اچ پی کروم بوک فوق باریک جدید خود را با پردازنده اینتل Core M و قیمت ۴۹۹ دلار معرفی کرد

جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
نسل جدید کروم‌بوک اچ‌پی با نام Chrome Book 13 توسط این شرکت معرفی شد. محصول یاد شده اولین کروم‌بوک بازار است که در آن از چیپست‌های کم‌مصرف اینتل Core M استفاده شده است. در ادامه مطلب با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

اینتل به تازگی در طی رویدادی که در شهر نیویرک برگزار شده، از کروم‌بوک‌های جدیدش رونمایی کرد. HP Chromebook 13 مجهز به صفحه نمایشی ۱۳.۳ اینچی بوده که رزولوشن QHD پلاس (۳۲۰۰ در ۱۸۰۰ پیکسل) را ارائه می‌کند که باعث شده در بین کروم‌بوک‌های کنونی بالاترین رزولوشن را داشته باشد. بدنه این دستگاه تماما از فلز ساخته شده و ضخامت آن نیز ۱۲.۹ میلی‌متر است. مدل پایه وزنی ۱.۲۹ کیلوگرمی دارد و با ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی ذخیره سازی عرضه می‌شود. این کروم‌بوک با هر بار شارژ کامل می‌تواند تا ۱۱.۵ ساعت کار کند.

chromebook 13

این کروم‌بوک در واقع پنجمین محصول اچ‌پی در بخش کروم‌بوک‌ها به شما می‌رود و پیش از آن شاهد عرضه Pavilion Chromebook، Chromebook 11، Chromebook 14 و Chromebook 11 G3 از این کمپانی بودیم. اما شاید مهم‌ترین نکته در مورد محصول جدید اچ‌پی را بتوان پردازنده آن دانست. این دستگاه در واقع اولین کروم‌بوکی است که از نسل ششم پردازنده‌های سری Core M اینتل بهره می‌برد. چیپست مورد اشاره برای دستگاه‌های فوق‌باریک طراحی شده و کوچک است که این یعنی نیاز به مصرف انرژی کمتری هم دارد و گرمای تولید شده توسط آن نیز کمتر است. علاوه بر موارد یاد شده پردازنده‌ بکار رفته در این کروم‌بوک نیازی به فن خنک کننده ندارد.

برای استفاده از کروم‌بوک جدید در کار و تجارت اچ‌پی اعلام کرده که داک USB-C را مورد استفاده قرار داده تا بتوان از این درگاه سایر دستگاه‌ها نظیر نمایشگرهای جانبی را به آن متصل کرد. 

مدل پیشرفته کروم‌بوک جدید اچ‌پی با قیمت ۴۹۹ دلار از هم اکنون قابل پیش‌خرید است و این شرکت اعلام کرده از روز ششم ماه می (۱۷ اردیبشهت) آن را بدست مشتریان خواهد رساند.

نگاه نزدیک

برای یک لپ‌تاپ با قیمت ۵۰۰ دلار، Chromebook 13 واقعا محصول خوبی به حساب می‌آید. این دستگاه وزن کمی دارد اما محکم بوده و بسیار یک‌پارچه طراحی شده است. علاوه بر این نباید از ضخامت کم آن غافل بود.

فلز تراش خورده و براقی که در ساخت بدنه این محصول بکار گرفته شده شاید از نظر همه خوب نباشد، اما باعث شده  دستگاه‌ را یک لپ‌تاپ واقعا زیبا بنظر بیاید و بخصوص برای کسب و کارهای مختلف یک انتخاب خوب محسوب شود.

امیدواریم با عرضه این کروم‌بوک در بازار از ماه آینده اطلاعات بیشتری در مورد آن کسب کنیم. نظر شما در مورد این محصول چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات