گفت‌وگوی زومیت با هم‌بنیانگذار علی بابا؛ کرونا صنعت گردشگری را به زانو درآورد

شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۶
مطالعه 1 دقیقه
بعد از انتشار ویروس کرونا در کشور و محدودیت پروازها از ایران به سایر نقاط جهان و برعکس، مشکلات زیادی گریبان‌گیر آژانس‌های مسافرتی و سرویس‌هایی همچون علی بابا شده است.
تبلیغات

ویروس کرونا علاوه‌بر ایجاد مشکلات برای مردم و خانه‌نشین‌کردن آن‌ها، فضای کسب‌و‌کار کشور را نیز به‌شدت تحت‌تأثیر قرار داده است. برخی از کسب‌و‌کارها با کاهش جدی درآمد روبه‌رو و بعضی نیز به‌کلی ورشکست شده‌اند. یکی از صنعت‌هایی که شدیدا تحت‌تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته،‌ صنعت گردشگری و بازار پررونق سفرهای عید نوروز است.

با انتشار اخبار مربوط به گسترش ویروس مذکور، سخن‌گوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد به‌دلیل وضعیت پیش‌آمده پس از انتشار ویروس کرونا، بلیت‌ پروازهای داخلی و خارجی تا اطلاع بعدی بدون دریافت جریمه استرداد داده می‌شود.

اکثر پروازها از مبدأ ایران لغو شده‌اند و پروازهای خارج به ایران نیز به‌صورت محدود انجام می‌شوند. بسیاری از مردم که برای سفر عید خود برنامه‌ریزی کرده‌اند، حالا در تلاش برای لغو سفر خود و پس‌گرفتن هزینه‌ی هتل و بلیت هواپیما هستند. در همین زمینه، تصمیم گرفتیم در قالب مصاحبه‌ای ویدئویی، به پای صحبت‌های نیما قاضی، هم‌بنیان‌گذار علی‌بابا، بزرگ‌ترین فروشنده‌ی آنلاین محصولات سفر بنشینیم تا اطلاعات دقیق‌تری درباره‌ی وضعیت فعلی صنعت گردشگری کشور کسب کنیم. درادامه همراه زومیت باشید.

تماشا در آپارات | تماشا در یوتیوب

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات