چگونه مشکل وای فای گوشی شیائومی را برطرف کنیم؟

دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
گوشی شیائومی ۱۳ لایت نمای جلو در دست
ما در این مطلب، دلایل وصل نشدن گوشی‌های شیائومی به وای فای و راه‌حل‌های این مشکل را بررسی کرده‌ایم.
تبلیغات

گوشی‌های شیائومی در سال‌های اخیر به محبوبیت بسیار زیادی دست پیدا کرده‌اند و در هر خانواده، احتمالاً یک یا چند نفر گوشی شیائومی دارند. از جمله گوشی‌های محبوب شیائومی می‌توان به سری میان‌رده مانند ردمی نوت 11، ردمی نوت 12 و پوکو X4 پرو اشاره کرد.

گوشی‌های شیائومی شاید از نظر قیمت و کارایی جزء بهترین‌های بازار باشند، اما گاهی‌ اوقات مانند هر گوشی دیگری ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند. البته به‌راحتی ‌می‌توان مشکلات گوشی‌های ساخت این برند چینی را برطرف و مجدداً از تمامی قابلیت‌های آن‌ها استفاده کرد. یکی از مشکلات نسبتاً رایج در برخی از گوشی‌های شیائومی این است که به وای‌فای وصل نمی‌شوند. در واقع، شبکه اینترنتی در دسترس قرار دارد، اما گوشی به هر دلیلی نمی‌تواند به وای فای مورد نظر وصل شد.

طراحی جلو و نمایشگر گوشی شیائومی ۱۱ تی پرو

برای حل مشکل وصل‌نشدن گوشی شیائومی به وای فای چه باید کرد؟ ما در این مقاله، این موضوع را بررسی و راهکارهایی برای برطرف‌کردن مشکل اتصال گوشی شیائومی به وای‌ فای ارائه داده‌ایم.

چرا گوشی شیائومی به وای فای وصل نمی‌شود؟

ابتدا به این پرسش پاسخ دهیم که چرا گوشی شیائومی به وای فای وصل نمی‌شود؟ در ادامه این موضوع را بررسی می‌کنیم.

مشکلات نرم افزاری

گوشی‌های شیائومی به دو دلیل زیر به وای وفای وصل نمی‌شوند:

  • مشکلات مربوط به وای فای
  • باگ‌های نرم‌افزاری دستگاه

گاهی اوقات، دستگاه مشکلی ندارد و گوشی به‌دلیل مشکلات روتر و شبکه نمی‌تواند به وای فای وصل شود. به بیانی ساده‌تر، احتمالاً وای فای با مشکل مواجه شده است. در چنین مواقعی، با گوشی‌های دیگر بررسی کنید که آیا می‌توان به وای فای وصل شد یا خیر.

گوشی شیائومی ممکن است به‌دلیل باگ‌های نرم‌افزاری به وای فای وصل نشود. به‌عنوان مثال، با آپدیت نرم‌افزاری دستگاه، احتمالاً اتصال گوشی به وای فای با مشکل مواجه شود؛ البته جای هیچ‌گونه نگرانی نیست و این مشکل به‌راحتی و در چند گام ساده قابل حل است.

وای فای

قبل از اینکه به سراغ گوشی بروید، یک بار مودم خود را مجدداً خاموش و روشن کنید. به بیانی ساده‌تر، مودم را ریستارت کنید تا شاید مشکل وصل نشدن به وای فای برطرف شود.

مشکلات سخت افزاری

گاهی اوقات ممکن است سخت‌افزار گوشی آسیب دیده باشد و به همین دلیل، دستگاه به وای فای وصل نمی‌شود. در واقع، این احتمال وجود دارد که بخش آنتن یا مودم گوشی شما به‌ علت ضربه دیدن یا نفوذ آب آسیب دیده باشد. در چنین مواقعی، برای حل مشکل اتصال گوشی به شبکه وای فای باید به یک تعمیرکار ماهر مراجعه و دستگاه خود را تعمیر کنید. البته قبل از انجام کار، ابتدا روش‌هایی را که در ادامه بیان کرده‌ایم، انجام دهید.

برطرف‌ کردن مشکل اتصال گوشی‌های شیائومی به وای فای

فعال و غیرفعال‌کردن حالت پرواز

یکی از روش‌های رایج و مرسوم برای بازیابی شبکه در انواع گوشی‌ها از جمله شیائومی، فعال و غیرفعال‌ کردن حالت پرواز (Air Plan Mode) است.

در بخش تنظیمات سریع دستگاه خود و با کلیک روی آیکون هواپیما، حالت پرواز را فعال و پس از چند دقیقه، غیر فعال کنید. با این روش ساده، احتمالاً مشکل وصل نشدن گوشی به وای فای برطرف شود.

غیرفعال کردن سایر اتصالات گوشی

گاهی اوقات ممکن است که گوشی‌ به‌دلیل فعال‌بودن سایر اتصالات دستگاه، به وای فای وصل نشود. برای مثال، احتمالاً بلوتوث یا هات اسپات گوشی روشن است و در اتصال دستگاه به وای فای اختلال ایجاد کرده‌اند.

قبل از فعال و غیرفعال‌کردن حالت هواپیما، اتصالات دستگاه را بررسی و آن‌ها را غیرفعال کنید. پس از غیرفعال‌سازی و انتخاب مجدد شبکه‌ی وای فای، احتمالاً مشکل موردنظر برطرف شود.

ریستارت گوشی

اگر با فعال و غیرفعال کردن حالت هواپیما و خاموش کردن سایر اتصالات، مشکل اتصال وای فای حل نشد، یک بار دستگاه خود را ریستارت کنید. برای این منظور می‌توانید مقاله چطور گوشی شیائومی را فکتوری ریست کنیم را مطالعه کنید.

ریستارت‌ کردن تنظیمات شبکه در گوشی

گاهی اوقات پیش می‌آید که حتی با ریستارت گوشی، مشکل اتصال گوشی‌های شیائومی به وای فای برطرف نمی‌شود؛ در چنین مواقعی، باید به سراغ ریستارت کردن تنظیمات شبکه دستگاه بروید. با این کار، تنظیمات شبکه بازنشانی و مشکل اتصال دستگاه به وای فای برطرف می‌شود. برای این کار، به ترتیب زیر عمل کنید.

ریستارت تنظیمات شبکه در گوشی شیائومی
ریستارت تنظیمات شبکه در گوشی شیائومی
ریستارت تنظیمات شبکه در گوشی شیائومی

برای ریستارت شبکه گوشی‌های شیائومی، ابتدا Connection & sharing را در تنظیمات را باز کرده و روی گزینه‌ی Reset Wi-Fi, mobile network, and Bluetooth کلیک کنید. در ادامه، با کلیک روی گزینه Wi-Fi و انتخاب Reset Settings، تنظیمات شبکه را بازنشانی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات