تلویزیون‌های جدید Roku سری 5 و 6 شرکت TCL رونمایی شدند

پنج‌شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
‌ایفا ۲۰۲۲ برلین شاهد رونمایی سری جدید تلویزیون‌های 5 و 6 شرکت TCL است. دستگاه‌های جدید با بهره‌مندی از قابلیت‌های جدید، کیفیت و قیمت رقابتی‌شان را حفظ کرده‌اند.
تبلیغات

TCL، یکی از بازیگران بزرگ صحنه‌ی تلویزیون‌های هوشمند، امروز در ایفا ۲۰۲۲ برلین تمامی مشخصات جدیدترین مدل‌های تلویزیون‌های محبوب Roku را رونمایی کرد. TCL دستگاه‌های سری 5 و 6 را به‌روز و فرم کلی طراحی را حفظ کرده است. دستگاه‌های سری 5 همچنان ظاهری جذاب دارند و بسیار مقرون‌به‌صرفه‌اند و تلویزیون‌های سری 6 نیز با یافتن ظاهر زیباتر، اندکی گران‌تر شده‌اند.

دستگاه‌های سری ۶ در سه اندازه‌ی ۵۵ و ۶۵ و ۷۵ اینچ و با شماره‌مدل‌های 55R655 و 65R655 و 75R655 عرضه می‌شوند. TCL همچون گذشته از پنل‌های مینی LED با رزولوشن 4K و نرخ نوسازی پیش‌فرض ۱۲۰ هرتز در محصولاتش استفاده کرده است؛ ولی امکان بهره‌مندی از نوسازی متغیر و افزایش آن تا ۱۴۴ هرتز نیز وجود دارد که TCL را از رقبایش متمایز می‌کند. البته باید توجه کرد که فقط دو درگاه HDMI دستگاه‌های مذکور امکان بهره‌گیری حداکثری از قابلیت‌های فراهم‌شده را دارند و دو درگاه دیگر خروجی 4K با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز دارند.

گفتنی است TCL در اقدامی جالب درگاه eARC خود را در یکی از ورودی‌های ۶۰ هرتزی قرار داده و از سنت رایج تعبیه‌سازی آن در درگاه ۱۲۰ هرتزی HDMI خودداری کرده است. این کار به کاربران اجازه می‌دهد از دو درگاه برای اتصال کنسول‌های گیمینگ پیشرفته‌ی نسل جدید بهره ببرند؛ ولی برای افرادی که قصد دارند دستگاه‌های 4K و ۱۲۰ هرتزی را ابتدا به محصولات دیداری و شنیداری پیشرفته یا ساندبار متصل کنند و سپس ازطریق درگاه eARC از سیگنال با نرخ فریم زیاد بهره‌ ببرند، اندکی دردسرساز است.

همچنین، دستگاه‌های معرفی‌شده کاملاً از قابلیت‌های HDR پشتیبانی می‌کنند و از ویژگی‌هایی همچون HDR 10 و HDR 10+ و HLG و دالبی ویژن بهره‌مند هستند. از دیگر قابلیت‌های عالی سری ۶، پوشش ۱۰۰ درصدی طیف رنگی DCI-P3 است. افزون‌براین، محصولات سری ۶ با برخورداری از پایه‌ی ستونی مرکزی درمقایسه‌با پایه‌ی زاویه‌دار محصولات سری ۵، طراحی شیک‌تری دارند. پایه‌ی مذکور که TCL آن را Premium Center Mount نامیده است، امکان تنظیم ارتفاع در دو حالت را دارد که می‌تواند با فراهم‌کردن فضای اضافه، برای جای‌گذاری ساندبار کاربردی باشد.

محصولات سری ۵ در چهار اندازه‌ی ۵۰، ۵۵، ۶۵ و ۷۵ اینچ و شماره‌مدل‌های 50S555 ،55S555 ،65S555 و 75S555 عرضه می‌شوند. همه‌ی مدل‌های سری 5 به رزولوشن 4K HDR و چهار درگاه HDMI مجهز شده‌اند که یکی از آن‌ها از نوع eARC است.

کریس همدورف، معاون ارشد TCL، در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت:

TCL به‌لطف تمرکز مداوم ما بر مشتریان و برآورده‌کردن نیازهای آنان ازطریق عرضه‌ی محصولات ممتاز با ارزشی زیاد جایگاهش را به‌عنوان یکی از دو برند برتر آمریکا حفظ کرده است. محصولات سری 6 به‌دلیل ارائه‌ی قابلیت‌های پیشرفته‌ای که تنها در تلویزیون‌هایی با دو یا سه برابر قیمت یافت می‌شوند، ستایش‌شده‌ترین مدل تولیدی ما است و این موضوع در نسخه‌های جدید ۲۰۲۲ نیز صادق است: فناوری نوآورانه با قیمتی رقابتی که به‌لطف ادغام عمودی شرکت ممکن شده است.

تلویزیون‌های سری 6 جدید ۲۰۲۲ با قیمت‌های زیر عرضه می‌شوند:

  • ۵۵ اینچی مدل 55R655: هفتصد دلار
  • ۶۵ اینچی مدل 65R655: هزار دلار
  • ۷۵ اینچی مدل 75R655: هزاروپانصد دلار

قیمت مدل‌های سری 5 نیز برای مدل ۵۵ اینچی از ۴۳۰ دلار آغاز می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات