اپل «مک‌بوک» را معرفی کرد: باریک‌تر و سبک‌تر

دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۸
مطالعه 4 دقیقه
پیش از این پیش‌بینی می‌شد که اپل از نسل جدیدی از مک‌ بوک‌ها پرده بردارد و امروز این اتفاق افتاد. لپ‌تاپ جدیدی که اپل تولید کرده هیچ پسوندی ندارد و تنها «مک‌بوک» خوانده می‌شود. این رویداد در ابتدا برای اپل واچ برنامه ریزی شده بود اما اپل لحظاتی را برای معروفی مک‌بوک‌ جدید اختصاص داد.
تبلیغات

کاپرتینویی‌ها هدف از ساخت این مک‌بوک را تنها در عبارت «حمل و نقل راحت» جستجو کرده‌اند. این مک بوک از باریکی و وزن باورنکردنی بهره می‌برد. وزن این لپ‌تاپ تنها ۲ پوند برابر با ۱ کیلوگرم است. مک‌بوک ۲۴ درصد از مک‌بوک ایر ۱۱ اینچی باریک‌تر است و تنها ۱۳.۱ میلی‌متر ضخامت دارد. اپل همچنین از تکنیک‌های جالبی برای کیبورد این مک‌بوک استفاده کرده و در بخش جلویی دستگاه نیز تنها کیبورد قابل مشاهده است و حاشیه بسیار کمی به چشم می‌خورد. 

apple-watch-macbook-spring-forward-2015 1013

صفحه نمایش مک‌بوک جدید ۳۰ درصد کمتر از صفحه‌نمایش‌های قبلی انرژی مصرف می‌کند. صفحه نمایش این دستگاه باریک‌ترین در بین تمام مک‌بوک‌هایی است که تا به حال تولید شده و تنها ۰.۸۸ میلی‌متر ضخامت دارد. این صفحه نمایش رتینا از رزولوشن ۲۳۰۴ در ۱۴۴۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند. صفحه نمایش ۱۲ اینچ مک‌بوک جدید لب‌به‌لب بوده و حاشیه‌ی دور آن بسیار کم در نظر گرفته شده است.

apple-watch-macbook-spring-forward-2015 1024

اپل صفحه‌کلید را نیز ۴۰ درصد باریک‌تر کرده که البته این موضوع خود می‌تواند باعث کاهش راحتی تایپ کردن با این دستگاه شود. از آنجایی که کلیدها باریک‌تر شده‌اند اپل از روش جدیدی برای نور پس‌زمینه استفاده کرده است. این دستگاه فن ندارد. حذف فن پردازنده‌ی اصلی در کنار صفحه‌نمایش کم‌مصرف باعث می‌شود تا مک‌بوک جدید، یک ابزار کم مصرف محسوب شود. اپل در این مک بوک از پردازنده‌ی بدونِ نیاز به فن Intel Core M استفاده کرده است. 

apple-watch-macbook-spring-forward-2015 1008

طول عمر باتری این دستگاه ۹ ساعت برای وب‌گردی و ۱۰ ساعت برای آیتیونز دوام می‌آورد. اپل از سیستم لایه‌بندی خاصی در باتری مک‌بوک جدید استفاده کرده که باعث می‌شود بتوان ۳۵ درصد باتری بیشتر را در فضایی یکسان جاسازی کرد. این نگاه آینده‌ی اپل به نوت‌بوک است، فوق‌العاده قابل حمل در عین حال کامل و قدرتمند. 

apple-watch-macbook-spring-forward-2015 0960

نوت‌بوک جدید اپل از یک درگاه ترکیبی پشتیبانی می‌کند که همه‌ی درگاه‌های USB, DisplayPort, Power, HDMI و VGA را در اختیار شما قرار می‌دهد. در واقع یک پورت همه‌ی این‌ها خروجی و ورودی‌ها را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که در عین زیبایی بخشیدن به دستگاه، موجب ایجاد معایبی نیز خواهد شد. این لپ‌تاپ در سه رنگ طلایی، خاکستری و نقره‌ای عرضه می‌شود. این لپ‌تاپ فاقد درگاه USB اضافی و همچنین درگاه کارت خوان microSD است.

سرانجام قیمت مک‌بوک نیز اعلام شد. این لپ‌تاپ وسوسه انگیز از ماه آوریل با قیمت پایه‌ی ۱۲۹۹ دلار عرضه خواهد شد.

2Q  .0
2Q  -1.0
2Q  -2.0
9k .0
9k -1.0
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات