اپل نوار لمسی و سنسور تاچ آی دی را به مک بوک پرو جدید اضافه کرده است

پنج‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
در جریان برگزاری رویداد مک‌پروهای جدید اپل، مشخص شد که این شرکت به نسل جدید این لپ‌تاپ، یک نوار لمسی و نیز سنسور تاچ‌آی‌دی را اضافه کرده است.
تبلیغات

اپل در طی رویداد امروز خود که هم اکنون در حال برگزاری است، اعلام کرد که به سری جدید مک‌بوک‌پرو خود نوار لمسی و سنسور اثرانگشت (تاچ‌آی‌دی) را اضافه کرده است. در ادامه با زومیت همراه باشید.

نوار لمسی جدید، که چند روز پیش نیز خبرهایی در مورد آن منتشر شده، جایگزین ردیف Function از کلید‌های کیبورد مک‌بوک‌پرو خواهد شد. همچنین امکان اجرای دستورات مخصوص اپلیکیشن‌های مختلف با استفاده از این نوار لمسی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

به عنوان مثال هنگام باز کردن اپلیکیشن Mail در نوار لمسی یاد شده، دکمه‌هایی برای ایجاد پیام جدید، پاسخ دادن یا انتقال یک ایمیل به سطل بازیافت نمایان خواهد شد. در مرورگر سافاری، می‌توانند پیش‌نمایشی از تب‌ها را بر روی این نوار مشاهده کرده و بین آن‌ها جابجا شوید. همچنین امکان باز کردن تب جدید و یا باز کردن وب‌سایت‌هایی که در لیست علاقمندی‌های‌تان وجود دارد نیز از طریق نوار لمسی جدید مک‌بوک‌پرو امکان‌پذیر بوده و بدین منظور نیازی به استفاده از ترک‌پد نخواهید داشت. افزون بر آنچه گفته شد، می‌توانید در بین تصاویر سوایپ کرده و عملیات‌های ویرایش مختلفی چون چرخاندن، برش و یا افزودن فیلتر را بر روی عکس‌های دلخواه انجام دهید. اپل می‌گوید کاربران قادر خواهند بود تا نوار لمسی مورد بحث را سفارشی سازی کرده و دکمه‌ها و میان‌برهایی که بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کنند را به این بخش اضافه کنند.

افزون بر این، اپل اندازه‌ی تاچ‌پد فور‌س تاچ را دوبرابر کرده است. نسخه‌ی جدید سنسور تاچ‌آی‌دی نیز با لایه‌ای از جنس یاقوت کبود پوشانده شده و حالا در سمت راست تاچ‌پد مک‌بوک‌پرو جدید در دسترس کاربران خواهد بود. دارندگان این محصول می‌توانند به منظور احراز هویت برای انجام پرداخت از طریق سیستم اپل‌پی در مرورگر سافاری از این سنسور استفاده کنند. بنا به اعلام فیل‌شیلر، رئیس بخش بازاریابی اپل، بلندگوهای موجود در مدل ۱۵ اینچی پرو را ارتقا یافته و حالا داینامیک‌رنج صوتی این اسپیکرها نسبت به قبل دو برابر شده است. علاوه بر این، همانطور که در خبری جداگانه در زومیت به اطلاعتان رساندیم، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیز مک‌بوک‌پرو جدید وجود دارد.

امکان خرید محصول مورد بحث از همین امروز و از طریق وب‌سایت اپل وجود دارد. مدل پایه‌ی این دستگاه که نمایشگری ۱۳ اینچی دارد با قیمت ۱۷۹۹ دلار و مدل ۱۵ اینچی آن با قیمت ۲۳۹۹ دلار به فروش می‌رسند. زمان تحویل مک‌بوک‌پرو جدید نیز بین دو تا سه‌ هفته‌ی آینده خواهد بود.

نظر شما در این مورد چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش نظرات با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات