مقایسه آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس با نسل قبل؛‌ گامی دیگر در مسیر تکامل

چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
آیفون ۱۵ پرو مکس و آیفون ۱۴ پرو مکس
آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس چه تفاوت‌هایی با آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس دارند؟
تبلیغات

اپل سرانجام در رویداد ۱۲ سپتامبر خود، نسل جدید گوشی‌های هوشمندش، یعنی سری آیفون ۱۵ را در چهار مدل رونمایی کرد.

در این مقاله، قصد داریم آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس را با همتایان آیفون ۱۴ این گوشی‌ها مقایسه کنیم و ببینیم چه تغییرها و بهبودهایی روی آن‌ها اِعمال شده است و آیا برای دارندگان آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس ارزش ارتقا دارند یا خیر.

طراحی و ساخت

آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس بدنه‌ای از جنس فولاد ضدزنگ دارند و امسال اپل آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس را به بدنه‌ی تیتانیومی مجهز کرده است. بدین‌ترتیب طبق گفته‌ی غول کوپرتینویی، مقاومت پرچم‌داران ۲۰۲۳ کوپرتینویی‌ها درمقایسه‌با مدل‌های سال قبل افزایش یافته است و دربرابر ضربه‌ها و آسیب‌های احتمالی می‌توانند دوام بیشتری داشته باشند.

رنگ بندی گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس و iPhone 15 Pro اپل

آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس به‌جای اسلایدر بی‌صدا‌کردن که آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس و مدل‌های پیشین از آن بهره می‌بردند، به دکمه‌ی اکشن مجهز شده‌اند که قابلیت شخصی‌سازی دارد و می‌توان کارهایی مثل فعال‌کردن دوربین یا فلاش و فعال‌سازی ضبط صدا و حالت فوکوس و ترجمه را با آن انجام داد.

اپل سعی کرد وزن پرچم‌داران جدید خود را نیز کاهش دهد و اکنون آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس به‌ترتیب ۱۸۷ و ۲۲۱ گرم هستند. در مقام مقایسه، آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس به‌ترتیب ۲۰۶ و ۲۴۰ گرم وزن دارند که نسبتاً سنگین به‌نظر می‌رسد.

مدل‌های پرو آیفون ۱۴ در رنگ مشکی، طلایی، نقره‌ای، بنفش عرضه شدند و همان‌طور‌که انتظار داشتیم، مدل‌های پرو آیفون ۱۵ با رنگ طلایی خداحافظی کردند و قرار است در رنگ تیتانیوم، مشکی، سفید و آبی عرضه شوند.

نمایشگر

نمایشگر آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس به‌ترتیب ۶٫۱ و ۶٫۷ اینچی است که از این‌ نظر تفاوتی با نسل قبل ندارد؛ اما به‌دلیل باریک‌تر‌شدن حاشیه‌ها، ابعاد صفحه کمی بزرگ‌تر به‌نظر می‌رسد. نوع نمایشگر این محصولات نیز بدون تغییر باقی مانده و همچنان Super Retina XDR است و از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و فناوری پرو موشن پشتیبانی می‌کند. بخش جلویی و پشتی آیفون‌های جدید از سرامیک شیلد استفاده می‌کند که طبق ادعای اپل، مقاوم‌ترین شیشه‌ی صنعت موبایل است.

نمای کناری و روبه‌روی آیفون ۱۵ پرو

نسبت نمایشگر به بدنه‌ در آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس به‌ترتیب ۸۷ و ۸۸٫۳ درصد بود که در همتایان آیفون ۱۵ آن‌ها به‌ترتیب به ۸۸٫۲ و ۸۹٫۸ درصد افزایش یافته است. درمقابل، نمایشگر آیفون‌های پرچم‌دار جدید اپل همچنان مثل نسل قبل از HDR10 دالبی ویژن و قابلیت صفحه‌ی همیشه‌روشن پشتیبانی می‌کند.

سخت‌افزار

مدل‌های پرو آیفون ۱۵ اپل از پردازنده‌ی A17 Pro بهره می‌برند که به‌ادعای این شرکت، سریع‌ترین پردازنده‌ دنیای موبایل است. A17 Pro از پردازنده‌ی مرکزی ۶ هسته‌ای و پردازنده‌ گرافیکی ۶ هسته‌ای بهره می‌برد؛ درحالی‌که پردازنده‌ی A16 Bionic آیفون ۱۴ پرو با فرایند ۴ نانومتری تولید شده است و از پردازنده‌ی مرکزی ۶ هسته‌ای و پردازنده‌ی گرافیکی ۵ هسته‌ای استفاده می‌کند.

پردازنده‌ی مرکزی تراشه‌ی A17 Pro به‌لطف بهبود ریزمعماری و طراحی، ۱۰ درصد قوی‌تر از نسل قبل است و موتور عصبی (Neural Engine) تا دو برابر عملکرد بهتری ارائه می‌دهد. این تراشه‌ برای قابلیت‌هایی مثل تصحیح خودکار متن یا Personal Voice (در سیستم‌عامل iOS 17) نیز کاربرد دارد.

نمای جلو مدل پرو و پرو مکس آیفون ۱۵

سیستم-روی-چیپ A17 Pro از گرافیک بازطراحی‌شده بهره می‌برد که براساس ادعای اپل، باعث می‌شود تا کیفیت اجرای بازی روی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس بهتر از هر گوشی هوشمند دیگری باشد. عملکرد گرافیک A17 Pro تا ۲۰ درصد سریع‌تر از نسل قبل است و از ۶ هسته استفاده می‌کند.

اپل فناوری رهگیری پرتو را نیز به‌صورت سخت‌افزاری به آیفون‌های پرچم‌دارش اضافه کرده است که عملکرد آن چهار برابر عملکرد بهتر از نسخه‌ی نرم‌افزاری است. رهگیری پرتو جلوه‌های گرافیکی را بسیار واقع‌گرایانه‌تر می‌کند و پیش‌تر اضافه‌شدن آن به برخی از پردازنده‌های پرچم‌دار اندرویدی را شاهد بودیم.

اپل در رویداد مطبوعاتی Wonderlust اعلام کرد که آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس به‌لطف پردازنده‌ی پرقدرت A17 Pro می‌توانند بازی‌های سنگینی مثل Resident Evil Village ،Resident Evil 4 ،Death Stranding و Assassin’s Creed Mirage را به‌راحتی اجرا کنند.

اپل با سری آیفون ۱۵ با درگاه لایتنینگ خداحافظی کرد

A17 Pro اپل به دی‌کدر اختصاصی AV1 مجهز شده است و بدین‌ترتیب، ویدیوها را با کیفیت بهتر و به شیوه‌ی بهینه‌تر اجرا می‌کند. در سیستم-روی-چیپ جدید این شرکت از کنترلر متفاوتی با نسل قبل استفاده شده است تا آیفون برای اولین‌بار در تاریخ به استاندارد USB 3 مجهز شود.

پورت USB-C در آیفون ۱۵

آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو مکس برای اولین‌بار به‌جای درگاه لایتنینگ این شرکت به پورت USB C مجهز شده‌اند که از سرعت انتقال داده‌ی ۱۰ گیگابیت‌برثانیه پشتیبانی می‌کند. بدین‌ترتیب، می‌توان عکس‌ها و فیلم‌های ثبت‌شده با این گوشی‌ها را به‌راحتی و با سرعت بیشتر به مک انتقال داد. استاندارد درگاه لایتنینگ در مدل‌های پرو آیفون ۱۴ درواقع USB 2.0 بود که در همتایان آیفون ۱۵ آن‌ها به USB 3.0 ارتقا یافته است.

تغییر دیگر در آیفون ۱۵ پرو مکس این است که مدل پایه‌ی این گوشی‌ اکنون با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت عرضه خواهد شد؛ درحالی‌که همتایان آیفون ۱۴ آن به حافظه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی مجهز بود.

دوربین

اگرچه ترکیب اصلی دوربین سه‌گانه‌ی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس در آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس تغییری نکرده است و همچنان از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برند، امسال امکان بزرگ‌نمایی اپتیکال ۵ برابری به آیفون ۱۵ پرو مکس اضافه شده است که در مقام مقایسه، نسل قبل فقط امکان بزرگ‌نمایی اپتیکال ۳ برابری را ارائه می‌دهد.

دوربین آیفون ۱۵ پرو

دوربین سلفی مدل‌های پرو آیفون ۱۵ نیز مثل سال قبل همچنان ۱۲ مگاپیکسلی است که از لرزش‌گیر تصویر الکترونیکی پشتیبانی می‌کند و امکان ضبط ویدیو با وضوح 4K را دارد.

اپل ویژگی فیلم‌برداری فضایی را نیز به آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس اضافه کرده است که به‌گفته‌ی این شرکت، به شما امکان می‌دهند خاطرات خود را به روشی جدید در ویژن پرو تماشا کنید.

سایر ویژگی‌ها

آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس همچنان مثل نسل قبل از همان سیستم احرازهویت بیومتریک تشخیص چهره بهره می‌برند. این گوشی‌ها مثل هماتایان آیفون ۱۴ خود از حسگر تشخیص چهره‌ی سه‌بعدی، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، حسگر مجاورت، قطب‌نما و فشارسنج هوا بهره می‌برند.

ارتقای دیگر در مدل‌های پرو آیفون ۱۵، پشتیبانی از وای‌فای 6E است؛ درحالی‌که نسل قبلی این گوشی‌ها با وای‌فای ۶ عرضه شدند. البته همه‌ی مدل‌های پرو آیفون ۱۵ و ۱۴ از بلوتوث ۵٫۳ پشتیبانی می‌کنند.

آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس همچنان از اسپیکر دوگانه‌ی استریو استفاده می‌کنند و بدون جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون عرضه می‌شوند و درنتیجه، از این‌نظر نیز کاملاً شبیه نسل قبل هستند.

درنهایت، قیمت گوشی آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس تفاوتی با قیمت آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس در زمان عرضه‌ی آن‌ها ندارد و افزایش قیمتی روی آن‌ها اِعمال نشده است.

اپل گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس ۱۲۸ گیگابایتی را با برچسب ۱٬۰۹۹ دلار عرضه کرد و مدل ۲۵۶ گیگابایتی این محصول با قیمت ۱٬۱۹۹ دلار روانه‌ی بازار شد. اکنون مدل پایه‌ی آیفون ۱۵ پرو مکس که ۱٬۱۹۹ دلار قیمت دارد، از ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی بهره می‌برد.

در‌ادامه، می‌توانید جدول مقایسه‌ای مشخصات فنی مدل‌های پرو آیفون ۱۵ و مدل‌های پرو آیفون ۱۴ را مشاهده کنید.

جدول مقایسه‌ی مشخصات آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۵ پرو

مقایسه 2 محصول
گوشی موبایل آیفون 14 پرو اپل / Apple iPhone 14 Pro طلاییآیفون 14 پرو اپلگوشی موبایل آیفون 15 پرو اپل / Apple iPhone 15 Pro آبیآیفون 15 پرو اپل
مدل‌‌ نامبرهاA2890 (جهانی) A2650 (ایالات متحده) A2889 (کانادا و ژاپن) A2892 (چین و هنگ کنگ) A2891 (روسیه)A3102 (جهانی) A2848 (ایالات متحده) A3101 (کانادا و ژاپن) A3104 (چین و هنگ کنگ)
حدود قیمت در زمان عرضهحدود 1000 دلارحدود 1000 دلار
تاریخ معرفی7 سپتامبر 202212 سپتامبر 2023
وضعیت عرضهعرضه شدهعرضه شده
تاریخ عرضه16 سپتامبر 202222 سپتامبر 2023
نرخ مخصوص جذب (SAR)1.15 وات بر کیلوگرم (سر) 1.15 وات بر کیلوگرم (بدن)-
نرخ مخصوص جذب اروپا (SAR EU)0.98 وات بر کیلوگرم (سر) 0.98 وات بر کیلوگرم (بدن)-
نوع سیستم‌عاملiOSiOS
سیستم‌عامل در زمان عرضهiOS 16iOS 17
توضیحات سیستم‌عاملقابل ارتقاء به iOS 17.1.1قابل ارتقاء به iOS 17.1.1
ابعاد147.5 در 71.5 در 7.9 میلی‌متر146.6 در 70.6 در 8.3 میلی‌متر
وزن206 گرم187 گرم
جنس پشتشیشه - گوریلا گلسشیشه - گوریلا گلس
جنس جلوشیشه - سرامیک شیلدشیشه - سرامیک شیلد
جنس فریمفلز - فولاد ضدزنگفلز - تیتانیوم گرید 5
رنگمشکی طلایی نقره‌ای بنفشتیتانیوم مشکی سفید آبی
ابعاد نمایشگر6.1 اینچ6.1 اینچ
نوع نمایشگرLTPO Super Retina XDR OLEDLTPO Super Retina XDR OLED
حداکثر نرخ نوسازی (Refresh Rate)120 هرتز120 هرتز
رزولوشن1179 در 2556 پیکسل1179 در 2556 پیکسل
تراکم پیکسلی~460 پیکسل در اینچ~461 پیکسل در اینچ
نسبت تصویر19.5:919.5:9
نسبت نمایشگر به بدنه~87.0 درصد~88.2 درصد
حداکثر روشنایی1000 نیت (Typ) 2000 نیت (HBM)1000 نیت (Typ) 2000 نیت (HBM)
استانداردهای HDRدالبی ویژن HDR10دالبی ویژن HDR10
سایر مشخصات نمایشگرنمایشگر همیشه روشن (Always-on Display)نمایشگر همیشه روشن (Always-on Display)
مدل تراشهApple A16 BionicApple A17 Pro
فرآیند ساخت تراشه4 نانومتر3 نانومتر
تعداد هسته پردازنده6 هسته6 هسته
مشخصات هسته‌ها2 هسته 3.46 گیگاهرتز Everest و 4 هسته 2.02 گیگاهرتز‌ Sawtooth-
پردازنده گرافیکیApple GPUApple GPU
سایر مشخصات تراشهپردازنده گرافیک 5 هسته‌ایپردازنده گرافیک 6 هسته‌ای
ترکیب حافظه داخلی و رم128 گیگابایت / 6 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 6 گیگابایت رم 512 گیگابایت / 6 گیگابایت رم 1 ترابایت / 6 گیگابایت رم128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 512 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 1 ترابایت / 8 گیگابایت رم
رم6 گیگابایت رم8 گیگابایت رم
حافظه داخلی128 گیگابایت 256 گیگابایت 512 گیگابایت 1 ترابایت128 گیگابایت 256 گیگابایت 512 گیگابایت 1 ترابایت
نوع حافظه داخلیNVMeNVMe
درگاه کارت حافظه
ندارد
ندارد
پیکربندی دوربین پشتواید/استاندارد اولتراواید تله‌فوتو تشخیص عمقواید/استاندارد اولتراواید تله‌فوتو تشخیص عمق
دوربین اصلی - واید/استاندارد48 مگاپیکسل48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اصلی - واید/استانداردلنز واید 24 میلی‌متری فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر از نوع سنسور شیفت 1/1.28 اینچ سایز سنسور 1.22 میکرومتر سایز پیکسل f/1.8لنز واید 24 میلی‌متری فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر از نوع سنسور شیفت 1/1.28 اینچ سایز سنسور 1.22 میکرومتر سایز پیکسل f/1.8
دوربین اولتراواید12 مگاپیکسل12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اولتراوایدلنز اولتراواید 13 میلی‌متری پوشش 120 درجه‌ فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز 1/2.55 اینچ سایز سنسور 1.4 میکرومتر سایز پیکسل f/2.2لنز اولتراواید 13 میلی‌متری پوشش 120 درجه‌ فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز 1/2.55 اینچ سایز سنسور 1.4 میکرومتر سایز پیکسل f/2.2
دوربین تله‌‌فوتو12 مگاپیکسل12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین تله‌فوتولنز تله‌فوتو 77 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بزرگ‌نمایی اپتیکال 3 برابر 1/3.5 اینچ سایز سنسور f/2.8لنز تله‌فوتو 77 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بزرگ‌نمایی اپتیکال 3 برابر 1.0 میکرومتر سایز پیکسل f/2.8
مشخصات دوربین تشخیص عمقحسگر TOF 3D LiDARحسگر TOF 3D LiDAR
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ پشت4K4K
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو4K@24/25/30/60fps 1080p@25/30/60/120/240fps4K@24/25/30/60fps 1080p@25/30/60/120/240fps
توضیحات فیلم‌برداریفیلم‌برداری 10 بیت HDR فیلم‌برداری دالبی‌ویژن HDR تا سقف 60 فریم بر ثانیه قابلیت ProRes حالت Cinematic ضبط صدای استریوفیلم‌برداری 10 بیت HDR فیلم‌برداری دالبی‌ویژن HDR تا سقف 60 فریم بر ثانیه قابلیت ProRes حالت Cinematic فیلم‌برداری سه‌بعدی ضبط صدای استریو
دوربین سلفی اصلی12 مگاپیکسل12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی اصلیلنز واید 23 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر 1/3.6 اینچ سایز سنسور f/1.9لنز واید 23 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر 1/3.6 اینچ سایز سنسور f/1.9
دوربین تشخیص عمق و هویت‌سنجیحسگر SL 3D تشخیص عمق و بیومتریکحسگر SL 3D تشخیص عمق و بیومتریک
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ سلفی4K4K
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو سلفی4K@24/25/30/60fps 1080p@25/30/60/120fps4K@24/25/30/60fps 1080p@25/30/60/120fps
توضیحات فیلم‌برداری سلفیلرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپیلرزش‌گیر الکترونیکی تصویر ژیروسکوپی
ظرفیت باتری3200 میلی‌آمپر ساعت3274 میلی‌آمپر ساعت
نوع باتریلیتیوم یونیلیتیوم‌ یونی
تعویض‌پذیری باتریغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر ‌قابل تعویض توسط کاربر
پشتیبانی از شارژ سریع
دارد
دارد
پشتیبانی از شارژ بی‌سیم
دارد
دارد
حداکثر توان شارژ بی‌سیم15 وات15 وات
زمان موردنیاز برای شارژ50 درصد در 30 دقیقه50 درصد در 30 دقیقه
سایر ویژگی‌های شارژ و باتریپشتیبانی از فناوری Power Delivery 2 شارژ سریع بی سیم 7.5 وات Qi و 15 وات در صورت استفاده از MagSafeشارژ سریع بی سیم 7.5 وات Qi و 15 وات در صورت استفاده از MagSafe
درگاه اتصالLightning USB 2.0USB Type-C 3.0
پشتیبانی از OTG
ندارد
ندارد
سایر مشخصات درگاه‌‌-خروجی ویديو DisplayPort
نوع اسپیکراستریو (دوگانه)استریو (دوگانه)
جک 3.5 میلی‌متری
ندارد
ندارد
حسگرهاحسگر تشخیص چهره سه‌بعدی شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما فشارسنج هواحسگر تشخیص چهره سه‌بعدی شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما فشارسنج هوا
Wi-FiWi-Fi 6 (802.11ax) a/b/g/n/ac/axWi-Fi 6E (802.11ax) a/b/g/n/ac/ax
توضیحات Wi-Fiدو بانده (Dual Band) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)دو بانده (Dual Band) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)
بلوتوث5.35.3
توضیحات بلوتوثپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LEپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LE
فناوری‌ ارتباطیGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5GGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G
پشتیبانی از 5G
دارد
دارد
سیم‌کارتتک سیم‌‌‌کارت (نانو سیم یا eSIM) دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)تک سیم‌‌‌کارت (نانو سیم یا eSIM) دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)
مسیریابی و GPSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/QZSSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/QZSS/NavIC

جدول مقایسه‌ی مشخصات آیفون ۱۴ پرو مکس و آیفون ۱۵ پرو مکس

مقایسه 2 محصول
گوشی آیفون 14 پرو مکس رنگ بنفش تیرهآیفون 14 پرو مکس اپلگوشی موبایل آیفون 15 پرو اپل / Apple iPhone 15 Pro تیتانیومآیفون 15 پرو مکس اپل
مدل‌‌ نامبرهاA2894 (جهانی) A2651 (ایالات متحده) A2893 (کانادا و ژاپن) A2896 (چین و هنگ کنگ) A2895 (روسیه)A3106 (جهانی) A2849 (ایالات متحده) A3105 (کانادا و ژاپن) A3108 (چین و هنگ کنگ)
حدود قیمت در زمان عرضهحدود 1100 دلارحدود 1200 دلار
تاریخ معرفی7 سپتامبر 202212 سپتامبر 2023
وضعیت عرضهعرضه شدهعرضه شده
تاریخ عرضه16 سپتامبر 202222 سپتامبر 2023
نرخ مخصوص جذب (SAR)1.15 وات بر کیلوگرم (سر) 1.07 وات بر کیلوگرم (بدن)-
نرخ مخصوص جذب اروپا (SAR EU)0.99 وات بر کیلوگرم (سر) 0.98 وات بر کیلوگرم (بدن)-
نوع سیستم‌عاملiOSiOS
سیستم‌عامل در زمان عرضهiOS 16iOS 17
توضیحات سیستم‌عاملقابل ارتقاء به iOS 17.1.1قابل ارتقاء به iOS 17.1.1
ابعاد160.7 در 77.6 در 7.9 میلی‌متر159.9 در 76.7 در 8.3 میلی‌متر
وزن240 گرم221 گرم
جنس پشتشیشه - سرامیک شیلد شیشه - گوریلا گلسشیشه - گوریلا گلس
جنس جلوشیشه - سرامیک شیلدشیشه - سرامیک شیلد
جنس فریمفلز - فولاد ضدزنگفلز - تیتانیوم گرید 5
رنگمشکی طلایی نقره‌ای بنفشتیتانیوم مشکی آبی سفید
ابعاد نمایشگر6.7 اینچ6.7 اینچ
نوع نمایشگرLTPO Super Retina XDR OLEDLTPO Super Retina XDR OLED
حداکثر نرخ نوسازی (Refresh Rate)120 هرتز120 هرتز
رزولوشن1290 در 2796 پیکسل1290 در 2796 پیکسل
تراکم پیکسلی~460 پیکسل در اینچ~460 پیکسل در اینچ
نسبت تصویر19.5:919.5:9
نسبت نمایشگر به بدنه~88.3 درصد~89.8 درصد
حداکثر روشنایی1000 نیت (Typ) 2000 نیت (HBM)1000 نیت (Typ) 2000 نیت (HBM)
استانداردهای HDRدالبی ویژن HDR10دالبی ویژن HDR10
سایر مشخصات نمایشگرنمایشگر همیشه روشن (Always-on Display)نمایشگر همیشه روشن (Always-on Display)
مدل تراشهApple A16 BionicApple A17 Pro
فرآیند ساخت تراشه4 نانومتر3 نانومتر
تعداد هسته پردازنده6 هسته6 هسته
مشخصات هسته‌ها2 هسته 3.46 گیگاهرتز Everest و 4 هسته 2.02 گیگاهرتز‌ Sawtooth-
پردازنده گرافیکیApple GPUApple GPU
سایر مشخصات تراشهپردازنده گرافیک 5 هسته‌ایپردازنده گرافیک 6 هسته‌ای
ترکیب حافظه داخلی و رم128 گیگابایت / 6 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 6 گیگابایت رم 512 گیگابایت / 6 گیگابایت رم 1 ترابایت / 6 گیگابایت رم256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 512 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 1 ترابایت / 8 گیگابایت رم
رم6 گیگابایت رم8 گیگابایت رم
حافظه داخلی128 گیگابایت 256 گیگابایت 512 گیگابایت 1 ترابایت256 گیگابایت 512 گیگابایت 1 ترابایت
نوع حافظه داخلیNVMeNVMe
درگاه کارت حافظه
ندارد
ندارد
پیکربندی دوربین پشتواید/استاندارد اولتراواید تله‌فوتو تشخیص عمقواید/استاندارد اولتراواید تله‌فوتو پریسکوپی تشخیص عمق
دوربین اصلی - واید/استاندارد48 مگاپیکسل48 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اصلی - واید/استانداردلنز واید 24 میلی‌متری فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر از نوع سنسور شیفت 1/1.28 اینچ سایز سنسور 1.22 میکرومتر سایز پیکسل f/1.8لنز واید 24 میلی‌متری فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر از نوع سنسور شیفت 1/1.28 اینچ سایز سنسور 1.22 میکرومتر سایز پیکسل f/1.8
دوربین اولتراواید12 مگاپیکسل12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اولتراوایدلنز اولتراواید 13 میلی‌متری پوشش 120 درجه‌ فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز 1/2.55 اینچ سایز سنسور 1.4 میکرومتر سایز پیکسل f/2.2لنز اولتراواید 13 میلی‌متری پوشش 120 درجه‌ فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز 1/2.55 اینچ سایز سنسور 1.4 میکرومتر سایز پیکسل f/2.2
دوربین تله‌‌فوتو12 مگاپیکسل12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین تله‌فوتولنز تله‌فوتو 77 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بزرگ‌نمایی اپتیکال 3 برابر 1/3.5 اینچ سایز سنسور f/2.8لنز تله‌فوتو پریسکوپی 120 میلی‌متری فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر از نوع سنسور شیفت سه‌بعدی بزرگ‌نمایی اپتیکال 5 برابر 1.12 میکرومتر سایز پیکسل f/2.8
مشخصات دوربین تشخیص عمقحسگر TOF 3D LiDARحسگر TOF 3D LiDAR
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ پشت4K4K
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو4K@24/25/30/60fps 1080p@25/30/60/120/240fps4K@24/25/30/60fps 1080p@25/30/60/120/240fps
توضیحات فیلم‌برداریفیلم‌برداری 10 بیت HDR فیلم‌برداری دالبی‌ویژن HDR تا سقف 60 فریم بر ثانیه قابلیت ProRes حالت Cinematic ضبط صدای استریوفیلم‌برداری 10 بیت HDR فیلم‌برداری دالبی‌ویژن HDR تا سقف 60 فریم بر ثانیه قابلیت ProRes حالت Cinematic فیلم‌برداری سه‌بعدی ضبط صدای استریو
دوربین سلفی اصلی12 مگاپیکسل12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی اصلیلنز واید 23 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر 1/3.6 اینچ سایز سنسور f/1.9لنز واید 23 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر 1/3.6 اینچ سایز سنسور f/1.9
دوربین تشخیص عمق و هویت‌سنجیحسگر SL 3D تشخیص عمق و بیومتریکحسگر SL 3D تشخیص عمق و بیومتریک
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ سلفی4K4K
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو سلفی4K@24/25/30/60fps 1080p@25/30/60/120fps4K@24/25/30/60fps 1080p@25/30/60/120fps
توضیحات فیلم‌برداری سلفیلرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپیلرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی
ظرفیت باتری4323 میلی‌آمپر ساعت4422 میلی‌آمپر ساعت
نوع باتریلیتیوم یونیلیتیوم‌ یونی
تعویض‌پذیری باتریغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربر
پشتیبانی از شارژ سریع
دارد
دارد
پشتیبانی از شارژ بی‌سیم
دارد
دارد
حداکثر توان شارژ بی‌سیم15 وات15 وات
زمان موردنیاز برای شارژ50 درصد در 30 دقیقه50 درصد در 30 دقیقه
سایر ویژگی‌های شارژ و باتریپشتیبانی از فناوری Power Delivery 2 شارژ سریع بی سیم 7.5 وات Qi و 15 وات در صورت استفاده از MagSafeشارژ سریع بی سیم 7.5 وات Qi و 15 وات در صورت استفاده از MagSafe
درگاه اتصالLightning USB 2.0USB Type-C 3.0
پشتیبانی از OTG
دارد
دارد
سایر مشخصات درگاه‌‌-خروجی ویديو DisplayPort
نوع اسپیکراستریو (دوگانه)استریو (دوگانه)
جک 3.5 میلی‌متری
ندارد
ندارد
حسگرهاحسگر تشخیص چهره سه‌بعدی شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما فشارسنج هواحسگر تشخیص چهره سه‌بعدی شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما فشارسنج هوا
Wi-FiWi-Fi 6 (802.11ax) a/b/g/n/ac/axWi-Fi 6E (802.11ax) a/b/g/n/ac/ax
توضیحات Wi-Fiدو بانده (Dual Band) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)دو بانده (Dual Band) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)
بلوتوث5.35.3
توضیحات بلوتوثپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LEپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LE
فناوری‌ ارتباطیGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5GGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G
پشتیبانی از 5G
دارد
دارد
سیم‌کارتتک سیم‌‌‌کارت (نانو سیم یا eSIM) دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)تک سیم‌‌‌کارت (نانو سیم یا eSIM) دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)
مسیریابی و GPSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/QZSSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/QZSS/NavIC
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات