هواوی FreeBuds 3 با قابلیت حذف نویز پیشرفته معرفی شد

شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵
مطالعه 4 دقیقه
هواوی از نسل جدید ایربادهای بی‌سیم خود رونمایی کرد که علاوه‌بر طراحی بهینه، از حذف نویز پیشرفته هم بهره می‌برند.
تبلیغات

هواوی در نمایشگاه IFA 2019 فرصت را برای معرفی جدیدترین دستاوردهای خود در حوز‌ه‌ی فناوری غنیمت شمرد و بار دیگر تلاشی برای نشان‌دادن خود به‌‌عنوان بازیگر بزرگ و قابل احترام دنیای فناوری داشت. بخشی از دستاوردهای این شرکت در حوزه‌ی لوازم جانبی گجت‌های هوشمند بودند که از میان مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ایربادهای FreeBuds 3 اشاره کرد.

ایرپادهای اپل امروز به استانداردی در بازار هدست‌های بی‌سیم تبدیل شده‌اند. البته انتقادها و تعریف‌های بسیار زیاد و مختلفی درباره‌ی آن‌ها مطرح می‌شود، اما به‌هرحال اپل در این حوزه موفقیت مناسبی را تجربه کرده است. ایرپادهای اپل، طبق آخرین آمار از ماه آوریل سال جاری میلادی، ۶۰ درصد از سهم بازار ایرپادهای بی‌سیم را به خود اختصاص می‌دهند. درمقابل، تلاش شرکت‌هایی همچون جبرا، سامسونگ، جی‌لب، بوز و دیگران برای شکست کوپرتینویی‌ها آن‌چنان موفق نبود و هنوز ایرپادهای اپل در بازار فرمانروایی می‌کنند.

در میان تمام رقبای اپل، هواوی رقیبی محسوب می‌شود که از تلاش برای کسب سهم بازار دلسرد نشد. آن‌ها در سال ۲۰۱۸ اولین نسخه از ایربادهای خود را به‌نام FreeBuds به بازار عرضه کردند. خصیصه‌ی مهم و اولیه‌ی محصول چینی‌ها، شباهت زیبایی‌شناختی بالا به محصول اپل بود. امسال، هواوی مجددا تصمیم به عرضه‌ی ایرباد گرفت و در نمایشگاه IFA 2019 محصول جدیدی به‌نام FreeBuds 3 معرفی کرد. شرکت چینی ادعا می‌کند که ایربادی با سرعت بالاتر و مصرف بهینه‌ی انرژی نسبت به رقبا تولید کرده است.

FreeBuds 3

فروش FreeBuds 3 از پایان سال جاری میلادی شروع می‌شود و دو رنگ مشکی و سفید برای محصول چینی‌ها در نظر گرفته شده است. اخبار موثقی درباره‌ی قیمت ایربادهای هواوی در دست نیست، اما با توجه به قیمت نسل بعدی می‌توان برچسب قیمتی کمتر از ۲۰۰ دلار را برای آن‌ها تخمین زد.

پردازنده‌ی Kirin A1

ایرباد FreeBuds 3 از تراشه‌ی اختصاصی Kirin A1 بهره می‌برد که یکی از اولین پردازنده‌های جهان با قابلیت پشتیبانی از بلوتوث 5.1 محسوب می‌شود. هنوز مشخص نیست که آیا ایربادهای جدید هواوی از قابلیت اختصاصی نسل جدید بلوتوث یعنی پیداکردن مسیر پشتبیانی می‌کنند یا خیر. قابلیت مذکور، توانایی شناسایی مسیر سیگنال را با دقت چند سانتی‌متر دارد. هواوی در بخش تراشه ادعا می‌کند که محصولش مانند تراشه‌ی Apple H1 به‌صورت اختصاصی برای محصولات صوتی، هدبند، گردن‌بند، اسپیکرهای هوشمند و نسل بعدی عینک‌های هوشمند طراحی شده است.

به نظر می‌رسد تراشه‌ی جدید چینی‌ها، قابلیت‌های عملکردی و قدرت بالایی داشته باشد. طبق ادعای شرکت سازنده، اتصال بلوتوثی دوکاناله‌ی متقارن (ایزوکرون) در ایرباد جدید، زمان تأخیر را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد. به‌علاوه، تراشه‌ی اختصاصی توانایی کاهش مصرف انرژی تا ۵۰ درصد هم دارد و سرعت انتقال داده هم در آن حداکثر به ۲/۳ مگابیت‌برثانیه می‌رسد. در مقام مقایسه باید بدانید، محصول کدک صوتی AAC محدودیت ۳۲۰ کیلوبیت‌برثانیه دارد. به‌علاوه کدک LDAC از سونی هم حداکثر نرخ انتقال ۹۹۰ کیلوبیت بر ثانیه ارائه می‌کند.

FreeBuds 3

طراحی Open Air

طراحی ایرباد هواوی مانند ایرپادهای اپل به‌نام Open Air شناخته می‌شود. به‌ بیان‌ دیگر، هدست‌های مذکور به‌صورت کامل داخل گوش قرار نمی‌گیرند، اما طبق ادعای سازنده، طراحی کاملا ارگونومیک برای نگه‌داری عالی و همچنین استفاده‌ی راحت دارند.

قابلیت مهم دیگر در ایربادهای بی‌سیم جدید هواوی به‌نام حذف نویز معرفی شد. چینی‌ها می‌گویند، این قابلیت به‌صورت خودکار با شکل کانال گوش کاربر هماهنگ می‌شود و نویز را تا ۱۵ دسی‌بل کاهش می‌دهد. به‌علاوه حسگر استخوانی هم در این ایربادها قرار دارد که در همراهی با طراحی آئرودینامیکی میکروفن، صدای کاربر را حتی در محیط‌های شلوغ دریافت می‌کند. درواقع ترکیب حسگرها با اندازه‌گیری لرزش‌های صوتی، چنین توانایی را به ایرباد می‌دهند. هواوی ادعا می‌کند که صدای کاربر حتی در حالت دوچرخه‌سواری تا سرعت نزدیک به ۲۰ کیلومتر بر ساعت با شفافیت بالایی منتقل می‌شود.

FreeBuds 3

ایرباد FreeBuds 3 مجهز به درایور داینامیک ۱‍۴ نانومتری با حساسیت بالا است. به‌علاوه، باس تیوب اختصاصی و تأخیر ۱۸۰ میلی‌ثانیه‌ای از قابلیت‌های محصول جدید چینی‌ها محسوب می‌شوند. قابلیت دیگر در بخش شارژدهی دیده می‌شود که فناوری شارژ سریع با ۳۰ دقیقه اتصال به منبع تغذیه، تا چهار ساعت شارژدهی به کاربر ارائه می‌کند؛ البته چنین آمارهایی به‌عنوان بهترین آمار شارژدهی در صنعت ایرباد شناخته نمی‌شوند. ایرباد سامسونگ با یک بار شارژ، تا ۶ ساعت کارایی دارد. به‌هرحال الکس ونگ، معاون ارشد عملیات بازاریابی هواوی در توجیه همین نقاط ضعف، قابلیت‌های متعدد محصول شرکتش را پوشاننده‌ی عیب‌هایش می‌داند:

ایربادهای جدید ما بهترین تجربه‌ی صوتی بی‌سیم را برای شما به ارمغان می‌آورند. آن‌ها اولین ایربادهای Open Air جهان با قابلیت حذف نویز هستند. طراحی محصول جدید، صدا را متمرکزتر و دقیق‌تر منتقل می‌کند. قطعا کیفیت آن‌ها را در اولین تجربه‌ی شنیداری مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات