استقبال جک دورسی از تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک

سه‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
جک دورسی، مدیرعامل پیشین توییتر، می‌گوید به اهداف ایلان ماسک برای تغییر این شبکه‌ی اجتماعی اعتماد دارد و آینده‌ی روشنی برای توییتر پیش‌بینی می‌کند.
تبلیغات

جک دورسی، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل پیشین توییتر (Twitter)، ساعاتی پیش از قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری ایلان ماسک با این شبکه‌ی اجتماعی استقبال کرد و گفت طرح ماسک برای خصوصی‌سازی توئیتر «قدم اول درستی» محسوب می‌شود. براساس آنچه CNET گزارش می‌دهد دورسی حمایت خود را در قالب چند توییت که به‌تازگی منتشر کرده، نشان داده است.

در ساعات پایانی شب گذشته به وقت تهران،‌ اعضای هیئت‌مدیره‌ی توییتر در بیانیه‌ای اعلام کردند که پیشنهاد ایلان ماسک برای تصاحب این شرکت در ازای پرداخت ۵۴٫۲۰ دلار به ازای هر سهم به اتفاق آراء پذیرفته شده است.

جک دورسی می‌گوید: «توییتر در فرم یک شرکت همیشه تنها مسئله‌ی من و بزرگ‌ترین پشیمانی من بوده است. توییتر متعلق‌ به وال استریت و مدل تبلیغاتی بوده و پس گرفتن این شبکه‌ی اجتماعی از وال استریت قدم اول درستی محسوب می‌شود.»

جک دورسی در ادامه‌ی توییت‌های خود گفت اعتقاد دارد که کسی نباید مالک توییتر باشد یا این شبکه‌ی اجتماعی را اداره کند. به گفته‌ی دورسی، توییتر باید سرویسی عمومی باقی بماند، نه یک شرکت. دورسی می‌گوید ایلان ماسک تنها راهکاری است که برای حل مشکلات فعلی توییتر به آن اعتماد دارد: «من به مأموریت او برای گسترش نور آگاهی اعتماد دارم.»

ایلان ماسک که اکنون ثروتمندترین فرد دنیا است در اوایل ماه جاری میلادی پیشنهاد اولیه‌ی خود را برای تصاحب کامل توییتر مطرح کرد. توییتر در ابتدا برنامه داشت پیشنهاد ماسک را رد کند، بااین‌حال به‌نظر می‌رسد پس از پرده‌برداری ایلان ماسک از برنامه‌هایش برای تأمین مالی هزینه‌ی قرارداد در نهایت با درخواست مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس موافقت کرده است. ایلان ماسک برای تصاحب توییتر ۲۱ میلیارد دلار از جیب خودش پول می‌دهد و حدوداً ۲۵٫۵ میلیارد دلار وام می‌گیرد.

ایلان ماسک با بیش از ۸۳ میلیون فالوور در توییتر یکی از کاربران فعال این شبکه‌ی اجتماعی است و در عین حال بارها انتقاداتی به سبک مدیریت توییتر وارد کرده. ایلان ماسک می‌گوید برای افزایش اعتماد مردم به توییتر، الگوریتم این شبکه‌ی اجتماعی باید متن‌باز شود.

جک دورسی می‌گوید هدف ایلان ماسک برای ایجاد پلتفرمی که «به‌شدت قابل‌اعتماد و به‌شکل گسترده‌ای فراگیر» باشد، هدف درستی است و پاراگ آگراوال، مدیرعامل فعلی توییتر نیز چنین هدفی در سر می‌پروراند: «از هردوی شما ممنونم که شرکت را از شرایطی غیرممکن بیرون می‌کشید. این مسیر درستی است... با همه‌ی وجودم باورش دارم.»

جک دورسی در اواخر سال گذشته‌ی میلادی از سِمت مدیرعاملی توییتر کناره‌گیری کرد و جایگاهش به پاراگ آگراوال رسید. دورسی از سال ۲۰۱۵ مدیرعامل توییتر بود. البته او در سال ۲۰۰۷ نیز در نقش اولین مدیرعامل توییتر ظاهر شده بود، اما تنها ۱۶ ماه در این جایگاه دوام آورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات