پتنت عجیب اینتل برای یک لپ‌ تاپ

جمعه ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی اینتل به‌تازگی یک طرح عجیب و توجیه‌ناپذیر از یک لپ‌تاپ خمیده به ثبت رسانده است.
تبلیغات

شاید اغلب پتنت‌هایی که شرکت‌ها به ثبت می‌رسانند، تنها اقدام حقوقی باشند و با هدف راضی کردن کارآموزان بخش تحقیق و توسعه به‌ خاطر انجام پروژه‌ی تابستانی‌شان انجام می‌شود؛ ولی شما زمانی اقدام به ثبت امتیاز ایده خود می‌کنید که بدانید آن ایده‌‌ ارزش حفظ و نگهداری دارد. اما ظاهرا این استدلال برای لپ‌تاپ خمیده‌ی مفهومی اینتل نمی‌تواند کاملا صادق باشد.

این پتنت که در سال ۲۰۱۵ به ثبت رسید و توسط پایگاه The Leaker افشا شد، یک لپ‌تاپ با پایه خمیده و نمایشگر خمیده را نشان می‌دهد. این فرم از آنجایی که اخیرا تلویزیون‌ها و تلفن‌ها نیز به داشتن نمایشگرهای خمیده روی آورده‌اند، به هیچ عنوان غیرمنطقی نیست و متخصصین اینتل نیز قطعا با سنجش بازار اقدام به طراحی چنین فرمی برای یک لپ‌تاپ کرده‌اند.

اما زمانی که شما روی این طراحی دقیق‌تر می‌شوید، متوجه می‌شوید پتنت لپ‌تاپ اینتل در واقع بدترین چیزی است که یک استودیوی طراحی می‌تواند به‌عنوان یک لپ‌تاپ بسازد؛ درست مثل وقتی که دو مهندس سامسونگ نشستند و با خود فکر کردند: «هی، احتمالا ما باید یک باتری نازک‌تر بسازیم!». مطمئنا وجود یک پایه‌ی خمیده برای تطابق با نمایشگر خمیده ضروری است؛ اما این پایه‌ی کج به‌درستی روی یک میز قرار نمی‌گیرد و تصور تایپ کردن با آن نیز وحشتناک است. علاوه بر این تصور کنید می‌خواهید آن را درون یک کوله‌پشتی‌ که برای نگهداری لپ‌تاپ‌های مسطح و صاف طراحی شده است قرار دهید؛ قطعا غیرممکن است.

بعد از پایه‌ی خمیده، نوبت نمایشگر خمیده است. وجود نمایشگرهای خمیده گیمینگ از آنجایی که به‌طور معمول، تنها شما از آن استفاده می‌کنید و در یک اتاق تاریک و دور از باقی بشریت کاربر آن هستید، می‌تواند کمی تا قسمتی منطقی باشد. اما تقریبا برای تمام اپلیکیشن‌های دیگر افتضاح هستند. به‌عنوان نمونه، نقد و بررسی اخیر وب‌سایت ورج از یک تلویزیون سامسونگ با نمایشگر خمیده را مطالعه کنید. این تلویزیون تمام نور محیط اطراف را جذب خود می‌کند و با دقت بالا منعکس می‌کند. این مسئله در مورد تمام نمایشگرهای خمیده صادق است و به این معنی است که شما هرگز قادر نخواهید به همراه شخص دیگری هم‌زمان به محتوای نمایشگر لپ‌تاپ خیره شوید.

به‌عنوان یک جمع‌بندی، باید اشاره کنیم که احتمالا لپ‌تاپ خمیده در هر شکل ممکن، بد و غیرکاربردی است. تنها ویژگی امیدوارانه‌ی پتنت اینتل این است که هنوز به واقعیت تبدیل نشده است؛ به این معنی که اینتل هنوز زمان دارد تا با شلیک یک گلوله این ایده را از بین ببرد و دیگر هرگز حرفی از آن به میان نیاورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات