تماشا کنید: طرح مفهومی جذاب از ظاهر و ویژگی‌های iOS 17

چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طرح مفهومی ios 17
طرح مفهومی iOS 17 که براساس شایعات قبلی ساخته شده است، ظاهر و قابلیت‌های این سیستم‌عامل را به‌تصویر می‌کشد.
تبلیغات

کم‌تر از دو هفته تا معرفی iOS 17 باقی مانده است و انتظار داریم این سیستم‌عامل ویژگی‌های جدیدی برای کاربران آیفون به‌ارمغان بیاورد. پیش‌از‌این شایعات مختلفی درباره‌ی قابلیت‌های جدید به‌روزرسانی iOS منتشر شده‌ است که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به نمایش زیرنویس آهنگ‌های برنامه‌ی Music در صفحه‌ی قفل، طراحی مجدد مرکز کنترل و... اشاره کرد. اکنون نیکلاس گیگو طرح مفهومی جذابی از iOS 17 به‌اشتراک گذاشته است که ظاهر احتمالی آن را به‌تصویر می‌کشد.

ویدئو جالب گیگو براساس شایعات اخیر مرتبط با iOS 17 ساخته شده است و ویژگی‌های سفارشی‌سازی صفحه‌ی قفل را نشان می‌دهد. ظاهراً اپل در حال کار روی گزینه‌های جدیدی برای فونت‌ها و تصاویر زمینه و نمایش متن آهنگ‌های برنامه‌ی موسیقی بدون نیاز به بازکردن قفل گوشی بوده است.

بلومبرگ در اوایل سال جاری گزارش داد اپل قصد دارد تغییرات عمده‌ای در مرکز کنترل iOS 17 اعمال کند. طراحی کنونی سیستم‌عامل موبایلی اپل با iOS 11 معرفی شد و از آن زمان تاکنون، تغییری نکرده است. کاربران می‌توانند برای دسترسی سریع به تنظیمات وای‌فای و اینترنت همراه، کنترل‌های رسانه و میان‌برهای برخی برنامه‌های سیستمی از مرکز کنترل استفاده کنند.

درحال‌حاضر، مشخص نیست دقیقاً چه تغییراتی در مرکز کنترل iOS 17 اِعمال خواهد شد؛ اما گیگو ظاهر این بخش را کمی به‌روزتر به‌ تصویر کشیده است. از دیگر ویژگی‌های موردانتظار این سیستم‌عامل می‌توان به گزینه‌ی قفل برنامه‌ها با Face ID و تاریخچه‌ی برنامه‌ی ماشین‌حساب اشاره کرد.

به‌نوشته‌ی 9to5Mac، انتظار می‌رود iOS 17 با نسخه‌ی بهبودیافته‌ی اپلیکیشن Wallet و Health ارائه شود. نمایش شبکه‌ای جدید این سیستم‌عامل نیز امکان جابه‌جایی آسان بین تصاویر پس‌زمینه را در صفحه‌ی قفل فراهم خواهد کرد. علاوه‌براین، امکان دارد iOS 17 برای ساکنان اتحادیه‌ی اروپا اولین‌ نسخه‌ی این سیستم‌عامل باشد که امکان نصب برنامه‌ از منابع شخص‌ ثالث خارج از فروشگاه اپ‌استور را ارائه می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات