۷ تکنولوژی که در سری جدید مک بوک پرو حذف شده‌اند

جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اپل هیچ‌وقت از حذف کردن ویژگی‌هایی در محصولاتش ابایی نداشته است. سری جدید مک‌بوک پرو هم شامل این نکته می‌شود.
تبلیغات

مک‌بوک‌پروهای جدید در کنار اضافه شدن تاچ بار (Touch Bar)، چندین قسمت دیگر را حذف کرده‌اند. در اینجا ما ۷ تکنولوژی که در این سری از لپ‌تاپ‌ها حذف‌شده‌اند را معرفی می‌کنیم.

MagSafe

مک بوک

این حذف برای خیلی از افراد غم‌انگیز است. مگ‌سیف شارژر مغناطیسی برای مک‌بوک بود که برخلاف دیگر شارژرها از طریق مغناطیسی به جک برق متصل می‌شد. این شارژر به‌اندازه‌ای به جک برق وصل می‌شد که در صورت قطع شدن ناگهانی توسط برخورد با دست یا وسیله‌ای دیگر، خود لپ‌تاپ را با خود نمی‌کشید و فقط شارژر بیرون می‌آمد.

سری جدید مک‌بوک پرو از پورت USB-C برای شارژ استفاده می‌کنند. این پورت‌ها انعطاف‌پذیرتر و استانداردتر هستند، اما مگ‌سیف طرفداران زیادی داشت که از حذفش چندان خوشحال نیستند.

کارت‌خوان SD

مک بوک

کارت‌خوان SD به‌خصوص برای عکاسان بسیار زیاد مورداستفاده قرار می‌گیرد، یا می‌شود گفت قرار «می‌گرفت» چون در سری جدید چنین فضایی دیگر وجود ندارد. این سری از لپ‌تاپ به چهار پورت Thunderbolt 3 USB Type-C مجهز هستند، از هرکدام از این پورت‌ها می‌توان برای شارژ کردن لپ‌تاپ استفاده کرد. در حقیقت ورودی‌های لپ‌تاپ همین ۴ پورت هستند به همراه یک جک هدفون. پورت USB-C بدین معنا است که برای وصل کردن USB معمولی باید از رابط استفاده کنید.

HDMI

اگر می‌خواهید لپ‌تاپ خود را به‌جایی به‌وسیله پورت HDMI متصل کنید بهتر است رابط USB-C به HDMI را هم‌اکنون بخرید. چون در این سری این پورت هم حذف‌شده است.

کلیدهای فانکشن

ردیف OLED جدید در بین کیبوردها باید جایی را اشغال می‌کردند. این «جایی» شد ردیف کلیدهای فانکشن در بالای کیبورد که تاچ بار در آنجا قرارگرفته و باعث شد این کلیدها حذف شوند. بااینکه کلیدها حذف شدند ولی فراموش نشده‌اند و از طریق این نوار می‌توان تمام عملکردهای آن‌ها را انجام داد.

مک‌بوک ایر

به نظر می‌رسد سری محبوب مک‌بوک ایر به آخر خط رسیده باشد. بعدازاینکه اپل تولید مک‌بوک ایر ۱۱ اینچی را متوقف کرد، بلافاصله مک‌بوک پرو را معرفی کرد. به‌جای معرفی مک‌بوک ایر جدید ۱۳ اینچی، اپل مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی که از آن ارزان‌تر بود را تولید کرد. فیل شیلر در مراسم معرفی مک‌بوک پرو عنوان کرد که این سری در حقیقت نازک‌تر، سبک‌تر و کم‌حجم‌تر از مک‌بوک ایر ۱۳ اینچی است. شما هنوز می‌توانید مک‌بوک ایر ۱۳ اینچی را از سایت اپل بخرید. البته این فروش همیشگی نخواهد بود. آینده لپ‌تاپ‌های اپل از آن مک‌بوک پرو است.

مک‌بوک بدون صفحه‌نمایش رتینا

با توقف تولید سری مک‌بوک ایر، بالاخره شاهد تولید مک‌بوک‌هایی بدون صفحه‌نمایش رتینا نخواهیم بود. یک حذف مؤثر. البته اپل مک‌بوک پرو با صفحه‌نمایش بدون رتینا هم داشته که تولید این محصول را هم متوقف کرد.

دی‌وی‌دی رام اکسترنال

دیگر شاهد دی‌وی‌دی رام اینترنال در لپ‌تاپ‌های اپل نخواهید بود و برای این کار می‌توانید با پرداخت ۸۰ دلار Apple’s USB SuperDrive را بخرید. برای اتصال این محصول هم نیاز به رابط برای اتصال به USB-C خواهید داشت.

شما درباره این حذف‌ها چه نظری دارید؟ آیا ضروری بوده‌اند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات