تلویزیون ۹۸ اینچ TCL با صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز QLED 4K به‌نمایش گذاشته شد

چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تلویزیون جدید TCL 98C735 که قبلا در CES به نمایش درآمده بود، باری دیگر در IFA نمایش داده شد. این تلویزیون ۹۸ اینچ نمایشگری ۱۲۰ هرتز از نوع QLED با وضوح 4K دارد.
تبلیغات

TCL در جریان برگزاری نمایشگاه ایفا ۲۰۲۲ تلویزیون جدید 4K QLED خود را که صفحه‌نمایش ۹۸ اینچ دارد و با نام 98C735 شناخته می‌شود به نمایش گذاشت. این تلویزیون مجهز به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است و به‌طور میانگین روشنایی ۴۵۰ نیت ارائه می‌دهد.

تلویزیون تی سی ال کنتراست ۶٬۰۰۰:۱ دارد و از استانداردهای Dolby Atmos و Dolby Vision IQ و +HDR10 پشتیبانی می‌کند.

تلویزیون TCL 98C735 از نمای جلو روی یخ

TCL می‌گوید نمایشگر تلویزیون جدیدش مجهز به فناوری تخمین و جبران حرکت (MEMC) است. فناوری MEMC که در تلویزیون‌های دیگر هم استفاده شده، فریم‌های جدیدی در بین فریم‌های اصلی ایجاد می‌کند و آن‌ها را به‌حرکت درمی‌آورد. درنتیجه‌ی این کار کیفیت نهایی تصویر افزایش و تاری آن کاهش می‌یابد.

تلویزیون TCL 98C735 روی یخ

تلویزیون TCL 98C735 که پیش‌تر در نمایشگاه CES 2022 به نمایش گذاشته شده بود یک‌سری قابلیت گیمینگ دارد. براساس اعلام رسمی، 98C735 دارای زمان پاسخ‌دهی ۱۵ میلی‌ثانیه، نرخ نوسازی متغیر (VRR)، حالت خودکار تأخیر کم (ALLM) و درگاه ورودی HDMI 2.1 است.

تلویزیون جدید TCL از سیستم‌عامل Android R OS استفاده می‌کند و امکان کنترل کردن آن ازطریق فرمان صوتی گوگل اسیستنت وجود دارد.

نمای سه رخ جلو تلویزیون TCL 98C735

تلویزیون جدید TCL از اسپیکرهای ۱۰ وات و ۱۵ وات استفاده می‌کند، بااین‌حال کاربر برای دسترسی به تجربه‌ی صوتی بهتر می‌تواند سراغ استفاده از ساندبار برود. قیمت تلویزیون TCL 98C735 هم‌اکنون در آلمان و استرالیا به‌ترتیب با قیمت معادل ۶٬۴۳۰ دلار و ۵٬۴۰۱ به فروش می‌رسد. فعلاً به تاریخ عرضه‌ی این تلویزیون در سایر بازارها اشاره نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات