نشست وزیر ارتباطات با کمیسیون اقتصادی مجلس؛ اعلام رشد ۴ برابری اتصال به فیبر نوری و کارنامه پایداری شبکه در جنگ

سه‌شنبه 2 تیر 1405 - 09:47
مطالعه 1 دقیقه
جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس با ستار هاشمی، وزیر ارتباطات
وزیر ارتباطات می‌گوید اتصال به شبکه فیبر نوری در کشور ۴ برابر افزایش یافته و بیش از ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به این شبکه متصل شده‌اند.
تبلیغات

ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در نشستی با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، حوزه ارتباطات را پیشران اصلی اقتصاد کشور دانست و بر لزوم طراحی سازوکارهای جدید تامین مالی برای جبران عقب‌ماندگی سرمایه‌گذاری در این بخش تاکید کرد.

وزیر ارتباطات از رشد چهار برابری اتصال فعال مشترکان به شبکه فیبر نوری در دولت چهاردهم با مشارکت اپراتورها و شرکت مخابرات ایران خبر داد. به گفته او، در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک (منازل و کسب‌وکارها) به شبکه فیبر نوری متصل شده‌اند و پوشش آن برای بیش از ۱۱ میلیون خانوار فراهم شده است.

هاشمی اقتصاد و حکمرانی فضایی را یکی از اولویت‌های دولت دانست و از فراهم شدن مقدمات همکاری با کشورهای همسو برای استفاده از ظرفیت‌های ماهواره‌ای خبر داد.

پایداری شبکه در دوران جنگ

هاشمی پایداری شبکه در دوران جنگ را نشانه استحکام زیرساخت‌ها دانست و گفت: «در این دوره ویژه، سامانه‌های پرداخت بدون وقفه حجم انبوه تراکنش‌ها را پشتیبانی کردند و شبکه پستی کشور نیز با توزیع ۱۳ میلیون مرسوله، استمرار خدمات حیاتی را تضمین کرد.»

او درباره حمایت از سکوهای بومی و شبکه شاد گفت:

حمایت از سکوهای داخلی باید متناسب با نیازها و الزامات توسعه‌ای آن‌ها ادامه یابد. رعایت استانداردها و ارتقای کیفیت خدمات نیز از الزامات اساسی این حمایت‌ها است.
- ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

در ادامه این نشست، شمس‌الدین حسینی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، اقتصاد دیجیتال و نظام‌های پرداخت امن را محور اصلی همکاری‌های دولت و مجلس عنوان کرد. حسینی با تاکید بر ظرفیت‌های بالای اقتصاد فضایی، خواستار ارائه پیشنهادات وزارت ارتباطات برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تکمیل طرح‌های قانونی این حوزه شد.

نظرات