سرفیس لپ تاپ تنها محصول مبتنی بر ویندوز 10 اس نخواهد بود

پنج‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
بعد از رونمایی مایکروسافت از سیستم‌عامل ویندوز 10 اس، کمپانی‌های مختلف محصولاتی مبتنی بر ویندوز 10 اس معرفی کردند.
تبلیغات

روز گذشته، مایکروسافت رویدادی برگزار کرد که تمرکز آن بر بازار محصولات آموزشی است. مایکروسافت در این رویداد از نسخه جدید ویندوز به نام ویندوز 10 اس رونمایی کرد که به کاربران اجازه می‌دهد تنها از اپلیکیشن‌هایی استفاده کنند که از فروشگاه مجازی مایکروسافت تهیه شده‌اند.

ویندوز 10 اس به‌صورت مستقل فروخته نمی‌شود و تنها به‌صورت پیش‌فرض روی محصولات جدید نصب خواهد بود. محصول شاخصی که به همراه سیستم‌عامل جدید مایکروسافت عرضه خواهد شد، سرفیس لپ تاپ نام دارد. با این حال شاهد محصولاتی از کمپانی‌های دیگر مانند دل، فوجیتسو، اچ‌پی، سامسونگ، توشیبا، ایسر و ایسوس نیز خواهیم بود که مبتنی بر سیستم‌عامل جدید ویندوز 10 اس باشند.

اچ پی Probook x360 11 G1 EE

طبق گفته‌ها، قیمت پایه‌ی محصولات این کمپانی‌ها از ۱۸۹ دلار شروع می‌شود. البته کامپیوترهایی که مجهز به پردازنده ۴ هسته‌ای اینتل سلرون یا بهتر باشند و حداقل از ۴ گیگابایت حافظه رم بهره ببرند، قیمتی از ۲۲۹ دلار به بالا خواهند داشت. یکی از این محصولات متعلق به کمپانی اچ‌پی است و Probook x360 11 G1 EE نام دارد.

شاید محصول اچ‌پی از نظر بعضی از کاربران، یک محصول با مشخصات پایین‌رده به نظر برسد؛ اما باید گفت محصولی با قیمت کمتر از ۳۰۰ دلار، دارای نمایشگری با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه است و از اسکنر اثر انگشت ویندوز هلو بهره می‌برد.

ایسر Travelmate Spin B1

ایسر محصولی به‌ نام Travelmate Spin B1 در دست ساخت دارد که از قیمت ۲۹۹.۹۹ دلار بهره می‌برد و دارای قابلیت‌هایی مانند نمایشگر با امکان چرخش ۳۶۰ درجه، صفحه لمسی و پشتیبانی از قلم است.

لپ تاپ محصول ایسر از مقاومت بالایی برخوردار است و مایعات به درون آن نفوذ نمی‌کنند. بزرگ بودن قاب آن نسبت به صفحه نمایش، باعث می‌شود هنگامی که لپ تاپ جدید ایسر به زمین برخورد کرد، قاب ضربه را جذب کند و به نمایشگر آسیب نرسد.

دل Latitude 11 EDU 3180

دل لپ‌تاپی به نام Latitude 11 EDU 3180 ساخته است که از پردازنده سلرون، ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی بهره می‌برد. در این محصول از نمایشگر حساس به لمس استفاده نشده است.

ایسوس

ایسوس دو لپ تاپ مبتنی بر ویندوز 10 اس در دست ساخت دارد که VivoBook Flip TP203 و VivoBook W202 نام دارند. در هر دو محصول از پردازنده سلرون اینتل، ۴ گیگابایت حافظه رم، حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی و یک نمایشگر ۱۱.۶ اینچی WXGA استفاده می‌شود. مدل Flip TP203 دارای امکانات بیشتری مانند نمایشگر با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه و صفحه لمسی است.

فوجیتسو

سرفیس لپ تاپ مایکروسافت تنها محصول پریمیوم و بالارده‌ای نخواهد بود که همراه با سیستم‌عامل ویندوز 10 اس عرضه می‌شود. فوجیتسو نیز لپ‌تاپی با نام Lifebook P727 ساخته است که از نمایشگر ۱۲.۵ اینچی فول اچ‌دی، ۱۶ گیگابایت حافظه رم و حافظه ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی بهره می‌برد. البته امکان انتخاب حافظه رم و حافظه ذخیره‌سازی با ظرفیت پایین‌تر نیز وجود دارد. لپ تاپ جدید فوجیتسو از اسکنر اثر انگشت ویندوز هلو و ارتباطات سلولی بهره می‌برد.

توشیبا

توشیبا نیز محصولی به نام Protégé X20W-D معرفی کرده که از مشخصات یکسانی با لپ‌تاپ فوجیتسو برخوردار است. در محصول توشیبا از پردازنده Core i7 اینتل، ۱۶ گیگابایت حافظه رم و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی استفاده شده است. در کنار مشخصات ذکرشده، لپ تاپ توشیبا دارای قابلیت تشخیص چهره ویندوز هلو است و تنها ۱.۱۲ کیلوگرم وزن دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات