تسلط کروم‌بوک‌های گوگل بر سیستم آموزشی

سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در طول هفته جاری گوگل میزبان سپوزیموم جهانی آموزش با حضور  وزیران آموزش و پرورش ۱۸ کشور جهان خواهد بود و قرار است به روش‌های تکنولوژی برای رفع نیاز‌های آموزشی پرداخته شود.
تبلیغات

این جلسه برای گوگل فرصتی مهم به شمار می‌رود تا دستگاه‌های کروم بوک خود را بیش از پیش در بخش آموزش معرفی کند.

بر اساس گزارش گوگل، IDC (شرکت بین‌المللی جمع آوری داده‌ها)، کروم بوک را به عنوان پر‌فروش‌ترین دستگاه در سیستم آموزشی ایالات متحده در طول سالجاری میلادی معرفی کرده است. گوگل در طول سال ۲۰۱۴، چندین پروژه بزرگ انجام داده که از جمله آن‌ها می‌توان به تجهیز 50,000 واحد در مونتگومری، 32,000 دستگاه در شارلوت و 26,000 در موسسه Cherry Creek اشاره کرد. این‌ها نمونه‌هایی از پروژه‌هایی است که برای مثال در کشور مالزی محقق شده‌ و سیستم مدارس ملی این کشور را به کروم بوک‌های گوگل مجهز کرده است. به گزارش گوگل، هم‌اکنون ۴۰ میلیون دانش آموز در سراسر جهان از کروم بوک‌های این شرکت استفاده می‌کنند.

علاوه بر موفقیت گوگل، این فن‌آوری به کاربران نهایی نیز کمک زیادی در آشنایی و در دسترس بودن تکنولوژی می‌کند. در منطقه Okland، واقع در کالیفرنیای آمریکا، دانش آموزان قادرند با طراح‌هایی که می‌کشند، بازی‌های ویدیوی بسازند. دانش آموزان در چسترفیلد انگلستان، حتی پس از پایان ساعات کلاس می‌توانند با معلم خود در تماس بوده و از نظرات و کمک‌های وی استفاده کنند. همچنین در شهرستان فیرفیلد، واقع در ایالت اوهایو آمریکا، زمانی که کروم‌بوک با اپلیکیشن‌های گوگل ترکیب شده، سیستم مدرسه پیشرفته‌تر شده و نمرات دانش آموزان در آزمون‌های مدرسه دو برابر شده است.

نظر شما درباره استفاده از کروم‌بوک‌ها در سیستم‌های آموزشی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات