اپل محدودیت مهم iOS را لغو کرد؛ اما با یک پیش‌نیاز بسیار سخت‌گیرانه

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
آیفون ۱۴ پرو زیر نور آفتاب
اپل محدودیت استفاده از موتورهای مرورگر جایگزین را در آیفون و آیپد لغو کرد؛ اما یک پیش‌شرط مهم برای این کار وجود دارد.
تبلیغات

اپل تغییرات زیادی را در رهنمود اپ استور برای اتحادیه‌ی اروپا ایجاد کرده است تا با قانون ضدانحصار DMA سازگار شود. در یکی از این تغییرات، اپل استفاده از موتورهای جدید مرورگر را برای توسعه‌دهندگان آیفون فراهم می‌کند. توسعه‌دهندگان می‌گویند که اپل آزمایش مرورگرها را تنها روی دستگاه‌هایی ممکن می‌کند که به‌صورت فیزیکی در اروپا حضور داشته باشند.

توسعه‌دهندگان می‌توانند از شبیه‌ساز آیفون برای ارزیابی اپلیکیشن‌های خود استفاده کنند؛ اما مواردی وجود دارند که فقط هنگام کار با یک گوشی واقعی مشاهده می‌شوند. چنانچه خطایی در مرورگر توسعه‌دهنده‌ای غیر‌اروپایی گزارش شود، بدون کار با اپلیکیشن در آیفون، امکان پیدا‌کردن و رفع آن دشوار خواهد شد.

اپل قبلاً از توسعه‌دهندگان خواسته بود که صرفاً از موتور WebKit استفاده کنند. با‌این‌حال، یکی از الزامات DMA این است که توسعه‌دهندگان بتوانند از موتورهای جایگزین استفاده کنند. به‌عنوان مثال، گوگل اکنون می‌تواند نسخه‌ی iOS کروم را با استفاده ا Blink منتشر کند.

به‌نظر می‌رسد که شرایط سخت‌گیرانه‌ی کوپرتینویی‌ها اکثر توسعه‌دهندگان را دلسرد کرده است. پریسا تبریز، مدیر ارشد گوگل کروم می‌گوید: «اپل درباره‌ی پشتیبانی از انتخاب مرورگر و موتور در iOS جدی نیست.»

محدودیت دیگر این است که موتورهای جایگزین برای آیپد اپل در‌دسترس نیستند؛ اما گفته می‌شود که این موضوع تا پایان سال ۲۰۲۴ تغییر خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات