بلومبرگ: مک بوک پرو جدید با پردازنده گرافیکی پولاریس، سنسور اثر انگشت و نوار OLED عرضه می‌شود

پنج‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بلومبرگ با انتشار گزارشی اعلام کرده که در جریان مراسم رونمایی از آیفون‌های اپل خبری از نسل جدید مک بوک پرو نبوده و اپل در نظر دارد تا در پاییز سال جاری میلادی مک بوک پروی جدید خود را به همراه قابلیت‌های جدید راهی بازار کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گزارش جدید بلومبرگ نشان از این دارد که اپل برای رونمایی از مک بوک‌های جدیدش در پاییز سال جاری میلادی برنامه‌ریزی کرده است. لپ‌تاپ‌های جدید اپل با قابلیت‌ها و ویژگی‌های تازه‌ای راهی بازار خواهند شد که از جمله‌ی آن می‌توان به نوار OLED برای جایگزینی‌ با کلید‌های کمکی در قسمت بالای کیبورد اشاره کرد. شنیده‌ها حکایت از این دارد که آیکون‌های نمایش داده شده روی این نوار هنگام اجرای اپلیکیشن‌های متفاوت تغییر خواهد کرد. اپل با این کار در پی ساده‌سازی کلید‌های میانبر و استفاده از کلید‌های سخت‌افزاری برای صدور دستورات است.

از جمله‌ی تغییرات دیگر باید به بدنه‌ی باریک‌تر در مقایسه با نسل پیشین اشاره کرد. البته نمی‌توان انتظار داشت تا مک‌بوک‌های جدید اپل با بدنه‌ای شبیه به مک‌بوک ایر این کمپانی همراه شود. براساس اطلاعات موجود ضخامت مک بوک پرو‌های جدید در گوشه‌ها که خمیدگی وجود دارد، کمتر خواهد شد. همچنین ترک‌پد بزرگ‌تر در کنار سنسور اثر انگشت از جمله‌ی دیگر تغییراتی است که در مک بوک پرو جدید شاهد آن خواهیم بود. به نظر می‌رسد اپل در مدل‌های گران‌تر مک بوک پرو از پردازنده‌ی گرافیک پولاریس کمپانی AMD بهره خواهد برد، هرچند در نمونه‌های کوچک‌تر و ارزان‌تر شاهد استفاده از تراشه‌ی گرافیکی اینتل خواهیم بود. انتظار می‌رود در کنار درگاه USB نوع C شاهد استفاده از تاندربولت ۳ نیز در مک بوک پرو جدید باشیم.

در حال حاضر تنها یک مک بوک پرو از وجود پردازنده‌ی گرافیکی AMD استفاده می‌کند که این پردازنده‌ی گرافیکی نیز R9 M370X این کمپانی است. انتظار می‌رود در مک‌بوک پروی جدید شاهد استفاده از پردازنده‌ی گرافیکی RX 460 کمپانی AMD باشیم. البته با توجه به اینکه توان حرارتی پردازنده‌‌های گرافیکی مورد استفاده روی گجت‌های موبایل کمتر است، باید شاهد بهبود مصرف این پردازنده‌ی گرافیکی به منظور استفاده در مک بوک پرو جدید باشیم.

احتمالا اپل برای جبران کاهش فروش تبلت‌هایش دوباره سیاست‌هایی را در پیش بگیرد و مواضع این کمپانی در حوزه‌ی لپ‌تاپ‌ها را بیش از پیش تقویت کند. فروش تبلت‌های آیپد این کمپانی در سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳ از میزان فروش لپ‌تاپ‌های اپل پیشی گرفت، اما از آن پس شاهد کاهش مکرر فروش تبلت‌های این کمپانی هستیم. با وجود اینکه اپل تلاش کرده تا با عرضه‌ی محصولاتی نظیر آیپد پرو، کاربران را به سمت استفاده از آیپد‌ها تقویت کند، همچنان شاهد کاهش فروش این محصولات هستیم. بسیاری اپل را به این دلیل که تغییراتی را در پلتفرم مورد استفاده در iOS روی آیپد پرو ایجاد نکرده، مورد انتقاد قرار می‌دهند.

به نظر می‌رسد با رونمایی از مک بوک پروهای جدید اپل در پاییز سال جاری میلادی باید در انتظار لپ‌تاپ‌های قدرتمندی باشیم که با پردازنده‌های Kaby Lake اینتل همراه شده‌‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات