آموزش انتقال بازی‌های ایکس باکس سری ایکس و اس به هارد اکسترنال

شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
ایکس باکس سری اس در کنار هارد اکسترنال
اگر فضای ذخیره‌سازی ایکس باکس سری ایکس و اس برایتان کم است، در این مقاله نحوه انتقال بازی‌ها به هارد اکسترنال را آموزش داده‌ایم.
تبلیغات

بعد از خرید هارد اکسترنال برای ایکس‌ باکس‌های جدید، باید چندین مرحله ساده را طی کنید تا بتوانید بازی‌های خود را روی آن ذخیره یا اجرا کنید. البته تمامی هارد‌ها توانایی اجرای بازی در کنسول‌های جدید را ندارند که در ادامه به این موضوع نیز خواهیم پرداخت.

اضافه کردن هارد اکسترنال به ایکس باکس سری ایکس و اس

اگر هاردی که قرار است آن را به کنسول وصل کنید قبلاً در ایکس باکس‌های قدیمی‌تر مانند ایکس باکس وان استفاده شده است، به‌راحتی می‌توانید از آن برای انتقال بازی‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس نیز استفاده کنید. اما اگر از هارد برای منظور دیگری استفاده می‌کردید، ابتدا باید آن را توسط کنسول فرمت کنید.

در ادامه مراحل انجام این کار را به‌‌طور کامل و تصویری بیان کرده‌ایم.

  • هنگامی که دستگاه روشن است هارد درایو اکسترنال یا SSD اکسترنال خود را از طریق پورت USB به کنسول وصل کنید. بعد از شناسایی هارد، پیامی روی صفحه ظاهر می‌شود که باید با زدن گزینه FORMAT STORAGE DEVICE، حافظه ذخیره‌سازی اکسترنال خود را فرمت کنید. توجه کنید که در این صورت تمام اطلاعات شما پاک خواهند شد.
راه‌اندازی هارد اکسترنال روی ایکس باکس
  • برای حافظه ذخیره‌سازی اکسترنال خود نام جدیدی انتخاب کنید و سپس با زدن دکمه منو یا انتخاب گزینه مشخص‌شده، به مرحله بعدی بروید.
راه‌اندازی هارد اکسترنال روی ایکس باکس
  • روی گزینه KEEP CURRENT LOCATION کلیک کنید.
راه‌اندازی هارد اکسترنال روی ایکس باکس
  • روی گزینه FORMAT STORAGE DEVICE کلیک کنید.
راه‌اندازی هارد اکسترنال روی ایکس باکس

اکنون حافظه ذخیره‌سازی جدید شما برای استفاده در دسترس است و می‌توانید بازی‌های خود را روی آن ذخیره کنید.

انتقال بازی‌ها به هارد اکسترنال در ایکس باکس سری ایکس و اس

متأسفانه در ایکس‌ باکس‌های جدید یعنی سری ایکس و اس فقط می‌توان بازی‌ها را به هارد اکسترنال منتقل کرد و توانایی اجرای بازی‌ها مستقیماً از هر هارد اکسترنالی را ندارید. چنین چیزی در کنسول‌های قبلی مایکروسافت وجود نداشت و شما می‌توانستید از هر هارد اکسترنالی با پشتیبانی USB 3.1 برای اجرای بازی‌ها بهره ببرید اما در ایکس باکس‌های جدید تنها می‌توانید با حافظه Seagate expansion drive بازی‌های سری ایکس و اس را اجرا کنید.

اما در هر صورت با داشتن هارد اکسترنال مجبور نیستید که برای خالی کردن حافظه، بازی مورد نظر را پاک کنید. تنها کافی است فایل‌های نصبی بازی را به هارد منتقل کنید و در هنگام نیاز دوباره آن‌ها را به کنسول برگردانید و اجرا کنید.

  • دکمه Xbox را روی دسته فشار دهید تا منوی راهنما باز شود، سپس روی گزینه My games & apps کلیک کنید.
راه‌اندازی هارد اکسترنال روی ایکس باکس
  • روی بازی‌ای که قصد انتقال آن را دارید بروید و دکمه View Button (دکمه‌ای زیر دکمه Xbox و دارای نشان دو مربع تو در تو) را فشار دهید.
راه‌اندازی هارد اکسترنال روی ایکس باکس
  • سپس باز هم روی بازی کلیک کنید و گزینه Move or copy را انتخاب کنید.
راه‌اندازی هارد اکسترنال روی ایکس باکس
  • در این بخش تیک بازی‌ای را که انتخاب کردید، بزنید یا اگر چندین گزینه وجود دارد می‌توانید از گزینه Select all استفاده کنید. همان‌طور که مشاهده می‌کنید در پایین صفحه نوشته‌ای وجود دارد که می‌گوید شما تنها قادرید بازی‌ها را انتقال دهید و به‌دلیل سرعت پایین سایر هاردها توانایی بازی روی آن‌ها را ندارید.
راه‌اندازی هارد اکسترنال روی ایکس باکس
  • در نهایت روی گزینه Move selected کلیک کنید.
راه‌اندازی هارد اکسترنال روی ایکس باکس
  • همان‌طور که می‌بینید انتقال بازی‌ شروع شده و باید تا پایان آن منتظر بمانید.
راه‌اندازی هارد اکسترنال روی ایکس باکس

نحوه انتقال بازی‌ها به هارد اکسترنال در ایکس‌ باکس‌های جدید بسیار آسان است و تنها کافی است بعد از اتصال هارد به کنسول، آن را برای دریافت بازی‌های ایکس باکس فرمت و آماده‌سازی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات