اپل ترک‌پد مک‌بوک جدید را از نو طراحی کرده است

دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
اپل دقایقی پیش در جریان کنفرانس خود که با محوریت معرفی کامل ساعت‌هوشمند این کمپانی برگزار شد، از نسل جدید مک‌بوک‌های خود رونمایی کرد. اپل با معرفی مک‌بوک‌های جدید خود به این موضوع اشاره کرد که ترک‌پد محصول جدید خود را از نو طراحی کرده است.
تبلیغات

اپل با معرفی مک‌بوک جدید خود، ترک‌پد جدید خود را نیز با عنوان Force Touch رونمایی کرد. اپل در ترک‌پد جدید خود فناوری جالب توجهی را در اختیار کاربران قرار داده است. این فناوری که Taptic Engine نام دارد، بازخورد تغییرات و دستورات صادر شده توسط کاربر را نه‌تنها از طریق صفحه‌ی نمایش، بلکه از طریق ترک‌پد لپ‌تاپ به کاربر انتقال می‌دهد تا کاربر آنچه را که در صفحه‌ی نمایش می‌بیند، احساس کند. فیل‌شیلر، قائم مقام اپل در توضیح فناوری مورد استفاده در ترک‌پد جدید مک‌بوک به این نکته اشاره کرد که این ترک‌پد به فشار حساس است.

از جمله قابلیت‌های دیگر Force Touch باید به Force Click اشاره کرد. با استفاده از این قابلیت در OS X می‌توان کارها را بسیار ساده‌تر کرد، بطوریکه می‌توان با کلیک روی یک آدرس ایمیل و اعمال فشار بیشتر در زمان کلیک از طریق ترک‌پد جدید، موقعیت مکانی فرد مورد نظر را روی اپلیکیشن Maps‌ مشاهده کرد. اپل همچنین به این موضوع اشاره کرده که می‌توان از قابلیت ترک‌پد جدید در سافاری، ویکیپدیا و همچنین مشاهده‌ی پیش‌‌نمایشی از فایل‌ها در Finder استفاده کرد. با توجه به اینکه فشار وارد شده توسط کاربران مختلف، متفاوت است، می‌توان میزان حساسیت ترک‌پد را نیز بر این اساس کنترل کرد. اپل همچنین به این موضوع نیز اشاره کرده که کلیک در نقاط مختلف ترک‌پد تجربه‌ی یکسانی داشته و بسیار نرم‌تر شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات