مک بوک پرو 2016 احتمالا از نمایشگر OLED و سنسور تاچ آی دی بهره نخواهد برد

دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پیش از این، چندین شایعه در مورد مک‌بوک‌پرو ۲۰۱۶ منتشر شده که در این شایعات اعلام شده بود محصول یاد شده از نمایشگر OLED و تاچ‌آی‌دی بهره خواهد برد. اما حالا گزارشی جدید منتشر شده که بر خلاف شایعات قبلی، می گوید مک‌بوک‌پرو امسال به سخت‌افزار گفته شده مجهز نمی‌شود. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

در تعدادی از شایعه‌های مرتبط با مک‌بوک‌پرو ۲۰۱۶ اعلام شده بود که این محصول مجهز به نمایشگری از نوع OLED خواهد بود و علاوه بر این، گفته شده بود که دستگاه یاد شده از سنسور تاچ آی‌دی نیز بهره می‌برد. اما حالا به نظر می‌رسد، قرار نیست این موارد در مدل جدید مک‌بوک‌پرو اضافه شوند و بسیاری بر این باور هستند که مدل جدید فقط یک مدل بازنگری شده خواهد بود. اما کاربران باید منتظر چه محصولی باشند؟

بر اساس گزارشی که از جانب The Next Web منتشر شده، و بنا به اعلام افراد نزدیک به شرکت اپل، گفته می‌شود مک‌بوک‌پرو امسال، آنطور که در شایعات در مورد آن بیان شده، نخواهد بود و مدل جدید این محصول امکانات شایعه شده را نخواهد داشت. اما TNW در پاسخ به سوالی در مورد مشخصات مک‌بوک‌پرو ۲۰۱۶ گفت منابع این شایعات مطمئن نبوده‌اند و شایعات یاد شده صحت ندارند.

بنابراین اگر شایعات یاد شده حقیقت نداشه باشند در این شرایط باید انتظار چه محصولی را داشته باشیم؟ درحالی که نمی‌توان در این مورد با اطمینان سخن گفت، اما پیش‌بینی می‌شود که مدل جدید مک‌بوک‌پرو احتمالا از نظر پردازنده بروزرسانی خواهد شد و اپل در مدل امسال این محصول از چیپ‌های جدید Intel Kaby Lake بهره خواهد برد. علاوه بر این مک‌بوک‌پرو ۲۰۱۶ ضخامت کمتری خواهد داشت و نیز مجهز به یک صفحه‌کلید جدید خواهد شد. افزون بر آنچه گفته شد، اعلام شده که ترک‌پد این محصول از قابلیت فورس‌تاچ نیز بهره‌مند است.

البته از آنجا که هر دو گزارش مورد اشاره بر اساس شایعات منتشر شده‌اند، اینکه بگوییم کدام صحت دارد و کدام اشتباه، کمی سخت است. شایعات اولیه در مورد مک‌بوک‌پرو امسال را Ming-Chi Ku از شرکت تحقیقات امنیتی KGI منتشر کرده بود. Ming-Chi Ku پیش از این نیز چندین خبر در مورد محصولات معرفی نشده شرکت اپل منتشر کرده که اکثر آن‌ها صحت داشته‌اند. در هر صورت شاید بهتر باشد علاقمندان به خرید این محصول امید چندانی به شایعات اولیه بیان شده در مورد آن نداشته باشند، اما باید مجددا اشاره کنیم که هنوز نمی‌توان در مورد این گزارش جدید نیز با اطمینان سخن گفت. 

به نظر شما مک‌بوک‌پرو امسال با چه ویژگی‌های جدید همراه خواهد بود؟ شما کدام شایعه را صحیح می‌دانید؟ دیدگاه خود را در این مورد در بخش نظرات با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات