رندرهای آیفون ۱۵ به قابلیت داینامیک آیلند و افزایش ابعاد نمایشگر این گوشی اشاره دارند

پنج‌شنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
رندر سه بعدی آیفون ۱۵ اپل
براساس رندرهای جدید مدل استاندارد آیفون ۱۵، این گوشی به داینامیک آیلند مجهز خواهد شد و ابعاد نمایشگر آن نسبت‌به آیفون ۱۴ کمی افزایش خواهد یافت.
تبلیغات

هنوز ماه‌ها تا معرفی سری آیفون ۱۵ باقی مانده اما خبرهای مختلف درمورد این گوشی‌ها از مدتی قبل درحال انتشار است. اکنون فایل‌های رندر سه‌بعدی جدیدی از نسخه‌ی استاندارد آیفون ۱۵ دردسترس قرار گرفته است تغییرات درخورتوجه این گوشی را نسبت‌به مدل استاندارد آیفون ۱۴ نشان می‌دهند. هنرمندی به‌نام ایان زلبو موفق شد براساس رندرهای سه‌بعدی آیفون ۱۴، طرح‌های زیبایی از آن ایجاد کند که در ادامه آن‌ها را مشاهده می‌کنید.

رندر آیفون ۱۵ از نمای جلو

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های آیفون ۱۵ این است که به‌جای بریدگی بالای نمایشگر، از داینامیک آیلند بهره می‌برد. این ویژگی سال گذشته در آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس ارائه شد که درواقع جایگاهی برای دوربین سلفی و حسگرهای فیس آی‌دی است و علاوه‌براین اپل ویژگی‌های نرم‌افزاری جذاب و کاربردی برای این ناحیه توسعه داده است.

تغییر دیگری که در رندرهای جدید آیفون ۱۵ به‌چشم می‌خورد این است که اپل سرانجام درگاه لایتنینگ را حذف و از درگاه USB C استفاده خواهد کرد. این ویژگی، یکی از مواردی است که بسیاری از کاربران آیفون از سال‌ها قبل از اپل درخواست کرده‌اند زیرا USB C امکان شارژ سریع‌تر و همچنین امکان اتصال بسیاری از لوازم‌جانبی مجهز به این پورت را فراهم خواهد کرد.

ظاهراً داینامیک آیلند راه خود را به مدل‌های غیر پرو نسل بعدی آیفون نیز باز خواهد کرد.

طبق رندرهای جدید، به‌نظر می‌رسد اپل طراحی کنونی دوربین پشتی آیفون را در نسل بعدی این محصول نیز همچنان حفظ خواهد کرد و دوربین سوم و حسگر LiDAR همچنان مختص مدل‌های پرو خواهند بود.

رندر سه بعدی طراحی آیفون ۱۵ اپل
رندر سه بعدی طراحی آیفون ۱۵ اپل
رندر سه بعدی طراحی آیفون ۱۵ اپل

اپل از چندسال قبل استفاده از USB C را در مک‌بوک‌ها و آیپدهای خود آغاز کرده اما تا این‌لحظه برای اضافه کردن درگاه مذکور به آیفون، از خود مقاومت نشان داده است. 9to5Mac می‌نویسد، یکی از دلایل احتمالی غول فناوری کوپرتینویی برای استفاده از USB C در آیفون، مطابقت با قوانین جدید اتحادیه‌ی اروپا است؛ مقرراتی که سازندگان گوشی‌های هوشمند را ملزم می‌کند در همه‌ی دستگاه‌ها از استاندارد شارژ مشترک و یکسان استفاده کنند.

رندرهای سه‌بعدی آیفون ۱۵ همچنین نشان می‌دهد ابعاد نمایشگر این دستگاه ۶٫۲ اینچی خواهد بود که نسبت‌به مدل استاندارد آیفون ۱۴ کمی بزرگ‌تر است. وضوح و نرخ نوسازی صفحه‌نمایش این دستگاه هنوز مشخص نیست اما انتظار داریم مشابه مدل‌های استاندارد آیفون ۱۴ باشد.

نکته‌ی دیگر در رندرهای جدید آیفون ۱۵، نبود دکمه‌های خازنی است زیرا شایعه شده بود اپل امسال در برخی از مدل‌های آیفون از این نوع دکمه‌ها استفاده خواهد کرد. به‌نظر می‌رسد دکمه‌های خازنی جدید فقط مختص مدل‌های پرو آیفون ۱۵ خواهد بود و مدل‌های استاندارد این گوشی‌ها همچنان از دکمه‌های فیزیکی استاندارد بهره خواهند برد.

آنچه گفته شد براساس رندرهای جدید آیفون ۱۵ است و شاید تا زمان معرفی این محصول، تغییراتی در قابلیت‌های دستگاه مذکور اعمال شود. مثل همیشه با نزدیک‌تر شدن به تاریخ رونمایی رسمی از نسل بعدی گوشی‌های هوشمند اپل، جزئیات و مشخصات دقیق‌تری درمورد این محصولات دردسترس قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات