چگونه بدون لمس نمایشگر، از اپل واچ استفاده کنیم؟

پنج‌شنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
واچ اولترا ۲ در دست
می‌توانید با AssistiveTouch و Quick Actions بدون لمس ساعت هوشمند اپل با آن کار کنید.
تبلیغات

تصور کنید دستتان کثیف شده است و نمی‌خواهید انگشتانتان را روی صفحه اپل واچ خود بکشید؛ آیا راهی وجود دارد که بتوان بدون لمس کردن، با ساعت اپل کار کرد؟ خوشبختانه پاسخ مثبت است.

اپل واچ یکی از پرطرفدارترین ساعت‌های هوشمند دنیا محسوب می‌شود. اگر ساعت اپل دارید، باید بدانید که به‌غیر از لمس صفحه می‌توانید آن را با ژست‌های حرکتی نیز کنترل کنید. قابلیت مذکور با نام AssistiveTouch برای افراد دارای معمولیت یا کسانی که مشغول ورزش یا آشپزی هستند، دستکش دستشان است و موارد مشابه به‌شدت کارایی دارد.

در واقع، پس از راه‌اندازی اپل واچ و فعال‌ کردن قابلیت یادشده، می‌توانید بدون لمس نمایشگر و تنها با استفاده از چند ژست حرکتی با ساعت هوشمند خود کار کنید. در این مقاله قصد داریم به شما نحوه فعال‌سازی و استفاده از AssistiveTouch و ویژگی مشابه آن یعنی Quick Actions را آموزش دهیم؛ پس تا انتهای مطلب همراه زومیت باشید.

نحوه فعال سازی AssistiveTouch

استفاده از ژست‌های حرکتی اپل واچ (AssistiveTouch) در اپل واچ سری ۴ به بالا، اپل واچ SE نسل اول و جدیدتر و اپل واچ اولترا ممکن است. پیش از فعال کردن قابلیت مطمئن شوید که آخرین نسخه watchOS را روی ساعتتان نصب کرده‌اید.

قابلیت یادشده از ژیروسکوپ، سنسور اپتیکال ضربان قلب و شتاب سنج اپل واچ شما استفاده می‌کند. البته به یاد داشته باشید که AssistiveTouch در اپل‌ واچ‌های دارای watchOS 8 یا جدیدتر پشتیبانی می‌شود.

در ادامه نحوه فعال کردن AssistiveTouch در ساعت هوشمند اپل آموزش داده می‌شود:

  • ابتدا تنظیمات را در اپل واچ خود باز کنید.
  • به پایین اسکرول کنید و روی Accessibility ضربه بزنید.
  • اکنون به قسمت Motor بروید و روی AssistiveTouch کلیک کنید.
  • AssistiveTouch را روشن کنید و مطمئن شوید که تنظیمات Hand Gestures درست در زیر آن نیز فعال باشد.
  • هنگامی که حرکات دست را فعال کردید، می‌توانید کارهایی را که ژست‌های زیر انجام می‌دهند سفارشی کنید: Pinch، Double Pinch، Clench، و Double Clench.
  • قبل از شروع استفاده از حرکات مذکور، باید ژست فعال‌سازی را انجام دهید تا AssistiveTouch فعال شود.
  • در حالی که به طور پیش‌فرض روی Double Clench تنظیم شده است، می‌توانید با اسکرول کردن به تنظیمات Activation Gesture در منوی Hand Gestures آن را سفارشی کنید.
اسکرین شات نمایشگر اپل واچ در حال فعال سازی AssistiveTouch

نحوه فعال سازی Quick Actions

یکی دیگر از راه‌های استفاده از Double Tap در اپل واچ قدیمی، فعال کردن Quick Actions است، قابلیتی که به شما امکان می‌دهد کارهای خاصی را با نزدیک کردن دو انگشت به هم انجام دهید.

اگرچه ویژگی ذکرشده شبیه به AssistiveTouch به نظر می‌رسد، اما نسخه نسبتاً ساده شده آن است زیرا به شما امکان می‌دهد ساعت خود را تنها با یک حرکت کنترل کنید. این سادگی آن را بیشتر شبیه به ویژگی Double Tap می‌کند.

  • برای فعال کردن Quick Actions در اپل واچ خود، به Settings > Accessibility > Quick Actions بروید.
  • سپس برای شروع استفاده از ویژگی روی On ضربه بزنید.
اسکرین شات نمایشگر اپل واچ در حال فعال سازی قابلیت جدید

اگر زمانی در موقعیتی قرار گرفتید که نمی‌توانید صفحه اپل واچ خود را لمس کنید، هر دو روش بالا به شما کمک می‌کنند تا با استفاده از حرکات ساده دست با ساعت خود تعامل داشته باشید.

در حالی که AssistiveTouch و Quick Actions راه‌های عالی‌ای برای کنترل اپل واچ با حرکات ساده دست هستند، اما به اندازه ویژگی Double Tap قابل اعتماد نیستند. قابلیت مذکور به دلیل تراشه قدرتمند S9 در مدل‌های 2023 اپل واچ قوی‌تر عمل می‌کند.

سعی کردیم در این مقاله به صورت کوتاه نحوه کار با اپل واچ بدون لمس صفحه نمایش آن را توضیح دهیم؛ امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد. اگر به افزایش اطلاعات خود درباره ساعت‌های هوشمند علاقه‌مند هستید، مطالعه مطلب نکاتی که هر کاربر اپل واچ باید بداند را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات