این ترازوی هوشمند سن عروقی و چربی احشایی بدن شما را اندازه می‌گیرد

جمعه ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
مطالعه 4 دقیقه
ترازوی هوشمند Body Comp که در نمایشگاه ایفا ۲۰۲۲ معرفی شد می‌تواند افزون‌بر مشخص کردن ترکیب بدنی، معیارهایی مثل سن عروقی، چربی احشایی و سلامت عصب‌ها را اندازه بگیرد.
تبلیغات

شرکت ویتینگز که تاکنون ترازوهای هوشمند متعددی با ایده‌های جالب رونمایی کرده است در مراسم ایفا ۲۰۲۲ حاضر شد تا از ترازوی جدید Body Comp پرده‌برداری کند. این ترازوی هوشمند افز‌ون‌بر شناسایی ترکیب بدنی، می‌تواند سلامت شریان‌ها و اعصاب شما را نیز ارزیابی کند. ویتینگز همچنین یک سرویس کوچینگ (مربی‌گری) جدید به نام Health Plus معرفی کرده تا به کاربران برای رسیدن به اهداف‌شان کمک کند.

ترازوهای هوشمند نظیر Body Comp با استفاده از روش BIA (آنالیز مقاومت بیوالکتریک) جریان ضعیفی از برق را به درون بدن شما می‌فرستند تا تشخیص دهند که چه مقدار عضله، آب، استخوان و چربی دارید (البته نمی‌توان به‌طور کامل به داده‌هایی که این ترازوها ارائه می‌دهند اتکا کرد).

نکته‌ی جالب‌ درباره‌ی ترازوی جدید ویتینگز این است که کاربر می‌تواند ازطریق صرفاً یک دستگاه سن عروق، چربی احشایی و میزان سلامت عصب‌های خود را بفهمد.

نمای جلو ترازو هوشمند ویتینگز Withings Body Comp

چربی احشایی به چربی‌ای اشاره می‌کند که در اطراف اندام‌های شما وجود دارد و روی هورمون‌های بدن اثر می‌گذارد. چربی احشایی بیش از حد می‌تواند متابولیسم بدن و سلامت قلب را مختل کند.

معیار سن عروق بر پایه‌ی سرعت موج پالس اندازه‌گیری می‌شود (به بیانی دیگر، امواج فشاری با چه سرعتی در رگ خونی حرکت می‌کنند). این معیار مشخص می‌کند که شریان‌های یک فرد تا چه حد سفت هستند و این‌که آیا آن مقدار سفتی برای سن فرد مناسب است یا نه. افرادی که سن عروق‌شان بزرگ‌تر از سن تقویمی باشد ممکن است در گذر زمان با خطر بیشتری برای ابتلا به مشکلات قلبی‌عروقی مواجه باشند.

براساس گزارش ورج، Body Comp اولین ترازوی هوشمند ویتینگز با توانایی اندازه‌گیری چربی احشایی و سن عروقی نیست، اما هیچ‌یک از ترازوهای قبلی این شرکت توانایی ارزیابی سلامت عصب‌ها را نداشتند. ویتینگز اولین بار در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2022 با رونمایی ترازوی Body Scan به اندازه‌گیری این معیار در ترازوهایش اشاره کرد (آن ترازو دسته‌ی ویژه‌ای داشت و می‌توانست نوار قلب را هم ثبت کند).

Body Comp اولین ترازوی ویتینگز است که از قابلیت ارزیابی سلامت عصب‌ها استفاده می‌کند و برای عملی کردن این کار سراغ تحریک غدد عرق پاها می‌رود. براساس گفته‌ی ویتینگز، فعالیت کم این غدد ممکن است نشان‌دهنده‌ی این باشد که رشته‌های عصبی کوچک در حال تحلیل رفتن هستند.

ترازو هوشمند ویتینگز Withings Body Comp مدل مشکی از نمای پایین

دسترسی به داده‌های متعدد درباره‌ی سلامتی بدن اتفاق خوبی است، اما این داده‌ها صرفاً وقتی مفیدند که تحلیل شوند. همین موضوع باعث می‌شود سرویس جدید Health Plus بسیار جذاب به نظر برسد. این سرویس جزئیات دقیق بیشتری ارائه می‌دهد و به کاربران توصیه می‌کند یک‌سری تعییرات در رفتارهای روزمره‌شان اعمال کنند تا سلامتی‌شان بهبود یابد. برای نمونه می‌توانید جزئیات تغذیه، خلق‌و‌خو و خواب خود را ثبت کنید تا این سرویس داده‌ها را بررسی کند.

Health Plus تمرینات ورزشی و دستورهای پخت پیشنهادی را در قالب برنامه‌ای روزانه به کاربر ارائه می‌دهد. کاربران همچنین می‌توانند به مجموعه‌ای از برنامه‌های ۶ هفته‌ای که برای بهبود خواب، فعالیت، مدیریت استرس و تغذیه طراحی شده‌اند دسترسی پیدا کنند. سرویس جدید ویتینگز همچنین به‌صورت هفتگی از وضعیت شما گزارش تهیه می‌کند و می‌توانید این گزارش را به دکتر نشان دهید.

ترازو هوشمند ویتینگز Withings Body Comp با سرویس Health Plus

سرویس‌هایی مثل Health Plus مبتنی‌بر خدمات اشتراکی هستند و برای دسترسی به آن‌ها باید هر ماه مبلغ مشخصی پرداخت کنید. در حال حاضر سرویس Health Plus تنها در صورتی ارائه می‌شود که ترازوی هوشمند Body Comp را بخرید. هزینه‌ی ۲۰۹٫۹۵ دلاری ترازو شامل اشتراک ۱۲ ماهه‌ی Health Plus می‌شود. پس از گذر این ۱۲ ماه، کاربر برای تهیه‌ی اشتراک سالانه‌ی Health Plus باید ۷۹٫۹۵ دلار پرداخت کند. سرویس موردبحث به‌همراه ترازوی هوشمند Body Scan نیز ارائه خواهد شد و در آینده دردسترس سایر دستگاه‌های سازگار قرار خواهد گرفت.

علاقه‌مندان به Body Comp می‌توانند از روز ۴ اکتبر (۱۲ مهر) این ترازوی هوشمند را ازطریق وب‌سایت رسمی Withings خریداری کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات