نوت بوک 9 پرو سامسونگ با قلم S Pen رونمایی شد

سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ ساعاتی پیش از اولین لپ‌تاپ مجهز به قلم S Pen با نام نوت بوک ۹ پرو رونمایی کرد.
تبلیغات

سامسونگ با رونمایی از گلکسی نوت، علاوه بر اینکه فرم فکتور فبلت‌ را به دنیای فناوری معرفی کرد، استفاده از قلم را نیز در این فرم فکتور مرسوم کرد. از سال‌های پیش سامسونگ همواره سری گلکسی نوت و همچنین شماری از تبلت‌های خود را با قلم S Pen همراه کرده است. حال ساعاتی پیش این کمپانی کره‌ای اولین لپ‌تاپ مجهز به قلم S Pen را رونمایی کرد. این محصول نوت بوک ۹ پرو نام دارد.

نوت بوک ۹ پرو در واقع یک تبلت هیبریدی است که کره‌ای‌ها در جریان برگزاری کامپیوتکس ۲۰۱۷ رونمایی کرده‌اند. این محصول در دو نسخه با بهره‌گیری از نمایشگر ۱۳.۳ و ۱۵ اینچی راهی بازار خواهد شد و پردازنده‌ی در نظر گرفته‌شده برای آن، Core i7-7500U نسل هفتمی اینتل است.

نوت بوک 9 پرو سامسونگ

قلم تعبیه‌شده به همراه این لپ‌تاپ قادر است تا ۴۰۰۰ سطح فشار را لمس و حتی خمیدگی قلم روی نمایشگر را نیز شناسایی کند که در دقت خطوط ترسیم‌شده اهمیت بسیار بالایی دارد.

از دیگر مشخصت فنی نوت‌بوک ۹ پرو باید به بهره‌گیری از ۹ گیگابایت حافظه‌ی رم اشاره کرد؛ البته نسخه‌ی ۱۵ اینچی از حافظه‌ی رم ۱۶ گیگابایتی بهره می‌برد. هر دو نسخه از حافظه‌ی SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت برخوردارند و نسخه‌ی ۱۵ اینچی از پردازنده‌ی گرافیکی Radeon 540 بهره می‌برد تا این لپ‌تاپ در اجرای اپلیکیشن‌هایی نظیر فتوشاپ عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. رزولوشن نمایشگر هر دو نسخه فول اچ‌دی و به ادعای سامسونگ، زاویه‌ی دید آن ۱۷۸ درجه است.

نوت‌بوک ۹ پرو را می‌توان از طریق درگاه USB نوع C شارژ کرد. کاربران می‌توانند با استفاده از شناسایی چهره و بدون نیاز به وارد کردن رمز عبور از طریق ویندوز هِلو به سیستم خود وارد شوند. از جمله‌ی دیگر درگاه‌های این لپ‌تاپ باید به دو درگاه USB 3.0، درگاه HDMI و اسلات میکرو اس‌دی اشاره کرد.

نوت‌بوک ۹ پرو از وجود لولایی بهره می‌برد که با استفاده از آن نمایشگر می‌تواند ۳۶۰ درجه بچرخد و در بالای کیبورد قرار گیرد؛ به‌طوری‌که این لپ‌تاپ همچون یک تبلت مورد استفاده قرار گیرد.

سامسونگ هنوز جزئیات مربوط به قیمت و زمان عرضه‌ی محصول خود را ارائه نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات