مک بوک ایر‌های جدید اپل به پردازنده برادول اینتل مجهر خواهند بود

جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مک‌بوک ایر‌های اپل از ماه آپریل گذشته بروزرسانی نشده‌اند و این به معنی رسیدن زمان تجهیز دوباره این لپ‌تاپ‌ها به مشخصات سخت‌افزاری جدید و بروز است. امروز اسکرین شات‌هایی جدید در انجمن سایت چینی feng.com منتشر شده که خبر از مشخصاتی جدید برای مک‌بوک ایر‌های جدید می‌دهد.
تبلیغات

مک‌بوک‌ها توسط کمپانی Foxconn تولید می‌شوند و امروز تصویر اسکرین شاتی از یک کاربر در همین انجمن سایت چینی منتشر شده که نشان می‌دهد نسل‌های جدید این لپ‌تاپ محبوب به یکی از پردازنده‌های برادول اینتل مجهز خواهد شد.

همانطور که در اسکرین شات زیر مشاهده می‌کنید، نسخه ۱۳ اینچی مک‌بوک ایر در زمان عرضه با پردازنده اینتل ۱.۶ گیگاهرتزی i5-5250U و پردازنده گرافیکی Intel HD 6000 همراه خواهد بود. این دستگاه همچنین از ۴ گیگابایت حافظه رم به همراه یک نمایشگر با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۹۰۰ پیکسل بهره می‌برد. ظرفیت باتری البته بسیار شبیه به مقداری است که در نسخه موجود در بازار هم‌اکنون یافت می‌شود.

macbook-air-system-info

این لپ‌تاپ نسخه‌ای سفارشی شده از  OS X Yosemite 10.10.2 با شماره ساخت 14C2043 را اجرا می‌کند. در زمان ارائه، احتمالا این نسخه از سیستم عامل مک بر روی این مک‌بوک‌ها نصب خواهد بود. شماره سریالی که وجود دارد توسط اپل ثبت نشده و مشخص شده که نامعتبر است اما ممکن است این موضوع به دلیل در وضعیت انتشار نبودن این نسخه از سیستم عامل مک باشد.

custom-yosemite-macbook-air

نشانه خاصی از اینکه این اطلاعات تقلبی باشند در اسکرین شات‌های منتشر شده وجود ندارد اما از آن طرف هیچ شواهد محکمی برای ثابت کردن واقعی بودن همه این موارد نیز وجود ندارد. در جدول زیر همانطور که مشاهده می‌کنید، نسخه‌های جدید مک‌بوک ایر با مشخصات سخت‌افزاری مختلف را مشاهده می‌کنید. نسخه اول با پردازنده Core i5 و فرکانس ۱.۶ گیگاهرتز با مقدار حافظه ذخیره سازی ۱۲۸ تا ۲۴۶ گیگابایت عرضه می‌شود. مدل بالا رده‌تر این لپ‌تاپ پردازنده Core i7 -5650U با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز با حافظه رم ۸ گیگابایت و حافظه ذخیره سازی ۵۱۲ گیگابایت دارد. 

macbook-air-chart

هنوز هیچ اطلاعات خاصی از مک بوک ایر ۱۲ اینچی با نمایشگر رتینا منتشر نشده، اما امروز ظهر وال استریت ژورنال خبر از راه رسیدن زود این نسخه را داده بود. حتی ممکن است در مراسم ۹ مارس که چند روز دیگر برگزار می‌شود نیز این مک‌بوک‌ها معرفی شوند. ممکن است مک بوک‌ایر‌های جدید با سخت‌افزار ارتقاء یافته در کنار مک بوک های کنونی به فروش روند و ممکن است همگی به نمایشگر رتینا مجهز باشند و جایگزین مک‌بوک‌های ایر استاندارد موجود شوند. در هر صورت چیزی تا شروع مراسم جدید اپل نمانده و به زودی این موارد مشخص خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات