فیل شیلر: مک بوک پرو به درگاه کارت اس دی احتیاج ندارد

پنج‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
فیل شیلر، نایب رییس ارشد بازاریابی اپل، عقیده دارد مک بوک پروهای جدید اپل به درگاه کارت اس دی احتیاجی ندارند.
تبلیغات

پس از معرفی مک‌بوک پرو جدید توسط اپل، انتقادات زیادی به دلیل حذف درگاه کارت SD به این شرکت وارد شده است. اپل اما اطمینان دارد که تصمیم درست را گرفته است؛ حتی اگر کاربران زیادی با استدلالش موافق نباشند. فیل شیلر، از مدیران ارشد اجرایی در اپل، در مصاحبه با ایندیپندنت می‌گوید دلیل حذف درگاه کارت اس‌دی، دست و پا گیر بودن آن و همچنین سهولت انتقال عکس‌های دوربین‌های جدید به صورت وایرلس است.

بسیاری از عکاسان اما با این نظر شیلر مخالف هستند. در حالی که  تکنولوژی انتقال بدون سیم عکس‌ها در حال پیشرفت است، اما همچنان دارای باگ و کندتر از انتقال از طریق کارت SD است. در شرایط حرفه‌ای که سرعت و قابلیت اطمینان اهمیت بیشتری دارند، انتقال وایرلس جایگزین مناسبی برای روش سنتی انتقال عکس‌ها از طریق کارت اس‌دی نیست. برای همین است که بسیاری مجبور خواهند بود از دانگل تبدیل استفاده کنند.

توضیح کامل فیل شیلر درباره‌ی دلیل حذف درگاه SD از مک‌بوک پرو از این قرار است:

چندین دلیل وجود داشت. یکی از آن‌ها این است که [درگاه کارت SD] درگاه پر دردسری است. با چیزی روبرو خواهید بود که نصفش بیرون زده. [دلیل] بعد اینکه اکنون کارت‌خوان‌های USB سریع و خیلی خوبی [در بازار] وجود دارند. [دلیل] دیگر اینکه علاوه بر کارت SD، حافظه‌های CompactFlash هم وجود دارند، پس ما نمی‌توانستیم موضوع کارت‌خوان را به طور کامل حل کنیم. قبلاً SD را انتخاب کرده بودیم چون مصرف کنندگان بیشتری کارت SD دارند. ما تنها می‌توانستیم یک پورت را انتخاب کنیم و در اینجا بحث سبک-سنگین کردن مطرح بود. و دلیل آخر اینکه دوربین‌های بیشتر و بیشتری در حال روی آوردن به تکنولوژی انتقال وایرلس تصاویر هستند که ثابت شده روش بسیار مفیدی است. پس ما فکر می‌کنیم راهِ رو به جلو این است که در صورت نیاز از یک آداپتور فیزیکی استفاده کنید یا [عکس‌های خود را] بیسیم انتقال دهید.
فیل شیلر

وقتی از شیلر پرسیده شد که آیا این تصمیم با نگه داشتن جک سنتی هدفون (اتصال متداولی که اپل آن را از آیفون حذف کرده است) در تناقض نیست، فیلر اینگونه پاسخ داد:

حرفه‌ای ها هنوز برای استفاده از لوازم صوتی‌ که به صورت وایرلس کار نمی‌کنند، به این پورت بر روی لپ‌تاپ احتیاج دارند. اگر قرار بود فقط برای هدفون از این جک استفاده شود، پس نیازی به وجود آن نبود. ما عقیده داریم که وایرلس یک راهکار عالی برای هدفون است.

شیلر در مصاحبه‌ای دیگر اعتراف کرده است که بحث پرشوری پیرامون حذف پورت‌های مک‌بوک پروی جدید شکل گرفته و او از انتقادات شگفت زده شده است. شیلر اما عقیده دارد تصمیم به استفاده از پورت‌های تاندربولت «ریسک جسورانه‌ای» بوده است و اپل به مردم کمک خواهد کرد تا با این تغییرات کنار بیایند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات