دوربین‌های مدار بسته بوش می‌تواند با الکسا صحبت کند

چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت بوش، پیش از آغاز نمایشگاه ایفا ۲۰۱۷ اعلام کرد که به زودی پشتیبانی از فرمان‌های صوتی آمازون الکسا را به دوربین‌های مدار بسته‌ی خود اضافه می‌کند.
تبلیغات

شرکت بوش امروز و پیش از شروع نمایشگاه ایفا ۲۰۱۷ (IFA 2017) اعلام کرد که به زودی دوربین مدار بسته‌ی داخلی «۳۶۰ درجه» (360 Degree) و دوربین مدار بسته‌ی بیرونی «آیز» (Eyes)، از فرمان‌های صوتی آمازون الکسا پشتیبانی می‌کند.

هر دو دوربین 360 Degree و Eyes در مرداد ماه سال گذشته معرفی شد و در وب‌سایت آمازون با قیمت‌های ۲۱۹.۹۵ و ۳۱۹.۹۶ یورو به فروش می‌رسید؛ البته در حال حاضر هیچ‌کدام از این دو مدل برای فروش در ایالات متحده، موجود نیست؛ ولی شرکت بوش وعده داده است که به زودی فروش جهانی آن‌ها را با قیمت ۲۸۵ برای دوربین ۳۶۰ درجه و ۴۱۵ دلار برای دوربین آیز، آغاز کند.

با اینکه اکثر لوازم خانگی جدید را می‌توان به کمک بلندگوهای آمازون الکسا، گوگل هوم و اپل هوم‌کیت کنترل کرد؛ ولی دوربین‌های مدار بسته هنوز نتوانسته است با این روند پیش روند. دوربین «اومنا» (Omna) از شرکت دی-لینک، اولین دوربین مدار بسته‌ای محسوب می‌شد که از فناوری هوم‌کیت اپل پشتیبانی می‌کند؛ بدین معنی که می‌توان به کمک دستیار صوتی سیری، هر آنچه را که این دوربین ضبط می‌کند، مشاهده کرد. پس از آن، دیگر تولیدکنندگان دوربین‌های مدار بسته‌ هم راه دی-لینک را پیش گرفتند.

بوش هنوز اعلام نکرده است که این دو دوربین مدار بسته دقیقا از کدام فرمان‌های صوتی پشتیبانی می‌کنند؛ به‌علاوه هنوز تاریخ عرضه این به‌روزرسانی هم مشخص نیست.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات