کروم بوک جدید Acer با یک بار شارژ 13 ساعت دوام می‌آورد

سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۹
مطالعه 3 دقیقه
تاکنون اگر می‌خواستید یک کروم بوک با صفحه نمایش فول HD تهیه کنید تنها یک گزینه پیش رو داشتید:  سامسونگ کروم‌بوک 2 با اندازه صفحه نمایش 13 اینچی. اما سامسونگ دیگر در این راه تنها نیست چون ایسر کروم‌بوک 13 خود را با مشخصاتی نزدیک به کروم‌بوک سامسونگ رونمایی کرده است.
تبلیغات

 انتخاب اندازه رزولوشن صفحه نمایش این کروم بوک اختیاری است اما پردازنده NVIDIA آن چهار هسته‌‌ای از سری تراشه تگرا K1 است که 13 ساعت پشت سر هم عملکرد را برای کاربر فراهم می‌کند. دو نکته بسیار جالب در مورد این محصول جدید ایسر وجود دارد: اول، با اینکه محصول ایسر در رده تولیدی محصول سامسونگ است اما قیمت آن 100 دلار ارزان‌تر است (299 دلار در برابر 400 دلار برای کروم‌بوک 2). دوم، این محصول اولین دستگاه بر پایه سیستم عامل کروم است که یک پردازنده NVIDIA را در درون خود دارد.

acer-chromebook-13-cb5-311-acerwp-app-02-1

هر دو موضوع نقطه قوت و پیشرفت هستند و خبر‌های خوبی محسوب می‌شوند؛ Tegra K1 می‌تواند طول عمر باطری طولانی‌ را همچون تراشه اگزینوس سامسونگ در اختیار بگذارد اما قطعا گرافیک دستگاه برای انجام کار‌هایی مثل بازی کردن، سایت‌های تعاملی بسیار بهتر خواهد بود.

acer-chromebook-13-cb5-311-closed-2-1

همچنین اگر به ظاهر کروم‌بوک 13 نگاهی بیندازید به زیبایی این دستگاه پی خواهید برد. در حالی که سامسونگ از یک چرم مصنوعی در محصول خود استفاده کرده، ایسر پلاستیک سفید رنگ را در ساخت بدنه محصول خود به کار برده است. اگر به دنبال مقصری می‌گردید که باعث شده ایسر این قیمت را برای محصولش در نظر بگیرد، همین جنس بدنه دستگاه است که البته چیز بدی از آب در نیامده.

acer-chromebook-13-cb5-311-rear-left-facing-1

اما کروم بوک 13 را از همین امروز می‌توان سفارش داد و قیمت‌های آن بسته به رزلوشن صفحه نمایش 1366 در 768 یا رزولوشن فول HD به ترتیب برابر با  279 و 299 دلار است. لازم به ذکر است دستگاه فول HD تنها 11 ساعت توان ماندن بر روی باتری را دارد در حالی که دستگاه با رزولوشن 1366 در 768 تا 13 ساعت با یک بار شارژ قابل استفاده است. این کروم بوک به زودی در آمریکا و بیشتر کشور‌های اروپایی در دسترس خواهد بود. در حالی که هنوز نسخه لمسی از کروم‌بوک 13 ایسر وجود ندارد، اما این کمپانی اعلام کرده که این در حال کار بر روی یک نسخه لمسی از این کروم‌بوک است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات