ایسر از مانیتور گمینگ نیترو XV273K با رزولوشن 4K و فرکانس 144 هرتز رونمایی کرد

جمعه ۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱
مطالعه 3 دقیقه
مانیتور‌های جدید مخصوص بازی سری نیترو ایسر، در سه‌ نسخه‌ی مختلف و با رزولوشن 4K و WQHD معرفی شدند.
تبلیغات

ایسر محصولات جذاب زیادی را با خود به نمایشگاه IFA 2018 آورده است؛ البته در این بین کامپیوتر و مانیتور‌ گیمینگ این شرکت بیش از سایر محصولات خودنمایی می‌کنند. این شرکت مطرح دنیای کامپیوتر‌های شخصی روز گذشته در کنار رونمایی از سه کامپیوتر مخصوص بازی سری Predator، مانیتور جدید نیترو XV273K با رزولوشن UHD را نیز معرفی کرد.

مانیتور جدید ایسر در کنار تجهیز به پنلی با رزولوشن 4K، توانایی پشتیبانی از نرخ بروزرسانی فوق‌العاده‌ی ۱۴۴ هرتز را نیز دارد. هم‌چنین فناوری FreeSync شرکت AMD نیز در این مانیتور به کار گرفته شده است تا تصاویر نرم‌ و روان‌تری به نمایش آید. اما نکته‌ی قابل توجه، قیمت مانیتور بوده که نسبت به نمونه‌ی مشابه و مجهز به فناوری G-Sync انویدیا کمتر است.

مانیتور گیمینگ ایسر نیترو / Acer Nitro

مانیتور XV273K ایسر به پنل IPS با رزولوشن ۳٫۸۴۰ در ۲٫۱۶۰ پیکسل مجهز شده است که توانایی نمایش تا حداکثر روشنایی ۴۰۰ نیت را در حالت HDR دارد. هنوز مشخص نیست آیا این مانیتور از همان پنل ساخت شرکت AU Optronics به کار رفته در ایسر پردیتور XB273K با فناوری G-Sync بهره می‌برد. ایسر جزئیات زیادی از مشخصات فنی این مانیتور ایسر را اعلام نکرده است؛ با این حال پشتیبانی از فناوری بهبود نرخ بازسازی تصویر FreeSync در کنار پشتیبانی از استاندارد‌های DisplayHDR 400 و HDR 10، خبر از توانایی بالای این مانیتور در نمایش تصاویر می‌دهد.

ایسر در کنار رونمایی از نسخه‌ی پرچم‌دار نیترو XV273K، مانیتور‌های ارزان‌تر نیترو XV272U و نیترو XF272U را نیز معرفی کرد که به ترتیب از پنل‌های IPS و Tn با نرخ بروزرسانی تصاویر ۱۴۴ هرتز در کنار فناوری FreeSync بهره می‌برند.

هر سه مانیتور جدید ایسر توانایی پوشش ۹۰ تا ۹۵ درصد از فضای رنگی DCI-P3 را دارند. البته ایسر هنوز جزئیاتی در خصوص پشتیبانی هر سه مانیتور از استاندارد DisplaHDR 400 را اعلام نکرده است. البته از لحاظ ظاهری هر سه مانیتور ایسر به دلیل تجهیز به پنل‌های ۲۷ اینچی و پایه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع و چرخش حول محور‌های عمودی و افقی، شباهت زیادی به یکدیگر دارند.

مانیتور گیمینگ ایسر نیترو / Acer Nitro

عضو‌های جدید خانواده‌ی نیترو، در کنار پشتیبانی از استاندارد FreeSync برای بهبود نمایش بازی‌ها، به فناوری (Visual Response Boost (VRB ایسر نیز مجهز شده‌اند که توانایی کاهش پدیده‌ی موشن بلر را در تصاویر سریع بازی دارد. با این که ایسر جزئیاتی از نحوه‌ی کارکرد این فناوری منتشر نکرده است، اما پیش‌بینی می‌شود عملکرد مشابهی مانند فناوری‌های ULMB انویدیا و ELMB‌ ایسوس داشته باشد؛ بدین ترتیب که نمایشگر بین هر فریم، تصویری سیاه را قرار می‌دهد تا زمان نمایش فریم‌ها کاهش یابد.

ایسر فروش مانیتور‌ جدید نیترو را از سه ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۸ آغاز می‌کند. نیترو XV273K با قیمت ۸۹۹ دلار و برادران ارزان‌تر آن، XV272U با ۴۹۹ و XF272U با قیمت ۴۴۹ دلار به فروش خواهند رسید.

مشخصات فنی

ایسر نیترو XV273K

ایسر نیترو XV272U

ایسر نیترو XF272U

پنل

۲۷ اینچی IPS

۲۷ اینچی IPS

۲۷ اینچی TN

رزولوشن

۳۸۴۰ در ۲۱۶۰

۲۵۶۰ در ۱۴۴۰

۲۵۶۰ در ۱۴۴۰

نرخ بازسازی تصاویر

۱۴۴ هرتز

۱۴۴ هرتز

۱۴۴ هرتز

فناوری نرخ بازسازی متغیر

AMD FreeSync

AMD FreeSync

AMD FreeSync

زمان پاسخ‌دهی

۱ میلی‌ثانیه

۱ میلی‌ثانیه

۱ میلی‌ثانیه

نوردهی 

LED

LED

LED

ذرات کوانتومی

خیر

خیرخ

خیر

HDR

DisplayHDR 400

HDR10

نامشخص

نامشخص

زاویه دید

۱۷۸ درجه عمودی

۱۷۸ درجه افقی

۱۷۸ درجه عمودی

۱۷۸ درجه افقی

۱۷۰ درجه عمودی

۱۶۰ درجه افقی

تراکم پیکسل

۱۶۳ PPI

۱۰۸ PPI

۱۰۸ PPI

درگاه‌های ارتباطی

دیسپلی پورت ۱.۴

مینی HDMI

HDMI 2.0

جک هدفون

USB 3.0

دیسپلی پورت ۱.۴

مینی HDMI

HDMI 2.0

جک هدفون

USB 3.0

دیسپلی پورت ۱.۴

مینی HDMI

HDMI 2.0

جک هدفون

USB 3.0

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات