ایسوس با نمایشگر ProArt به رقابت با اپل برخاست

چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۲
مطالعه 3 دقیقه
ایسوس در کنفرانس خود در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۹، نمایشگری قدرتمند با حداکثر روشناسی ۱,۶۰۰ نیت و نرخ تازه‌سازی برابر با ۱۲۰ هرتز معرفی کرد.
تبلیغات

ایسوس در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۹، نمایشگر جدید پروآرت (ProArt) را رونمایی کرد. این نمایشگر ویژگی‌های درخورتوجهی دارد و برای کاربران حرفه‌ای طراحی شده است. ایسوس ادعا می‌کند PA32UCG اولین نمایشگر حرفه‌ای 4K جهان است که از ترکیبی از حداکثر روشنایی ۱,۶۰۰ نیت و نرخ تازه‌سازی متغیر ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. ویژگی‌های مذکور به‌همراه انواع پشتیبانی از HDR، این نمایشگر را به‌عنوان رقیبی جدی برای اپل معرفی می‌کند. اپل نمایشگر ویژه‌ی حرفه‌ای‌های خود را با نام Pro Display XDR در ابتدای سال جای معرفی کرد.

با وجود اینکه مانیتورهای ایسوس و اپل هر دو ویژگی‌های متفاوتی دارند، ویژگی‌های اعلام‌شده برای نمایشگر ایسوس آن را به محصولی کاملا مقایسه‌شدنی با نمایشگر اپل تبدیل ساخته است. اندازه‌ی هر دو نمایشگر ۳۲ اینچی است و از حداکثر روشنایی ۱,۶۰۰ نیت برخوردار هستند؛ اما نمایشگر 6K اپل از وضوح بیشتری درمقایسه‌با نمایشگر 4K ایسوس برخوردار است. با این همه، نرخ تازه‌سازی ProArt PA32UCG بیشتر از محصول اپل است.

Asus IFA

درحالی‌که حداکثر نرخ تازه‌سازی نمایشگر Pro Display XDR تنها ۶۰ هرتز است، این نرخ در محصول ایسوس تا ۱۲۰ هرتز نیز افزایش می‌یابد. همچنین، محصول ایسوس به فناوری نرخ تازه‌سازی متغیر مجهز است که دامنه‌ای بین ۴۸ هرتز تا ۱۲۰ هرتز را دربر می‌گیرد.

همچنین، ایسوس بر قابلیت‌های HDR در نمایشگرهای ProArt خود پافشاری می‌کند. آن‌ها ادعا می‌کنند نمایشگرشان ۱,۱۵۲ لامپ پس‌زمینه‌ی مینی LED دارد و بر همین اساس، این نمایشگرها می‌توانند به کنتراست دقیق بین محیط‌های روشن و تاریک یک تصویر دست یابند.

شایان ذکر است آن‌ها از تمامی استانداردهای مهم HDR شامل HDR10 و HLG و Dolby Vision پشتیبانی می‌کنند. علاوه‌براین، نمایشگر ۱۰ بیتی ایسوس این قابلیت را دارد که از فضاهای رنگی DCI-P3 و Rec. ۲۰۲۰ پشتیبانی کند. ایسوس معتقد است نمایشگرهایش از مراحل پیش‌کالیبراسیون (pre-calibration) در روند تولید سه‌مرحله‌ای با موفقیت عبور کرده‌اند و اکنون رنگ نمایشگرها از حداکثر دقت ممکن برخوردار هستند. نکته‌ی آخر اینکه نمایشگرهای ایسوس به دو درگاه Thunderbolt 3، یک DisplayPort، سه درگاه HDMI و یک هاب داخلی USB مجهز هستند.

مانیتور ایسوس 32 اینچ PA32UCG / asus 4K

ایسوس قیمت ProArt Display PA32UCG را در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۹ اعلام نکرد؛ اما گفته می‌شود آن‌ها می‌خواهند نمایشگر خود را در سه‌ماهه‌ی اول سال آینده‌ی میلادی به بازار عرضه کنند. هنوز معلوم نیست نمایشگر ۴,۹۹۹ دلاری اپل و البت، استند ۹۹۹ دلاری آن تا آن زمان آماده‌ی فروش باشد. جدیدترین نمایشگر ایسوس بخشی از مجموعه‌ی حرفه‌ای متشکل‌ از چهار محصول قدرتمند شامل نمایشگرهای PQ22UC در اندازه‌ی ۲۱.۶ اینچ و PA27UCX در اندازه‌ی ۲۷ اینچ و PA32UCX 32 در اندازه‌ی ۳۲ اینچ است.

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع مانیتور اداری و گیمینگ نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق مانیتورهای ال‌جی، ایسوس، سامسونگ و بنکیو و دیگر برند‌ها، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات