مدل جدید دیش اینترنت استارلینک هم‌اندازه یک لپ‌تاپ خواهد بود

دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
دیش جدید استارلینک
دیش استارلینک مینی ابعادی به اندازه‌ی نصف دیش‌های استاندارد فعلی خواهد داشت که آن را به گزینه‌‌ای قابل حمل تبدیل می‌کند.
تبلیغات

بر اساس گفته‌های ایلان ماسک، دیش اینترنت ماهواره‌ای جدید و قابل حمل استارلینک موسوم‌ به «استارلینک مینی» قرار است در انتهای امسال معرفی شود.

مدیرعامل اسپیس ایکس در سخنرانی خود که راجع‌به محصولات جدید این شرکت فضایی صحبت می‌کرد، علاوه بر وعده‌ی رونمایی از دیش استارلینک استاندارد نسل سوم، اعلام کرد که تا انتهای ۲۰۲۴ از استارلینک مینی که می‌تواند در یک کوله‌پشتی جا شود نیز رونمایی خواهد شد و در دسترس نیمی از مردم جهان قرار خواهد گرفت.

ماسک مأموریت استارلینک را ارائه‌ی اینترنت با پهنای باند و سرعت بالا و تأخیر پایین به مناطق روستایی و با دسترسی محدودتر به اینترنت عنوان و تأکید کرد که دستگاه‌هایی مانند استارلینک مینی و ایستگاه‌های زمینی جدیدشان به پیشرفت این مأموریت کمک می‌کنند.

ادعای ماسک که دیش جدید استارلینک مینی در یک کوله‌پشتی جا می‌شود، توسط مستندات اخیر FCC (کمیسیون فدرال ارتباطات) تأیید شده است.

در بخشی از اطلاعات، ابعاد آنتن استارلینک مینی حدود ۱۰×۱۲ اینچ یا تقریباً اندازه‌ی یک لپ‌تاپ بیان شده است.

دو مستطیل با علامت ابعاد در کنار آن‌ها

استارلینک مینی حدود نصف اندازه‌ی دیش استاندارد فعلی را خواهد داشت و می‌تواند برای کوهنوردان، طبیعت‌گردها یا هرکسی دیگری که به دیش استارلینک کوچک و قابل حمل نیاز دارد، گزینه‌ی خوبی باشد. ماسک به‌جز اندازه‌ی کوچک استارلینک مینی به مشخصات بیشتری اشاره نکرد.

جزئیات دیگری که در فایل FCC برای استارلینک مینی آمده، توان خروجی آنتن آرایه‌ی فازی است که به‌دلیل ابعاد کوچک‌تر دیش، توان کلی آنتن نیز کمتر خواهد شد.

بنابراین، نباید انتظار بیشترین سرعت ممکن را از استارلینک مینی داشته باشیم، زیرا در موارد استفاده‌ی قابل حمل، مصرف توان سیستم مینی که به‌طور قابل توجهی کمتر از مدل استاندارد است، اهمیت بیشتری دارد.

دیش استاندارد نسل سوم استارلینک بین ۷۵ تا ۱۰۰ وات برق مصرف می‌کند. انتظار می‌رود که دیش استارلینک مینی حدود ۳۰ تا ۵۰ وات مصرف کند. کاربرانی که از باتری یا انرژی خورشیدی برای تأمین برق استفاده می‌کنند، مصرف کمتر استارلینک مینی برایشان بسیار مفید خواهد بود.

بسیاری از مشتریان استارلینک امیدوارند که گزینه‌ی برق DC برای دیش استارلینک مینی وجود داشته باشد. همه‌ی مدل‌های فعلی استارلینک نیازمند برق AC از یک پریز دیواری یا یک مبدل هستند. اگر دیش مینی استارلینک برای موارد قابل حمل هدف‌گذاری شده باشد، منطقی است که از طریق باتری یا خروجی پنل خورشیدی تغذیه شود، یا حداقل یک آداپتور به همراه داشته باشد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات