مک بوک پرو جدید اپل: همه آنچه تا امروز می‌دانیم

جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
مک بوک های جدید احتمالا با تغییرات زیاد در کنفرانس روز ۶ آبان اپل معرفی خواهند شد.
تبلیغات

به نظر می‌رسید که رویداد اپل برای معرفی مک‌بوک پروهای جدید باید خیلی زودتر اتفاق بیفتد. زیرا خانواده این لپ‌تاپ‌ها از زمانی که در سال ۲۰۰۹ به بازار عرضه شدند تا به امروز تغییر ویژه‌ای نیافته‌اند. تمامی مک‌بوک‌ها طراحی مشابهی دارند. همواره تنها تفاوت نسل‌های جدید این خانواده با نسل‌های پیش، به روز شدن مشخصات و استفاده از نمایشگر رتینا با وضوح و شفافیت بیشتر است. اما بر اساس اخبار و شایعات درز یافته در چند ماه گذشته، ممکن است در رویداد آینده اپل، یک مک‌بوک جدید و متفاوت را هم از نظر طراحی ظاهری و هم از نظر ویژگی‌ها شاهد باشیم. 

این مک‌بوک احتمالا در دو مدل اصلی با اندازه‌ صفحه نمایش متفاوت ارائه شود

مینگ چی کو (Ming Chi Kuo) یکی از تحلیل‌گران شرکت خدمات مالی KGI Securities است که تحلیل‌های نسبتا دقیق و قابل‌اعتمادی ارائه می‌کند. او پیش‌بینی کرده است که اپل مک‌بوک‌ پروهای جدید خود را با صفحه‌نمایش‌های ۱۳ و ۱۵ اینچی به بازار ارائه خواهد کرد.

macbook pro 2016

این سری از مک‌بوک پروها از طراحی جدید بهره می‌برند

گزارشی از بلومبرگ (Bloomberg) ادعا می‌کند که طراحی مک‌بوک پروهای جدید، دارای تغییرات کوچکی نسبت به نسخه‌های گذشته این برند بوده است. به عنوان مثال در این نسل، منحنی‌های کم عمقی در اطراف گوشه‌ها به کار رفته است که ظاهر مک‌بوک را شیک‌ و صیقلی‌تر می‌کند.

macbook pro 2016

مک‌بوک‌های پرو جدید، نازک‌تر از نسخه‌های گذشته هستند

مینگ چی کو معتقد است که مک‌بوک‌ پروهای جدید طراحی نازک‌تری نسبت به محصولات فعلی این خانواده دارند. بر اساس گزارش سایت خبری Commercial Times چین، اپل برای صرفه‌جویی در فضا، لولاهای جدیدی را طراحی کرده است که به طراحی نازک‌تر این دستگاه کمک می‌کند.

macbook pro 2016

این سری مجهز به یک نوار OLED با کلیدهای قابل تنظیم است که به جای کلیدهای F در نظر گرفته شده‌اند

یکی از مهمترین ویژگی‌های نوینی که برای مک‌بوک پروهای جدید در نظر گرفته شده است،  نوار نمایشگر OLED است که جای دکمه‌های F بالای صفحه‌کلید را خواهد گرفت. این نوار OLED به کاربران امکان می‌دهد تا تنظیمات مربوط به عملکرد کلیدهای F را به دست آورند. به عنوان مثال می‌توان کلیدهای کنترل حجم صدا (F10 تا F12) را از مک‌بوک‌ها حذف کرد یا می‌توان یکی از کلیدهای نوار OLED را برای باز کردن یک اپلیکشن اختصاص داده یا به عنوان میانبر دسترسی به یک ویژگی قرار داد.

macbook pro 2016

این مک‌بوک از درگاه یو‌اس‌بی نوع C بهره می‌برد

بر اساس گزارش سایت Ars Technica، ظاهرا مک‌بوک‌ پروهای جدید از درگاه یو‌اس‌بی نوع C برای اتصال به دستگاه‌های دیگری همچون هارد اکسترنال و صفحات نمایش استفاده خواهند کرد. همچنین گزارش‌ها حاکی است که وبلاگ ژاپنی اپل MacOtakara، به استناد گفته‌های یک تامین‌کننده مورد اعتماد چینی، ادعا کرده است مک‌بوک‌های جدید هرگز از درگاه‌های یو‌اس‌بی قدیمی استفاده نخواهند کرد. به عبارت دیگر شما برای اتصال دستگاه‌هایی که کمی قدیمی‌تر بوده یا از یو‌اس‌بی نوع C استفاده نمی‌کنند نیازمند یک آداپتور هستید. این مطلب می‌تواند از دیدگاه برخی، یکی از اشکالات این لپ‌تاپ‌ها باشد. 

البته باید در نظر داشت که یو‌اس‌بی نوع C امکان انتقال اطلاعات با سرعت بالاتر را مهیا می‌سازد. شما می‌توانید به جای استفاده از کابل‌های متعددی که هر یک به تنهایی به لپ‌تاپ متصل شده‌اند از یک آداپتور یو‌اس‌بی نوع C استفاده کنید تا همه دستگاه‌های مورد نیاز را به مک‌بوک خود متصل کنید. این کار باعث می‌شود که در هنگام نیاز به سادگی بتوانید لوازم جانبی خود را به دستگاه متصل یا از آن جدا کنید.

macbook pro 2016

یو‌اس‌بی نوع C برای شارژ کردن مک‌بوک جدید به کار می‌رود

سایت Ars Technica ادعا می‌کند که یو‌اس‌بی نوع C برای شارژ کردن مک‌بوک پرو جدید به کار خواهد رفت. این مطلب کمی ما را نگران می‌سازد. زیرا شارژ با استفاده از یو‌اس‌بی نوع C ممکن است به اندازه کابل اتصال MagSafe که در مک‌بوک‌های فعلی استفاده می‌شود کاربردی نباشد. اتصال مغناطیسی MagSafe این امکان را فراهم می‌آورد که اگر به سیم فشاری وارد آمد و یا کشیده شد، سیم برق، به صورت بی‌خطر و بدون آسیب به مک‌بوک پرو از دستگاه جدا شود. 

اما اگر تصادفا به کابل یو‌اس‌بی نوع C فشاری وارد آید و یا کشیده شود ممکن است مک‌‌بوک پرو جدید را حرکت داده و یا از روی میز بیاندازد و در نتیجه موجب آسیب دیدن دستگاه شود. در نتیجه باید اتصال یو‌اس‌بی ایمن‌تر باشد. باید صبر کنیم و ببینیم. اما اگر شایعات واقعیت داشته باشند، این امر برای اپل یک تنزل محسوب می‌شود نه یک مزیت جدید.

macbook pro 2016

احتمال دارد فناوری تاچ‌آی‌دی در این سری از مک‌بوک‌های پرو به کار رفته باشد

مینگ چی کو پیش‌بینی کرده است که مک‌بوک پرو جدید از سنسور اثر انگشت تاچ‌آی‌دی استفاده خواهد کرد. این سنسور در دکمه پاور دستگاه جای‌گذاری شده است. در نتیجه به جای استفاده از کلمات عبور می‌توان از اثر انگشت برای باز کردن دستگاه استفاده کرد. استفاده از تاچ‌آی‌دی باعث می‌شود که باز کردن مک‌بوک پرو راحت‌تر شود. مخصوصا اگر شما چند بار در روز برای باز کردن لپ‌تاپ خود کلمه عبور را تایپ می‌کنید.

macbook pro 2016

مک‌بوک پرو جدید از آخرین پردازنده اینتل و کارت گرافیک ای‌ام‌دی استفاده می‌کند

بیشتر مک‌بوک‌ پروهای جدید از آخرین پردازنده اینتل، اسکای‌لیک (Skylake)، استفاده می‌کنند. برخی از مدل‌ها برای دسته‌ای از کاربران طراحی شده‌اند که نیاز بیشتری به قابلیت‌های گرافیکی برای بازی، ویرایش عکس و ویدئو دارند. بر اساس گزارش بلومبرگ، این مدل‌ها دارای پردازشگر گرافیکی پولاریس (Polaris) ای‌ام‌دی هستند.

macbook pro 2016

مک‌بوک پرو جدید، از مک‌او‌اس Sierra استفاده می‌کند

مک‌او‌اس سیرا، به همراه ویژگی‌های جذاب خود با این دستگاه راهی بازار می‌شود. ویژگی‌هایی همچون حالت «تصویر در تصویر» که به شما امکان می‌دهد یک ویدئو را در پنجره‌ای مجزا مشاهده کنید، در فضای حافظه با ذخیره‌سازی فایل‌ها و اپلیکیشن‌های قدیمی در iCloud صرفه‌جویی کنید و از دستیار صوتی (voice-activated assistant) سیری (Siri) اپل استفاده کنید.

macbook pro 2016

مک‌بوک‌های جدید در ۲۷ اکتبر (۶ آبان‌ماه) معرفی می‌شوند

مارک گورمن (Mark Gurman) که با منابع خبری داخل شرکت اپل ارتباط دارد، پیش‌بینی می‌کند که اپل در ماه اکتبر از مک‌بوک پروهای خود رونمایی کرده و آن‌ها را در دسترس عموم قرار خواهد داد.

macbook pro 2016
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات