تیم کوک: اپل، تنها درصورت ارائه بهترین‌ها از اجزای اختصاصی‌اش استفاده می‌کند

چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
به‌گفته تیم کوک، اپل فقط درصورت تولید قطعات و تجهیزات بهتر از نمونه‌های موجود در بازار، از آن‌ها در محصولاتش استفاده می‌کند.
تبلیغات

اپل همواره به طراحی محصولات و برخی از قطعات شهره بوده است و در بیشتر مواقع، بسیاری از اجزای محصولاتش را از شرکت‌های ثالث نظیر سامسونگ، سونی، برودکام، کوالکام و ده‌ها تأمین‌کننده دیگر می‌خرد و محصول نهایی را با بهره‌گیری از بازوی تولیدی شرکت‌های مونتاژکننده می‌سازد. بااین‌حال، کوپرتینویی‌ها برخی مواقع به‌جای استفاده از تجهیزات ثالث، به نمونه‌های اختصاصی ساخت یا طراحی‌شده خود روی می‌آورند‌. برای مثال، این شرکت پس از پانزده سال همکاری با اینتل، سال گذشته اعلام کرد دیگر از تراشه‌های تیم آبی در کامپیوترهای مک استفاده نمی‌کند و قصد دارد تراشه‌های سفارشی خود را جایگزین کند.

اکنون، تیم کوک، مدیر اجرایی اپل، در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که درواقع، این شرکت فقط در صورتی از تجهیزات اختصاصی خود استفاده می‌کند که به‌طرز درخورتوجهی بهتر از نمونه‌های ثالث باشند. دراین‌میان، از رئیس اجرایی اپل سؤال شد که شرکت چگونه تعیین می‌کند چه زمانی ساخت قطعات خود از نظر استراتژیک امکان‌پذیر است که وی در پاسخ گفت: «ما از خودمان می‌پرسیم که آیا می‌توانیم کار بهتری انجام دهیم؟ اگر بتوانیم چیزی را در بازار بخریم و به همان خوبی که می‌توانیم انجام دهیم عالی باشد، آن را تهیه می‌کنیم. درواقع، تنها در جایی وارد حوزه ساخت قطعات داخلی می‌شویم که محصول ارائه‌شده ما بهتر از دیگران باشد و متعاقبا به تولید محصولی بهتر برای کاربر منجر شود.

در مصاحبه مذکور، مدیرعامل اپل از تراشه M1 به‌عنوان مثال بارز این موضوع یاد کرد و گفت تیم طراحی تراشه اپل می‌تواند محصولی بسازد که به‌طور درخورملاحظه‌ای بهتر از آن چیزی است که این شرکت می‌تواند از سایر بازیگران این حوزه تهیه کند.

کوک افزود پاسخ به تراشه M1 باورنکردنی بوده و ظاهرا این امر باعث تقاضای زیاد خریداران و محدودیت فروش کامپیوترهای مک و آیپد شده است. افزون‌براین، از کوک درباره فروش شرکت آرم به انویدیا سؤال شد؛ اما کوک از اظهارنظر خودداری و اعلام کرد سؤالات بسیاری درباره این معامله وجود دارد و بحث درباره آن‌ها را به سایرین می‌سپارد.

طبق گزارش‌های اخیر، احتمالا جاه‌طلبی بعدی اپل در طراحی قطعات اختصاصی به مودم 5G باز می‌گردد و تاکنون شایعاتی مبنی‌بر استفاده از مودم‌های 5G اختصاصی اپل در گوشی‌های آیفون نیز منتشر شده است. شواهد نشان می‌دهد که اپل با هدف کاهش وابستگی به شرکای تجاری مانند کوالکام، قصد دارد نخستین مودم سلولار خود را در تمامی مدل‌های آیفون ۲۰۲۳ تعبیه کند.

به‌طورکلی، شایعات مربوط به علاقه اپل به فناوری مودم به سال ۲۰۱۴ بازمی‌گردد؛ اما اخیرا گفته می‌شود که این شرکت درحالی‌که در دادگاه با کوالکام مبارزه می‌کرد، برنامه‌های تولید مودم اختصاصی‌اش را به‌صورت چشمگیری تقویت کرده است. همچنین، جانی سروجی، معاون ارشد سخت‌افزار اپل، اعلام کرده است که این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای توسعه و ساخت مودم‌های گوشی همراه برای استفاده در آیفون، آیپد و سایر دستگاه‌ها است.

برای مطالعه تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات