آیفون ۱۵ ارتباط تنگاتنگی با هدست ویژن پرو خواهد داشت

دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
زنی در حال لبخند زدن به فردی دیگر درحالی که هدست ویژن پرو روی صورتش است
اپل قصد دارد برای افزایش محبوبیت ویژن پرو و تقویت اکوسیستم این هدست، از آیفون ۱۵ استفاده کند. ویژن پرو اوایل ۲۰۲۴ عرضه می‌شود.
تبلیغات

اپل به هنگام رونمایی ویژن پرو اعلام کرد که این «کامپیوتر مکان‌مند» در اوایل سال ۲۰۲۴ روانه‌ی بازار می‌شود. مینگ‌چی کو، افشاگر خوش‌سابقه، در گزارشی اختصاصی می‌گوید اپل برای تقویت اکوسیستمش ارتباطات تنگاتنگی بین آیفون و ویژن پرو برقرار خواهد کرد.

بر اساس ادعای کو، اپل «مشخصه‌های سخت‌افزاری آیفون را به‌شدت ارتقا می‌دهد» تا اکوسیستم ویژن پرو را بسیار رقابتی‌ کند. اکوسیستم نقش قابل‌توجهی در موفقیت ویژن پرو ایفا خواهد کرد. به گفته‌ی کو، اپل برای دست‌یابی به این هدف قصد دارد Wi-Fi و UWB را تقویت کند.

بر اساس گزارش 9to5Mac، اولین قدم اپل ارتقای تراشه‌ی UWB در آیفون ۱۵ خواهد بود. اپل این تراشه را در دستگاه‌هایش، U1 نامیده است. نسخه‌ی جدید U1 کم‌مصرف‌تر و قابل‌اتکاتر خواهد بود و به‌جای لیتوگرافی ۱۶ نانومتری از لیتوگرافی هفت نانومتری استفاده خواهد کرد.

اپل نخستین‌بار تراشه‌ی U1 را در گوشی آیفون ۱۱ استفاده کرد و از آن زمان تمامی آیفون‌ها با این تراشه روانه‌ی بازار شده‌اند. تراشه‌ی U1 در ایرتگ، اپل واچ سری ۶ و مدل‌های جدیدتر، هوم‌پاد مینی، نسل دوم هوم‌پاد و کیس شارژ جدیدترین مدل ایرپاد پرو نیز استفاده شده است.

قابلیت‌های سرویس Find My و Handoff و Precision Finding و AirDrop و چند قابلیت دیگر توسط تراشه‌ی U1 ارائه می‌شوند. مینگ‌چی کو می‌گوید نسخه‌ی جدید U1 عملکرد این قابلیت‌ها را بهبود می‌دهد.

بر اساس گفته‌ی مینگ‌چی کو، آیفون ۱۶ اولین گوشی اپل با پشتیبانی از استاندارد وای‌فای ۷ خواهد بود. جدیدترین نسخه‌ی استاندارد وای‌فای سرعت انتقال بالاتر و اتصال باثبات‌تری ارائه می‌دهد و پیش‌تر در برخی از تراشه‌های موبایلی استفاده شده است. این استاندارد برای حوزه‌ی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده نیز کاربرد دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات