طراحی گوشی‌های تاشونده HTC چندان هوشمندانه به‌نظر نمی‌رسد

دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
HTC قصد دارد با قدم و ریسکی بزرگ جایگاه خودش را در صنعت گوشی‌های هوشمند تثبیت کند؛ اما طرح‌های اولیه‌ی گوشی‌ هوشمند تاشونده‌ی این شرکت تعریف دیگری دارند.
تبلیغات

HTC جایگاه باثبات و قدرتمند سابق خودش را در صنعت گوشی‌های هوشمند ندارد؛ اما دلیل نمی‌شود که به‌سراغ رؤیایش برای تولید محصولات پرچم‌دار نرود و سعی نکند سهمی از بازار گوشی‌‌های هوشمند را ازآنِ خود کند.

در اوایل سال ۲۰۲۰ که سه ماه از انتصاب مدیر جدید HTC، یعنی Yves Maitre گذشته بود، پتنت‌ها و طرح‌های اولیه‌ای از ایده بعدی این شرکت برای گوشی هوشمند نسل جدید، یعنی گوشی تاشونده، منتشر شده بود که خیلی از فعالان صنعت فناوری را شگفت‌زده کرد. این به‌نوعی بازگشت بزرگ HTC به صنعت گوشی‌‌های هوشمند محسوب می‌شد؛ اما امروز تصاویر رندرشده از مدل نهایی این گوشی منتشر شده است که نشان می‌دهد نباید چندان برای گوشی جدید اچ تی سی هیجان داشت.

در طرح‌های اولیه، هنوز این مسئله کاملا مشخص نشده بود؛ ولی در رندرهای نهایی، شیارهای تاشونده‌ی این گوشی هوشمند در پشت گوشی قرار دارد و به‌طرز عجیبی، گوشی به‌سمت بیرون تا می‌شود. این یعنی صفحه‌نمایش همیشه درمعرض برخورد و صدمه‌دیدن است و به‌جای اینکه همچون دیگر گوشی‌های تاشونده مثل Z Fold یا Z Flip گوشی به سمت داخل تا شود، طرح نهایی نتیجه‌ای کاملا برعکس را نشان می‌دهد. درادامه، می‌توانید عکس‌های رندرشده از طرح نهایی این گوشی هوشمند را مشاهده کنید.

یکی از نکات مثبت گوشی‌ّ‌های تاشو معمولا قدرت تحمل و آسیب‌پذیری درخورتوجه آن هستند که در این حالت، صفحه‌نمایش دستگا‌ه‌ها معمولا به‌سختی آسیب می‌بینند؛ اما با این طرح و تصمیم عجیب HTC به‌نظر می‌رسد که صفحه‌نمایش این دستگاه اولین بخش از این گوشی‌ است که درمعرض خطر قرار می‌گیرد. 

لبه‌های ضخیم این گوشی اچ تی سی در حالتی که گوشی کاملا باز می‌شود، کاملا آزاردهنده به‌نظر می‌رسد و انتظار می‌رود که دست‌ها حین کار با این گوشی چندان راحت نباشند. 

برای مشاهده‌ی تصاویر بالا در ابعاد اصلی روی آن‌ها کلیک کنید.

البته هنوز برنامه‌ی نهایی HTC برای انتشار این گوشی هوشمند مشخص نیست و این رندرها تمرکز بیشتری روی لبه‌ها و حالت تاشو آن دارند؛ اما مدیرعامل این شرکت امیدوار است که بخش تولید گوشی هوشمند تا سال ۲۰۲۵ به سودزایی برسد. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی رندرهای نهایی گوشی هوشمند تاشونده HTC چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات