برای احاطه بر یک بخش جدید از بازار تغییر داده است. البته به نظر نمی‌رسد اچ‌پی بتواند با این محصول جدید سهم قابل توجهی از بازار یادشده را از آن خود کند؛ اما مسلما اقدام این کمپانی سودآور خواهد بود.

در لپ‌تاپ‌های سری اومن ایکس، همانند بسیاری دیگر از سیستم‌های عرضه‌شده در این کلاس، مهم‌ترین نکته امکان شخصی‌سازی و دامنه‌ی انتخاب است. این محصول به یک نمایشگر ۱۷.۳ اینچی مجهز شده و اچ‌پی تصمیم گرفته است آن را در دو مدل با پنل‌های 4Kp60 و فول اچ‌دی با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز به بازار عرضه کند. ارائه دادن این انتخاب به کاربران بسیار منطقی به نظر می‌رسد؛ زیرا امکان دارد برخی کاربران ترجیح دهند در یک نمایشگر ۱۷.۳ اینچی از رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل استفاده کنند، اما در عین حال یک پنل با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز می‌تواند برای بسیاری از بازی‌های رایانه‌ای مناسب باشد. انتظار می‌رود هر دو مدل مورد بحث از فناوری نرخ رفرش تطابقی انویدیا موسوم به جی-سینک پشتیبانی کنند.

اچ پی اومن ایکس

ظاهرا اچ‌پی ترجیح داده است فعلا تمام ویژگی‌های لپ‌تاپ‌ جدید اومن ایکس را اعلام نکند؛ اما این شرکت اعلام کرده است در برخی از مدل‌ها که امکان اورکلاک در آن‌ها وجود دارد از پردازنده‌ی Core-i7-7820HK اینتل استفاده شده است. این چیپ‌ست در حال حاضر تنها پردازنده‌ی قابل اورکلاک سری  کبی لیک اینتل است. این تراشه‌ی پردازشی با حافظه‌های رم دی‌دی‌آر ۴ مرتبط می‌شود. اچ‌پی در بخش گرافیکی از کارت گرافیک جی‌فورس جی‌تی‌ایکس ۱۰۷۰ و ۱۰۸۰ انویدیا استفاده کرده است. این کارت گرافیک امکان اورکلاک را در اختیار کاربر قرار می‌دهد یا به‌طور پیش‌فرض توسط کارخانه‌ تولیدکننده، اورکلاک شده است. اچ‌پی می‌گوید سیستم خنک‌کننده در برخی از مدل‌های نوت‌بوک اومن ایکس به اتاق بخار و چهار لوله‌ی گرمایشی ۳.۵ میلی‌متری مجهز شده است که گرما را به ۴ رادیاتور منتقل می‌کنند.

اچ‌پی در بخش فضای‌ ذخیره‌سازی در لپ‌تاپ اومن ایکس امکان استفاده از دو عدد اس‌اس‌دی در RAID 0 را فراهم کرده است. علاوه بر این، در لپ‌تاپ یادشده می‌توان از یک هارد دیسک ۲.۵ اینچی 7200 RPM بهره برد. اچ‌پی وعده داده است که ارتقاء حافظه‌ی داخلی ذخیره‌سازی و حافظه‌ی رم در لپ‌تاپ‌ جدید اومن ایکس بسیار آسان خواهد بود و کاربر می‌تواند با باز کردن یک بخش کوچک، به همه‌ی اجزای سیستم دسترسی داشته باشند.

لپ‌تاپ اچ‌پی اومن ایکس از نظر ارتباطی، امکانات بسیار خوبی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این محصول از شبکه‌ی وای‌فای 802.11ac و ماژول بلوتوث پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های ارتباطی این محصول می‌توان به یک درگاه اچ‌دی‌ام‌آی 2.0a، یک درگاه مینی ‌دیسپلی، یک پورت شبکه، دو عدد درگاه تاندربولت ۳ (یواس‌بی نوع سی)، سه درگاه یواس‌بی ۳ نوع A، یک کارت‌خوان میکرو اس‌دی و درگاه ۳.۵ میلی‌متری هدفون و میکروفون اشاره کرد. علاوه بر این لپ‌تاپ مورد بحث از یک زیر‌سیستم صوتی توسعه داده‌شده توسط کمپانی مطرح Bang & Olufsen بهره می‌برد.

اچ پی اومن ایکس

در کنار امکانات اشاره‌شده در بالا، لپ‌تاپ اچ‌پی اومن ایکس به یک صفحه‌کلید مکانیکی با نور زمینه‌ی آرجی‌بی مجهز شده و تعدادی از دکمه‌های موجود روی آن توسط کاربر قابل برنامه‌ریزی است. چراغ‌های آرجی‌بی این کیبورد در بخش پشتی نمایشگر و شاسی لپ‌تاپ نیز روشن می‌شوند و در مجموع هشت ناحیه در این دستگاه به چراغ‌های ال‌ای‌دی آرجی‌بی مجهز شده‌ است. امکان شخصی‌سازی تمام چراغ‌های آرجی‌بی این لپ‌تاپ از طریق بخش مرکز نرم‌افزاری اومن وجود دارد.

لپ‌تاپ اچ‌پی اومن ایکس در سه‌ماهه‌ی چهارم سال جاری میلادی روانه‌ی بازارها خواهد شد. مدل پایه‌ی این محصول که به کارت گرافیک جی‌فورس جی‌تی‌ایکس ۱۰۷۰ انویدیا مجهز است، با قیمت ۲۲۹۹ دلار به فروش خواهد رسید؛ اما سایر مشخصات فنی این مدل هنوز دقیقا اعلام نشده است. البته یک نکته در مورد لپ‌تاپ‌های جدید سری اومن ایکس اچ‌پی وجود دارد و آن اینکه با توجه به وزن ۴.۹ کیلوگرمی این محصول، نمی‌توان روی قابلیت حمل آن حساب باز کرد.

نظر شما در مور لپ‌تاپ جدید اچ‌پی اومن ایکس چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات